Niska ja hartiat jumissa + rajut oireet
Heippa vaan kaikille!
Kaipailisin kokemuksia niska-hartiajumista, niiden oireista ja hoitokeinoista.
Itse sain tuon diagnoosin, kun muutama päivä sitten iski hirveä huimaus ja huono olo töissä kesken hyllyttämisen (työskentelen varastolla). Maha meni aivan sekaisin, juoksin vessassa useamman kerran istumassa pöntöllä ja viimisimmällä kerralla lähti taju. Siitä suoraan päivystykseen jossa otettiin kaikki mahdolliset kokeet ja testattiin, että mistä huimaus voisi johtua.
Sain Norflekseja (lihasrelaksantteja), joita olen nyt kolmena iltana ottanut. Ovat kyllä hieman avanneet jumisia paikkoja, mutta vissiin aiheuttivat aivan järkyttävää pahoinvointia ja heikkoutta: mikään ruoka ja juoma ei oikein pysynyt sisällä, mikä taas ei ollut omiaan olon parantamiseksi.
Tänään sitten sain Stemetil-nimistä lääkettä, joka onkin auttanu huimaukseen ja pahoinvointiin: olen jopa saanut syötyä tänään.
Millaisia oireita teillä on ollut? Onko kestänyt kauankin, ennen kuin olo on ollut normaali? Kauanko olette joutuneet joitakin lääkkeitä käyttämään? Millaisia jumppa/voimistelusarjoja olette tehneet?
Netti näyttää olevan pulloillaan erilaisia jumppavideoita, pitää rueta kokeilemaan niitä jahka olo hieman paranee.
Jännittää, että miten olen työkykyinen ensi viikolla.. en haluaisi kokea taas samaa uudestaan :(
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Onko teilläkin verenpaine koholla kun kohtaus iskee? Jos on kotimittareita.
Itselläni juuri nyt megakohtaus - verenpaine nousee aina.
Menee myös toisinpäin:
Korkea paine saa kauhean juntturan + säryn.
Käy järkeen. Muistelen jostain lukeneeni, että verenpaine saattaa nousta, koska sydän yrittää pumpata aivoille lisää verta, joka ei kulje kunnolla koska lihakset niin jumissa.
Onko teilläkin verenpaine koholla kun kohtaus iskee? Jos on kotimittareita.
Itselläni juuri nyt megakohtaus - verenpaine nousee aina.
Menee myös toisinpäin:
Korkea paine saa kauhean juntturan + säryn.