50 e ruokaan per kuukausi, auttakaa mua suunnittelemaan!
Yksinasuva, sekasyöjä (mutta pidän myös kasvisruoasta), 50 e budjetti ja 30 pv pitäis pärjätä. 1 lämmin ateria tulee päivisin työpaikalla, eli pitäisi saada aamupala, päivällinen ja iltapala kasaan näillä arkena, ja viikonlopun kaikki sapuskat. Ideoita? Joulua ei tarvi huomioida.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin harrastukseni vuoksi ja ajankulukseni kokkikoulun kun työtttömänä sai opiskella niin en ole eläessäni nähnyt niin vittumaista opettajaa kun siellä törmäsin. Aivan järkyttävä hitleri joka suorastaan tappoi innostukseni siihen paikkaan. Sain diagnoosin hahmotushäiriö ja ala arvoiset arvostelut todistukseen mitä en ollut muista koulutuksista saanut sellaisia koskaan. Minut otettiin silmätikuksi heti ja tunsin sen opettajan vihan heti niskassani. Se ihmetteli kun tulin päättäjäisiin ja hain sen paska todistukseni kuunnellakseni siellä muiden ylistyksiä.
Hienoa, että autoit ap:tä suunnittelemaan kuukauden ateriansa.
Niin minäkin koitin suunnitella mutta työharjoittelussa minua vain hyväksikäytettiin ja tiskasin suurimmaksi osaksi paikaten sairauslomia niin etten ruokaa saanut laittaa.muuta kuin pilkkoa juureksia ja salaattia- .
Täysjyväviljassa on hyvin proteiinia ja muitakin, sitä kannattaa suosia. Tumma makaroni, täysjyväpuuro, leseet. Lisäproteiinia soijarouhepussista, on riittoisaa ja menee vaikka mihin puurosta keittoon.
Minulla on joskus mennyt ruokana ihan vain riisiä. Kyllähän se maistuu, kun laittaa yrttisuolaa päälle ja vaikka hieman margariiniakin tms.
Työ harjoitteluun en lähde ikinä enään kun ei siellä opi yhtään mitään. Siellä tetätetään jotain samaa hommaa jolla ei ole mitään merkitystä sen oppimisen kanssa.
Kastike- ja laatikkoruokiin voi lisätä esimerkiksi porkkanaa, jolla saa määrällisesti enemmmän ruokaa + terveellisyyttä.
Juureksia ja sitten lisää juureksia. Väliin voit mahduttaa hernekeittoa.. lidlistä saa n. 60 sentillä purkin tai sitten voit tehdä itse kuivista herneistä. Molempi parempi.
25pss spagettia = 20€
15tlk hernekeittoa = 10€
5pll ketsuppia = 10€
3tb sinappia = 5€
500g voita = 3€
2pkt näkkileipää = 2€
Nuorena opiskelijana hain perunasäkin ja psistoin perunoita maustaen grillimausteella niin johan ne maistui ihan pihveiltä. Peruna on ravitsevampaa kuin makarooni.
Hyödynnä ilta-alet. Kun ostat lihaa -60 pinnalla se on iso voitto kotiin. Äläkä säiky vaika joutuisit ostamaan 2 kiloa. Kai sulla on pakastin?
Teen usein uunijuureksia (lähinnä porkkanaa ja perunaa) (joskus ruusukaalia ja punajuuriakin). välillä lihapullia itse tehtynä. Monesti kastiketta soijarouheesta/paloista ja tomaattimurskasta. Toisinaan linssejä ja papuja ja riisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin harrastukseni vuoksi ja ajankulukseni kokkikoulun kun työtttömänä sai opiskella niin en ole eläessäni nähnyt niin vittumaista opettajaa kun siellä törmäsin. Aivan järkyttävä hitleri joka suorastaan tappoi innostukseni siihen paikkaan. Sain diagnoosin hahmotushäiriö ja ala arvoiset arvostelut todistukseen mitä en ollut muista koulutuksista saanut sellaisia koskaan. Minut otettiin silmätikuksi heti ja tunsin sen opettajan vihan heti niskassani. Se ihmetteli kun tulin päättäjäisiin ja hain sen paska todistukseni kuunnellakseni siellä muiden ylistyksiä.
tais tulla väärään ketjuun :D
keitetyt ananmunat ja itse tehty tee-leipä on mun köyhät iltapalat. Joskus teen munavoita :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina tuo Lidl? Ei kaikilla ole sitä lähimaillakaan.
Kun sanoo hinnan, pitää tietty sanoa kauppakin. Se on sitten niille, joille se kauppa on lähellä.
Skippaa ne tiedot, joista et hyödy, mutta muut voivat silti hyötyä.
Aamupalaksi kuppi kahvia ja vaikka keitetty kananmuna. Maksaa 20cnt. Töissä syöt reilusti.
Tarviiko aikuinen 2 lämmintä ateriaa päivässä? Minä en tarvi. Syön pari voileipää ja banaanin illalla.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mielee ihan yks opettaja, joka itelle kanssa opetti kokkausta. Ei kai vaan nimi ala S?
Vierailija kirjoitti:
Aamupalaksi kuppi kahvia ja vaikka keitetty kananmuna. Maksaa 20cnt. Töissä syöt reilusti.
Tarviiko aikuinen 2 lämmintä ateriaa päivässä? Minä en tarvi. Syön pari voileipää ja banaanin illalla.
En tarvitse minäkään. Mutta aloittaja halusi neuvot kahteen lämpimään ateriaan, ei tietopläjäystä satunnaisten palstailijoiden ateriarytmistä.
Vierailija kirjoitti:
valtaosalla on. ja se on halpa.
Oletko tyhmä vai mikä tämän ketjun idea on?
Ketjussa onkin jo hyvin lueteltu edullisia ruokia. Kannattaa yrittää torjua myös ruokahävikkiä ennakolta. Esimerkiksi ketjussa useamman kerran mainittu kaali voi yllättää siinä, että yhdestä kaalinpäästä saa yllättävän paljon kaalisilppua. Kannattaa pakastaa osa heti, eikä lykätä puolikasta kaalinpäätä jääkaappiin odottamaan seuraavaa kokkauskertaa.