Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin läski että...

Vierailija
06.12.2019 |

...meinasin tukehtua viime yönä. Ei, en provoile.

Menin nukkumaan aamuyöstä superväsyneenä ja otin kaksi tyynyä pääni alle, koska lihavuuteni vuoksi refluksitautini aiheuttaa pahaa närästystä öisin ja aamuisin. No, olisin kyllä nukahtanut vaikka heti- mutta lakkasin hengittämästä joka kerta kun olin vaipumassa uneen! Pakotin itseni hereille haukkomaan happea, ja lopulta heitin toisen tyynynkin pois. Kyljelläni sain nukahdettua ilman tukehtumista.

Uniapnea. Siitäkään en kärsinyt ennen. Olen yli satakiloinen, enkä saa laihdutettua. Sain kaksi vuotta sitten selätettyä ahmimishäiriön, osittain lääkityksen ansiosta, ja kuvittelin että painokin alkaisi laskemaan. No, eipä alkanut; söin edelleen liikaa. Lopetin pahimman kompastuskiveni eli suklaan syömisen kokonaan: lihoin lisää!! Refluksitauti aiheuttaa jatkuvasti sellaista olotilaa että olisi nälkä, joten syön sitten liian usein ja liikaa.

Eilinen yö oli pelottava. Olen hankkinut apua eri tahoilta aktiivisesti, mutta laihoin tuloksin. Vihaan liikuntaa, eikä se helppoa olekaan kun jalkoihin sattuu lyhyetkin lenkit. Käyn silti 3-4 kertaa viikossa pienellä lenkillä, kävelen kauppareissut ym. Eihän se riitä millään, tajuan kyllä. Nyt sitten en keksinyt enää mitään muuta kuin syömisen lopettamisen. Lakkasin syömästä tänään aamulla.

Laihdutin nuorempana syömättömyydellä 25kg lyhyessä ajassa, joten en epäile ettenkö onnistuisi nytkin. Mutta onko olemassa muita keinoja vauhdittaa painonpudotusta kuin tämä? Olen kirjaimellisesti hengenvaarassa, ja jokainen pois saatu kilo on pieni voitto. Lääkäri sanoi minulle että jos saisin edes kaksi kiloa vuodessa pois, se olisi parempi kuin ei mitään. Siihenkään en kyennyt.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapneaa hoidetaan cpap-laitteella. Sen avulla pystyisit nukkumaan. Ja kun pystyt nukkumaan, pystyt laihtumaan. Eli ala huolehtimaan levosta, niin pystyt laihduttamaan, vaikka monta kymmentä kiloa vuodessa.

Vierailija
2/3 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko hoitoa tuohon uniapneaan? Pitäähän sun saada nukuttua, että jaksat. Univelka sekoittaa pään ja kropan. Samoin hapen puute.

Koita hankkia jotain vertaistukea vaikka netistä. Jos englanti sujuu, niin redditistä löytyy varmasti vaikka mitä.

En tiedä, miten muuten neuvoisin, mutta kovasti tsemppiä kuitenkin! Kuulostaa kauhealta ja toivon, ettei kukaan tule tänne aukomaan päätään. Tämä on sulle selvästi aika syvälle menevä ongelma. Olen itse alkoholisti ja ex-syömishäiriöinen, joten tiedän sen pohjalta, miten vaikeaa on muuttaa elämäänsä, jos siinä on tämmöisiä riippuvuuksia tai sairaita kuvioita. Apuakaan ei aina oikein saa ja sortuminen on todella helppoa.

Hanki kuitenkin kaikki apu, minkä vain voit saada! Sun pitää työstää itseäsi myös psyykkisesti. Ansaitset varmasti tulevaisuuden ja paremman sellaisen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän lihavuus aiheuta mitää nongelmia tän palstan mukaan..