Tietämyksen puute harmittaa
https://www.malmiairport.fi/kuntalaisaloite-helsinki-malmi-kansanaanest…
Ylläolevassa tekstissä onkin kiteytettynä oleellinen ja selvennys miksi Malmin lentokenttä olisi säilytettävä. Mietimme isolla ystäväjoukolla onko meillä Suomessa demokratia todellakin kuolemassa jos kansalaisia ei tässä asiassa kuunnella?
Kentän säilyttämisestä ja alueen suunnitteluvaihtoehdoista on tehty lukuisia perusteellisia selvityksiä. Moni asia puhuu sen puolesta että olisi jos kansantalouden kannalta järkevää alueen säilytys, kehittäminen, monipuolistaminen jne samalla kun lentotoinnot voisivat kentällä jatkua.
Kun vielä ottaa huomioon että EU: n mukaan ilmailu on lähivuosien eniten kasvava liikennemuoto, ja kärkenä on kaupunkien välinen pienlentokoneliikenne. EU siis SUOSITTELEE rakentamaan kaupunkikenttiä. Helsinki-Vantaan lentokenttä vaikka laajeneekin, sinne väliin ei mahdu pienkoneita eikä se olisi turvallistakaan. Historiallinen Malmin lentokenttä on mitä parhain mahdollisuus saada Helsingistä vieläkin vetovoimaisempi kaupunki. Jos Malmi suljetaan lentotoiminnoilta, lähin pienkonekenttä on sitten Tallinnassa. Järkevää?
Jos katsoo Tukholman Bromman kehitystä, siellä asuntorakentaminen laajenee kentän ympärillä mutta se on sovitettu kentän toimintaan ja siellä ymmärretään kentän merkitys mm. taloudelle ja turismille.
Itse en lennä, ja silti pidän lentokenttää kulttuuriarvoltaan, ympäristöarvoltaan ja meidän maamme historian kannalta todella hienona kohteena jota tulisi kaikin keinoin vaalia.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Onko Malmi tähänkään mennessä ollut vetovoimainen? Tukholman vastaava on voimissaan sen takia, kun siellä on reittiliikennettä, Malmi on taas harrastetoiminnassa. Malmilla ei ole kapasiteettia samaan toimintaan.
Pienkoneet on häädetty Brommasta aikaa sitten. Finnair lentää sinne Helsingistä.
Asiasta tietämättömät voivat jopa uskoa väärään tietoon.
Sen takia Finnavia lopetti vahvasti tappiollisen Malmin kentän ylläpidon ,koska siellä Ei ole reittiliikennettä. Helsingin kaupunki vuokrasi alueen kolmeksi vuodeksi ja vuokra-aika on juuri päättymässä.
Ei pienkoneille Bromma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Malmi tähänkään mennessä ollut vetovoimainen? Tukholman vastaava on voimissaan sen takia, kun siellä on reittiliikennettä, Malmi on taas harrastetoiminnassa. Malmilla ei ole kapasiteettia samaan toimintaan.
Pienkoneet on häädetty Brommasta aikaa sitten. Finnair lentää sinne Helsingistä.
Asiasta tietämättömät voivat jopa uskoa väärään tietoon.
Sen takia Finnavia lopetti vahvasti tappiollisen Malmin kentän ylläpidon ,koska siellä Ei ole reittiliikennettä. Helsingin kaupunki vuokrasi alueen kolmeksi vuodeksi ja vuokra-aika on juuri päättymässä.
Aloittajan Mainos kertoo totuuden . Alle 2% Helsinkiläisistä on netissä allekirjoittanut aloitteen,ei tarvita äänestystä tulos selvisi jo.
Ai niin ja päätettykin..
https://www.uuttahelsinkia.fi/fi/uutiset/2019-12-17/malmin-lentokentan-…
Onko Malmi tähänkään mennessä ollut vetovoimainen? Tukholman vastaava on voimissaan sen takia, kun siellä on reittiliikennettä, Malmi on taas harrastetoiminnassa. Malmilla ei ole kapasiteettia samaan toimintaan.