Parhaimmat keinot oppia englantia todella hyvin?
Haluan alalle jossa vaaditaan englannin kielen taitoa. Miten oppia kieltä kaikista parhaiten? Lähtötasoni enkussa on asteikolla 4-10 ehkä tasoa 6puol tai 7-.
Kommentit (21)
Itse olen katsellut paljon sarjoja engl Kiel tekstillä ja YouTube videoita. Mutta minulla on luontainen kielipää, en tiedä tarttuuko kaikkiin yhtä helposti. Kuunnellut myös musiikkia englanniksi lapsesta asti ja kääntänyt vaikeat sanat.
Itse kirjoitin aikoinaan englannista approbaturin. Muutin puoleksi vuodeksi Lontooseen ja menin kielikouluun. Kielitaito parani melkoisesti, mutta eihän tuo mikään ilmainen ratkaisu ollut.
Englannin kurssille tai kirjoitat päiväkirjaa enkuksi tai hankit yksityisopetusta.
On olemassa erilaisia intensiivikursseja ihmisille jotka tarvitsevat työssänsä englantia. Silloin sinulle räätälöidään intensiivinen englannin kielen kurssi juuri omiin tarpeisiisi ja yleensä tulokset on vissiin aika hyviä ja kieli kehittyy tosi nopeasti. Toki se maksaa, mutta pieni hinta se on uuden kielen hyvästä oppimisesta :)
Kannattaa googlailla.
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
24, kuinka niin?
Ap
Vastaa treffipalstalla sille komealle ja rikkaalle amerikalaisupseerille, joka ihastuu palavasti kuvaasi, niin saat pitkäksi aikaa ilmaisen ja aktiivisen kirjeenvaihtokaverin. Ilmaisen tosin vain niin kauan kun muistat olla lähettämättä rahaa.
Parhaiten oppii, kun muuttaa asumaan englanninkieliseen maahan ja lisäksi menee intensiivikurssille oppimaan kieltä.
Cat is in the moon kirjoitti:
Itse kirjoitin aikoinaan englannista approbaturin. Muutin puoleksi vuodeksi Lontooseen ja menin kielikouluun. Kielitaito parani melkoisesti, mutta eihän tuo mikään ilmainen ratkaisu ollut.
Minäkin kirjoitin A:n, melkein B:n. Olen kyllä niistä ajoista ehdottomasti kehittynyt ja luulen, että kirjoittaisin tänä päivänä B:n ja C:n välille.
Ap
Worddivellä on käsittääkseni tutkitusti hyviä oppimistuloksia.
Intensiivi kurssi, eli halvimillaan sovit kaverporukan kanssa että joka tilanteessa puhutaan englantia, etenkin kun käytte syömässä tai elokuvissa.
- Asumaan englanninkieliseen maahan
- ääntämystä musasta ja BBC Newsista. Makustele sanoja että opit oikean panemaan painon oikealle tavulle, se on tärkeää
- lue kirjoja, aluksi helppoja tekstejä
Kuuntelin 15 vuotta BBC:tä joka päivä ja kerran hotellin baarissa skotti kysyi, mistä päin Lontoota olen
Altista itseäsi kielelle, opit huomaamattasi.
Englanti on semmonen kieli jonka oppii parhaiten kuuntelemalla. Englannissa tietyt asiat sanotaan tietyllä tavalla ja sen vaan oppii kun kuulee kieltä tarpeeksi ja lukee myös. Ei kannata alkaa edes opiskelemaan niitä kielioppijuttuja, pää menee ihan sekasin.
Kuuntelen äänikirjoja ja podcasteja, tulee samalla mielenkiintoista sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
24, kuinka niin?
Ap
Kysyin koska vanhoilta ihmisiltä kielen oppiminen enää harvoin onnistuu niin, että pääsisi edes lähelle natiivitasoa. Mutta sinä olet nuori, joten suosittelen että muutat englanninkieliseen maahan mahdollisimman pian, edes lyhyeksi aikaa. Se on aidoin ympäristö oppia kieli, kun rohkeasti vaan osallistut alkuasukkaiden elämänmenoon. Unohda koko suomalaisuutesi hetkeksi, mene mihin vaan duuniin kunhan joudut puhumaan kieltä joka päivä, et tule katumaan!
Lue sarjakuvia englanniksi, katso englanninkielisiä sarjoja ja leffoja ilman tekstitystä. Matkusta.
Lue KIRJOJA. Ei mitän sarjakuvia. KIRJOJA.
Kirjoitin enkusta ja ruotsista Laudaturit täysin pistein normaalin peruskoulun ja lukion opeilla. Menin töihin jossa niitä tarvittiin.
Vaikea on nopeasti hankkia osaamista, jos on 5-10 vuotta lusmuillut.
Jäi vähän epäselväks mikä on todellinen lähtötaso. Jos pohja pitää saaha eka kuntoon, nii ite sain täl kurssil mis käytii vaan keskustelun kannalta tärkeimpiä sanoja, lauseita ja kielioppeja. https://www.languagesquickly.com/
Jos pohja kuntoon, nii sit vaan altistusta mahd paljon. Kirjojen lukemista, sarjojen kattomista enkun teksteillä tai ilman ja sit puhumista. Ite puhuin päivittäin 5-30min ääneen yksinään. Keksin aina jonku random aiheen josta jorisin ja kehityin kyl tosi nopee.
7- sanoisin.
Ap