Poliisin Silkkitie-palvelimen takavarikko, tuhansia syytteitä tulossa!!!!
Ne on jotenkin onnistuneet selvittämään ostajatkin, en ihan tajua miten se on teknisesti mahdollista, mutta kuitenkin....
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin jo kuulusteluun. Tuli sakot ja H-merkintä. Näin jälkikäteen ajateltuna olihan se aika tyhmä idea tilata pilveä silkkitieltä, varsinkin ku tiesin aina riskin jäädä kiinni. Onneks on vakityö ja kaikki muuten elämäs kunnossa, joten eipä tosta nyt niin harmia mun elämään tullut.
Kerro tarkemmin millaista oli jne.
Menin laitokselle kuulusteluun ja poliisit kyseli huume taustojani, sekä mistä olen hommannut huumeet ja minä vastasin rehellisesti. Vasta sen jälkeen he kertoivat, että minua syytetään silkkitieltä huumeiden tilaamisesta joka tuli yllätyksenä, koska käytin silkkitietä melkein 2-vuotta sitten viimeks. Poliisit oli onneks erittäin mukavia.
Siis kutsuttiinko sinut sinne vai menit itse ilmoittamaan itsestäsi?
Ja paljonko oot ostanut?Kutsuttiin tietenkin ja pieniä määriä, ehkä muutamalla sadalla ostanut yhteensä
Pieni määrä olisi yksi pilleri/tms miten niitä nyt kutsutaan. Eli
Tuo on jo käyttöä jos useammin kuin kerran oot ostanut.
Pieneksi määräksi tulkitaan yleensä 10 käyttöannosta.
Kannabista vaikka 10 grammaa lasketaan vielä pieneksi määräksi ja siitä ihan varmasti saa enemmän kuin kymmenen annosta/jointtia. Taitaa koskea kovia aineita tuo 10 annoksen raja?
Vierailija kirjoitti:
Ostajina on vissiin ollut myös n. 80-vuotiaita. Veikkaan, että on hankittu kannabista kipuun ja unensaantiin.
Jep. Tuomiolle nyt moinen nisti! Olisi pitänyt pysytellä lääkärin määräämissä koukuttavissa kipulääkkeissä joiden kanssa lähtee vanhingossa henkikin helposti. Tai sitten siinä buranassa jos lääkäri ei ole kunnon kipulääkkeitä määrännyt. Tämän ketjun ilkkujille lienee tärkeintä että tämäkin mummu/pappa pääsee nyt käräjille.
Poliisi tekee varmaan tulevaisuudessa ratsioita saattohoitokoteihin kun vanhus käynyt vähä netissä.
Mä nyt ymmärrän miksi poliisilla ei ollut aikaa tutkintaan, kun ilmoittelin petoksesta ym. talousrikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Jahtaisivat nuokin poliisit todellisia rikollisia, kuten rais.kareita, ryöstäjiä ja pahoinpitelijöitä.
Mitäs muita tuollaisissa on kuin rikollisia?
Vierailija kirjoitti:
Poliisi tekee varmaan tulevaisuudessa ratsioita saattohoitokoteihin kun vanhus käynyt vähä netissä.
Tuskinpa kovin monelta hoitokodissa asuvalta vanhukselta onnistuu, hyvä jos osaavat edes koneen käynnistää... Noissakin voi olla osa niitä, joissa lapsi/lapsenlapsi tilannut huumeet mummon tai papan osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kovin monelta hoitokodissa asuvalta vanhukselta onnistuu, hyvä jos osaavat edes koneen käynnistää... Noissakin voi olla osa niitä, joissa lapsi/lapsenlapsi tilannut huumeet mummon tai papan osoitteeseen.
Niin. Toisaalta ei kaikki 80v asu laitoksissa. Mutta veikkaan myös, että ehkä lapsi ollut asialla. Tai lapsenlapsi.
Hieno homma kun noita huumehörhöjä saadaan kerralla oikein iso porukka kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä nimi tuolla ei tuota vielä mitään tuomiota, koska on myös mahdollista että joku muu olisi kiusallaan tilannut huumeita toisen nimellä ja osoitteeseen. Tuomioita tulee vain, jos joko itse tunnustaa oston tai kotoa löytyy huumeita jos tullaan etsimään.
Huumausaineen itselleen tuotattaminen on huumausainerikos. En hae linkkiä ja tuhlaa siihen aikaani. Kannattaa selvittää asiat ennen kommentointia.
Puhun ihan täysin omasta kokemuksesta. Jos joku lähettää laitonta huumausainetta tietämättäsi kotisoitteeseesi nimelläsi, olet syyllistynyt huumausainerikokseen. Asia on sitten ihan fakta eikä mikään mutu-juttu.
Ja sitten copypastea alapeukuttajille, kun eivät viitsineet hakea netistä tietoa:
Huumausainerikokseen (RL 50:1 §) syyllistyy henkilö, joka laittomasti
valmistaa tai yrittää valmistaa huumausainetta taikka viljelee tai yrittää viljellä kokapensasta, kat-kasvia (Catha edulis) tai Psilosybe-sieniä,
viljelee tai yrittää viljellä oopiumiunikkoa, hamppua tai meskaliinia sisältäviä kaktuskasveja käytettäväksi huumausaineena tai sen raaka-aineena taikka käytettäväksi huumausaineen valmistuksessa tai tuotannossa,
tuo tai yrittää tuoda maahan taikka vie tai yrittää viedä maasta taikka kuljettaa tai kuljetuttaa tai yrittää kuljettaa tai kuljetuttaa huumausainetta,
myy, välittää, toiselle luovuttaa tai muulla tavoin levittää tai yrittää levittää huumausainetta, tai
pitää hallussaan tai yrittää hankkia huumausainetta,
Huumausainerikokseen syyllistynyt voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.[19] Vankeusrangaistuksesta tulee myös merkintä rikosrekisteriin.
Blaa, blaa, blaa kaikki tietää tuon mutta ketään ei kiinosta. Käytetään kun huvittaa eikä sille voi kieltolaki yhtään mitään. Katso tilastoja niin ne kertovat hyvin selvästi että joka vuosi käytetään enemmän ja useamman toimesta. Oisko jo aika hyväksyä faktat ja muuttaa lakia?
Samalla logiikalla: joka vuosi väkivaltarikokset lisääntyvät, olisiko jo aika muuttaa lakia ja sallia väkivalta ja tapot. Joka vuosi rattijuopumus ja päihteissä ajaminen lisääntyvät. Olisiko jo aika muuttaa lakia ja sallia kännissä ja huumeissa ajelu...
Vähän kärjistettynä, mutta logiikka on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Kohta valtio tekee muutamia tuhansia uusia pitkäaikastyöttömiä ja yhteiskunnan elättiä, kun rikosrekisteri estää työnsaannin. Pääasia, että huumeita vastaan on tiukka linja.
Täysin uhrittomia rikoksia kuten ilman turvavyötä autolla ajo. Sairaalloista kansalaisten kyttäämistä. Mitä huumeisiin tulee niin poliisi ja lainsäädäntö ovat se todellinen ongelma. Eivät huumeet tai käyttäjät. Suomessa olisi aika päästä valtiokeskeisyydestä ja ajatuksesta että kansalainen on valtion omaisuutta tai jotain velkaa valtiolle.
Kannatatko että verojen maksamisesta ja sosiaaliturvasta luovutaan ja että kansalaisilla olisi pelkkiä oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia? Kumma miten jotkut haluaa saada pöntön sekaisin eikä heillä ole kanttia kohdata todellisuutta selvin päin.
jois noista tuhansista vaikkapa kolmasosa kiistää tilanneensa yhtään mitään ja osa sanoo tilanneensa mutta ei tullut lähetystä postissa (eli fyysisesti ei ole ollut hallussa mitään) tulee aika suma oikeudenkäyntejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä nimi tuolla ei tuota vielä mitään tuomiota, koska on myös mahdollista että joku muu olisi kiusallaan tilannut huumeita toisen nimellä ja osoitteeseen. Tuomioita tulee vain, jos joko itse tunnustaa oston tai kotoa löytyy huumeita jos tullaan etsimään.
Huumausaineen itselleen tuotattaminen on huumausainerikos. En hae linkkiä ja tuhlaa siihen aikaani. Kannattaa selvittää asiat ennen kommentointia.
Puhun ihan täysin omasta kokemuksesta. Jos joku lähettää laitonta huumausainetta tietämättäsi kotisoitteeseesi nimelläsi, olet syyllistynyt huumausainerikokseen. Asia on sitten ihan fakta eikä mikään mutu-juttu.
Ja sitten copypastea alapeukuttajille, kun eivät viitsineet hakea netistä tietoa:
valmistaa tai yrittää valmistaa huumausainetta taikka viljelee tai yrittää viljellä kokapensasta, kat-kasvia (Catha edulis) tai Psilosybe-sieniä,
viljelee tai yrittää viljellä oopiumiunikkoa, hamppua tai meskaliinia sisältäviä kaktuskasveja käytettäväksi huumausaineena tai sen raaka-aineena taikka käytettäväksi huumausaineen valmistuksessa tai tuotannossa,
tuo tai yrittää tuoda maahan taikka vie tai yrittää viedä maasta taikka kuljettaa tai kuljetuttaa tai yrittää kuljettaa tai kuljetuttaa huumausainetta,
myy, välittää, toiselle luovuttaa tai muulla tavoin levittää tai yrittää levittää huumausainetta, tai
Huumausainerikokseen syyllistynyt voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.[19] Vankeusrangaistuksesta tulee myös merkintä rikosrekisteriin.
Blaa, blaa, blaa kaikki tietää tuon mutta ketään ei kiinosta. Käytetään kun huvittaa eikä sille voi kieltolaki yhtään mitään. Katso tilastoja niin ne kertovat hyvin selvästi että joka vuosi käytetään enemmän ja useamman toimesta. Oisko jo aika hyväksyä faktat ja muuttaa lakia?
Samalla logiikalla: joka vuosi väkivaltarikokset lisääntyvät, olisiko jo aika muuttaa lakia ja sallia väkivalta ja tapot. Joka vuosi rattijuopumus ja päihteissä ajaminen lisääntyvät. Olisiko jo aika muuttaa lakia ja sallia kännissä ja huumeissa ajelu...
On taas vaikea tajuta itseen kohdistuvan teon ja oikeiden rikosten ero. Sellaista se on kun on vain lusikalla annettu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahtaisivat nuokin poliisit todellisia rikollisia, kuten rais.kareita, ryöstäjiä ja pahoinpitelijöitä.
Nistit on todellisia rikollisia
Pössyttely on sata kertaa vähemmän haitallista kuin alkoholi niin en pysty pitämään sitä rikoksena millään tavalla. Laki on tässä asiassa todella omituinen.
Miten määrittelet sata kertaa vähemmän haitallisen?
Jos mun naapuri juo bissen kotonaan tai vaikka parvekkeella, se ei haittaa minua yhtään. Mutta se viheliäinen sätkän käry kyllä leijuu kanavista asuntoon molemmissa tapauksissa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi sama logiikka. Väkivaltarikokset ovat laskeneet vuosikymmeniä. Tosin huumevelkoja hoidellaan jopa murhilla.
Narkkaaminen yleensä liittyy muuhun törkeään rikollisuuteen. Jostain pitää raha kamaan saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pössyttely on sata kertaa vähemmän haitallista kuin alkoholi niin en pysty pitämään sitä rikoksena millään tavalla. Laki on tässä asiassa todella omituinen.
Jos mun naapuri juo bissen kotonaan tai vaikka parvekkeella, se ei haittaa minua yhtään. Mutta se viheliäinen sätkän käry kyllä leijuu kanavista asuntoon molemmissa tapauksissa....
On niitä muitakin huimausaineita kuin haisevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse sitä määäritellyt vaan haitallisuuden oli laskeneet asiantuntijat. Tarkka luku on hiukan enemmän mutta pyöristin vähän. Löytyy netistä jos haluat katsoa. Yleensähän kannabiksen laillistamisen vastustajat eivät halua tietää näitä faktoja joista näkyy karusti alkoholin todelliset haitat. Riittää kun se alkoholi on ihanasti laillista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa siinä luki. Mutta että näin nykyisin kuin sanot, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on jotain vikaa putkissa jos niistä tulee naapurin käryjä. En ole tuollaista huomannut missään asunnoissa missä olen asunut. Eikä ole kukaan naapurikaan valittanut ja mä olen kuitenkin myssytellyt satunnaisesti 30 vuotta.
Tor:illa tavataan vai? (vitsi sitten)