Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13v Poikani tuli kaapista ulos

Vierailija
04.12.2019 |

Miten tähän pitäisi suhtautua? Sanoin aikaisemmin, että nyt on työasiaoita keskustellaan asia läpi huomenna, mutta voiko 12-vuotias olla varma seksuaalisesta suuntautumisestaan? Miten voisin lähestyä asiaan negatiivisesti ottaen huomioon ikänsä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoi vain että okei ja että se on ok jos se ei ole oikeasti homo niin eiköhän se selviä myöhemmin.

Vierailija
2/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa ”miten voin lähestyä asiaa negatiivisesti ?”

Vai oliko typo tai freudilainen lipsahdus? 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudut asiaan "ihan sama" asenteella niin jos poika vaan tyyliin hakee huomiota yms. tuolla ilmoituksella niin ehkä mieli muuttuu mutta jos on oikeasti homo niin anna olla ja hyväksy asia.

Vierailija
4/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön kaapista?

Vierailija
5/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kaapista tulo voi olla tosi iso asia vaikka vaikuttaisi välinpitämättömältä kertoessaan asian.

Sateenkaarinuorilla on mm kohonnut itsetuho- masennus - ja itsemurhariski. Nuorilla on vaikeaa muutenkin mutta vielä vaikeampaa se on jos tuntuu että oma vanhempi/ perhe/ koko yhteiskunta vihaa sua sun seksuaalisuuden takia.

Joten minä sanoisin pojalle että

” Hei X, kun eilen kerroit minulle että tykkäät pojista. Haluan vaan sanoa että arvostan tosi paljon sitä että halusit kertoa tämän ja luotat minuun vanhempana niin että kerrot! Ja tiedäthän, että minulle asia on tietenkin ok olet homo, hetero tai mitä tahansa siltä väliltä! Äläkä anna kenenkään ikinä kiusata sua tämän asian takia ja kerro mulle jos näin on. Oon myös tässä jos haluat jutella lisää tai tarvitset joskus juttukaveria. ”

Vierailija
6/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa tuli kerran keittiön kaapista ulos ja oltii et "ei vittu se on homo"

Vierailija
7/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole väliä nyt onko poika varma ja onko tämä loppuelämän.

Sillä on väliä pystytkö olemaan hyväksyvä ja osoitttamaan hyväksyntäsi ja tukesi lapsellesi.

Koska mikään ei tunnu pahemmalta kuin se että omat vanhemmat ei hyväksy. 13 on herkkä ikä. Jos nyt reagoit väärin, sillä voi oikeasti olla merkitystä siltä kantilta mihin lapsen teini-ikä kehittyy. Kun omat vanhemmat ei hyväksy , se alkaa ahdistaa saatanasti. Ja miten ja mihin teini purkaa ahdistusta? Yleensä epäterveillä tavoilla: päihteet, huono seura, välinpitämättömyys itsestä yms mitkä aiheuttaa masennusta.

Mieti ap nyt sanojasi ja vaikka et itse homoutta ymmärtäisi heterona, koita ajatella asiaa lapsesi kannalta.

Vierailija
8/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon kaappi 🙄

Vierailija
9/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 17-vuotiaana meillä kävi näin. Tosin olin itse (ja isäkin) tätä ennen vuosikausia. Jo ihan pikkulapsesta "tiesin". Minulla on kaksi vanhempaakin poikaa ja oli kovin erilainen. 

Varsinainen ulostulo oli yllättävä. Toi "Joonan" käymään ja siinä sanoi. Olin vain, että ihan kiva...  Sittemmin Joona on useinkin käynyt vierailulla, olen nähnyt hänen vanhempansa ja kaikki hyvin. 

Vierailija
10/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäröäivän maailman kautta lapsen seksuaalisellasuuntautumisella on vaikutusta, mutta vanhemmalle luulisi asian olevan yhdentekevän. 

Vierailija
11/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti kehut rohkeudesta kertoa asiasta, ja vakuutat että rakastat häntä riippumatta, varauksetta. Nyt ja aina. 

Älä kysy tyhmiä, äläkä varsinkaan neuvo. Ole tukena. Nyt ja aina.

Eiköhän se siitä lähde vähän niin kuin luonnostaan etenemään

Tsemppiä jannulle!!

M39

Vierailija
12/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiität vain ja sanot, että hyvä tietää . Rakastaa saa ketä haluaa.

Vierailija
13/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat pojalle että se on synti ja häpeä mutta omapa on valintansa.

Vierailija
14/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Joopa joo, ikään kuin noin nuori tietäisi mistään mitään, kaikista vähiten omasta seksuaalisesta suuntaumuksestaan. Eiköhän tuo vaihe mene ohi :)

Vierailija
15/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pojalle, että tiedosti asianlaidan jo näin ajoissa (eikä esim. huomaa nelikymppisenä eläneensä jonkun toisen elämää, jolloin voi sitten tulla enemmänkin rytinää). Ja onnea sinulle, että olet luonut sellaisen suhteen lapseesi, että hän uskaltaa puhua sinulle pelkäämättä!

Vierailija
16/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Joopa joo, ikään kuin noin nuori tietäisi mistään mitään, kaikista vähiten omasta seksuaalisesta suuntaumuksestaan. Eiköhän tuo vaihe mene ohi :)

Kyllä minä ainakin olen tiennyt koko ikäni, että olen hetero, en ole koskaan epäillyt asiaa. Varmasti myös homo voi olla jo nuorena täysin varma omasta suuntautumisestaan.

Vierailija
17/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mennyt minulla vielä, vaikka kolmekymmentä on ylitetty.

Vierailija
18/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin olen tiennyt koko ikäni, että olen hetero, en ole koskaan epäillyt asiaa. Varmasti myös homo voi olla jo nuorena täysin varma omasta suuntautumisestaan.

Kaikilta homoseksuaaleilta on kysytty "milloin tiesit olevasi homo? ", vaikka kysymys on yhtä järjetön kuin "milloin tiesit olevasi hetero?".

Vierailija
19/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole maata mullistava asia. Minäkin sanoin pojalle, että on ihan sama, onko hetero vai homo. Oot yhtä rakas mulle aina.

Vierailija
20/31 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta homoseksuaaleilta on kysytty "milloin tiesit olevasi homo? ", vaikka kysymys on yhtä järjetön kuin "milloin tiesit olevasi hetero?".

Jos minulta kysyy, että milloin ymmärsin olevani hetero, niin pystyn sen hetken varsin hyvin muistamaan, ja tajuamaan. En ehkä tuolloin olisi tiennyt mitä tarkoittaa käsite hetero, mutta tunsin kuinka vastakkainen sukupuoli sai aikaan minussa ihan uusia voimakkaita tunteita, ajatuksia ja fyysisiä reaktiota. 

Mikäli pojallasi on ollut samanlaisia tunteita, ajatuksia ja fyysisiä reaktiota samaan sukupuoleen, niin todennäköisesti hän on juuri ymmärtänyt olevansa homo.