Onko isovanhemman kanssa pakko olla tekemisissä?
Mitä tehdä, kun luonnevikainen äitini pelaa jatkuvasti ihmissuhdepelejä meidän sisarusten kanssa. Suosii veljeäni ja hänen lastaan, mutta vähättelee minua sekä minun lastani. Olen jo koko lapsuuteni kärsinyt hänen käyttämästään henkisestä ja fyysisestä väkivallasta, jota hän ei tosin myönnä tehneensä ja nyt aikuisena joudun pakosti vielä olemaan hänen kanssaan tekemisissä, koska hän on lapseni mummo. Äiti tytär suhteemme on lähes aina ollut huono ja joskus välimme oli poikki parikin vuotta mikä oli itselleni helpotus. Hän kuitenkin luikerteli takaisin elämääni, kun kuuli tulevansa mummoksi. Eli tämänkin ja kaiken muun liittää aina itseensä ja puhuu vain itsestään kuinka erinomainen ihminen on, vaikkei sillä ole totuuden pohjaa lainkaan. Kaikki muut kyllä tietävät hänen menneisyydestään, mutta hän itse ei sitä muista tai halua myöntää...
Kommentit (4)
Lapsesi luultavasti tekee sinulle samat temput kun olet vanha. Lapset oppivat teiltä, kuinka isovanhempiin suhtaudutaan
Sitä tässä just pelkään kun en niitä isovanhempia halua tavata, ei munkaan lapset halua nähdä mua jos elän vanhaksi. Ei voi mitään.
Ei ne lapset idiootteja ole. Kiittävät kun mt-potilaat suljetaan pois.
Ei tarvitse. Surutta blokkaat.