Parvekkeelta tuloilman ottava koneellinen ilmanvaihto kerrostalossa on kyllä melkoisen tyhmä keksintö
Se tuo sisään kaikki alakerran naapurin tupakansavut eikä sitä voi sammuttaa. Kun naapuri käy tupakalla keskimäärin kerran tunnissa, niin käytännössä joutuu itse passiivisesti tupakoimaan kotona koko ajan. Sitten kun on vielä astma, niin elämä kotona on yhtä liman yskimistä, hengenahdistusta ja astmalääkkeen vetämistä. Ei oo ihme että astma ja keuhkosairaudet lisääntyy Suomessa koko ajan.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee väliin sisään rivarissakin, vaikka otto on katolla. Olisi aika pistää tupakoinnille stoppi. Kerran se lopettaminen vain kirpaisee.
Teiltä tuleva paskanhaju on ilmeisesti myös sallittu, kuten tulijoiden "ruokakin", joka haisee yli tupakan ja koko rappu haisee mädäntyneelle kalalle, mutta nämähän on toki ok, vain tupanhaju on paha, muut hajut hyvä?
Tupakansavu tappaa, paskan ja ruoan haju ei.
-sivusta
Siinä vaiheessa, kun se tupakanhaju on naapurista sinun parvekkeelle saakka ehtinyt, se on laimentunut siten, ettei se mitään tappavaa ole, pelkkä haju jäljellä.
Itse kuitenkin käytät autoasi parvekkeen alapuolella, pakokaasuthan ei tunnetusti ole vaarallisia niinkö väität?
Itsekin tupakoivana olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt tuon laimenemisteorian kannattajien ajatuksenjuoksua. Savu on savua laimeanakin. Mikä siinä teidän mielestänne siis haisee, jos kaikki mahdollinen on jo haihtunut? Kun mun kokemuksen mukaan puhdas ilma ei juurikaan haise.
Jos kuutio savua laimenee tuhanteen kuutioon ilmaa, niin siinä on silloin tuhat kertaa vähemmän savua kuin itse tupakassa.
Mikä oli liian vaikeaa?
-Ajattele sama vedellä, jos helpottaa.
Mieti miksi tupakassa on filtteri. Ja että passivinen tupakoitsija vetää savun keuhkoihin ilman filtteriä.
Niin sitä tuhat kertaa laimennettua, missä on pelkkä haju jäljellä, vaikutus terveyteen nolla.
-Pakokaasut kuitenkin hyväksyt, koska itse tupruttelet autolla päivittäin.
On myös olemassa filtterittömiä tupakoita, jos et tiennyt, "karvaperseeksi" kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Rakennuttajat törppöjä.
Laittakaa valituksia niille.
Tuota pelkkää koneellista poisto tapaa käytettiin joskus 1970-1990 luvuilla nyt myös kone tuo esilämmitetyn ja puhdistetun ilman, noissa vanhoissa se on likasta ja useimmiten kylmää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennuttajat törppöjä.
Laittakaa valituksia niille.Tuota pelkkää koneellista poisto tapaa käytettiin joskus 1970-1990 luvuilla nyt myös kone tuo esilämmitetyn ja puhdistetun ilman, noissa vanhoissa se on likasta ja useimmiten kylmää
Tosi puhdasta on joo, kun tupakansavut tulee sisälle.
"Passiivisen tupakoinnin haitat:
Erilaisten palamisolosuhteiden vuoksi monien haitallisten aineiden pitoisuus on suurempi sivuvirran savussa kuin keuhkoihin vedettävässä päävirran savussa.
Tupakkalaissa ympäristön tupakansavu on määritelty syöpävaaralliseksi aineeksi..."
Pitäisi kieltää lailla asuinrakennusten lähellä tupakointi. En ymmärrä miten voi olla laillista terrorisoida naapureita jonkun syöpäkääryleen takia. Mullakin koko taloyhtiössä polttaa yksi wt-äiti ja koko rivillinen naapureita joutuu hänen savujaan haistelemaan ja leijailee avoimesta ikkunasta kesäisin sisään jne.
Tyynellä ilmalla haistaa pitkään mistä on joku tupakoitsija mennyt, jää leijumaan ainakin vartiksi se haju siihen paikalle.