Annatko toisen mahdollisuuden, jos on mennyt maku johonkuhun?
Minulla on ollut 15 vuotta hyvä ystävä, joka vuosi sitten ikäänkuin vaihtoi minut toisiin ihmisiin elämässään. Nyt hän on yrittänyt lähestyä minua uudestaan. Vuoteen en kuullut hänestä mitään ja nyt on yrittänyt soittaa kaksi kertaa. En ole vastannut. En usko kykyneväni enää minkäänlaiseen kanssakäymiseen, sillä hänen käytöksensä loukkasi aikoinaan. Miten sinä suhtaudut vastaavassa tilanteessa? Oletko pitkävihainen? Miten siitä pääsisi yli vai tarvitseekokaan?
Kommentit (24)
Kyllä minä "annan uuden mahdollisuuden". Olen jo niin vanha, että ymmärrän, että ystävilläkin on omat "kotkotuksensa". Ei ystävää voi muuttaa eikä ystävä voi olla sataprosenttisesti niin kuin minä. Ystävyys voi joustaa. Täytyy myös ottaa huomioon, että ei sitä uutta mahdollisuutta välttämättä tule, eikä se ole asia jonka noin vaan voin valita.
Ehkä voit olla ystäväsi kanssa toisin kuin ne Etelä-Euroopan matkaajat. Kai teillä jotain muuta yhteistä on. Käsityöt, ruoanlaitto, lenkkeily, vesijumppa tai ajankohtaisista asioista puhuminen, mikä vaan.
Olen jo 55 paremmalla puolen ja aika moni ystäväni on jo heittänyt veivinsä. Vaalin niitä jotka vielä ovat täällä. En minä odota, että he olisivat "aina ja vain" minun kanssani tai pelkästään minun ystäviäni. En ota henkilökohtaisena loukkauksena oikeastaan mitään. Jos ystävä ottaa pattiin, pidän vähän taukoa.
En halua olla pikkusieluinen loukkaantuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä "annan uuden mahdollisuuden". Olen jo niin vanha, että ymmärrän, että ystävilläkin on omat "kotkotuksensa". Ei ystävää voi muuttaa eikä ystävä voi olla sataprosenttisesti niin kuin minä. Ystävyys voi joustaa. Täytyy myös ottaa huomioon, että ei sitä uutta mahdollisuutta välttämättä tule, eikä se ole asia jonka noin vaan voin valita.
Ehkä voit olla ystäväsi kanssa toisin kuin ne Etelä-Euroopan matkaajat. Kai teillä jotain muuta yhteistä on. Käsityöt, ruoanlaitto, lenkkeily, vesijumppa tai ajankohtaisista asioista puhuminen, mikä vaan.
Olen jo 55 paremmalla puolen ja aika moni ystäväni on jo heittänyt veivinsä. Vaalin niitä jotka vielä ovat täällä. En minä odota, että he olisivat "aina ja vain" minun kanssani tai pelkästään minun ystäviäni. En ota henkilökohtaisena loukkauksena oikeastaan mitään. Jos ystävä ottaa pattiin, pidän vähän taukoa.
Tätä juuri hain, että miksi en pysty samaan. En ole vielä päässyt sinun tasollesi. Kun koen, että minua on loukattu, on sitä vaikea antaa anteeksi. Ystävien erilaisuus on hyvä asia, mutta anteeksianto on vaikeata.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri hain, että miksi en pysty samaan. En ole vielä päässyt sinun tasollesi. Kun koen, että minua on loukattu, on sitä vaikea antaa anteeksi. Ystävien erilaisuus on hyvä asia, mutta anteeksianto on vaikeata.
Ap.
Ei sinun tarvitse olla entisen ystäväsi kanssa tekemisissä eikä antaa anteeksi. Tämä ei tee sinusta pikkusieluista.
Joskus nuorempana minulla oli tapana antaa aina toinen mahdollisuus. Nuo ihmissuhteet johtivat sitten laajamittaiseen kaltoinkohteluun, jossa minä siis olin se huonosti kohdeltu osapuoli. Enää en harrasta mitään toisen tilaisuuden antamista ja olen muutenkin hyvin valikoiva siinä, ketä päästän lähipiiriini.
Suosittelen samaa muillekin, olipa kyse sitten pari- tai ystävyyssuhteista.