Onko kenelläkään ovistesti näyttänyt raskauden?
Kaikki eivät tätä ilmeisesti usko, mutta olen joskus kuullut jonku sanovan, että ovistesti voi näyttää raskauden eli toimia vähän niinkuin raskaustestinä.
Onko kenelläkään kokemuksia tälläisesta.
Eilen tein ihan puhtaan negan raskaustestillä, tänään sitten ihan huvikseni kokeilin et mitähän ovistesti sanoo. Sainkin sitten testiin hyvin näkyvän viivan, nyt kp24/25-28 menossa. Ihan sata varma en ole mutta uskon oviksen olleen kp17 paikkeilla.
Voisko tämä nyt sitten tarkoittaa sitä että olisi raskaana, vaikka en kyllä usko että sitä tarkoittaa. Vai onko minulle nyt tulossa uusi ovis. Juuri luin jonkun ovuloineen kaksi kertaa, toinen kerta ihan muutama päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Pitääkö tässä nyt sitten hypätä äkkiä peittojen väliin?
Toivottavasti joku osaa vastata niin saisi aina mielenrauhan jos ei muuta. Järki sanoo, että en ole raskaana mutta sitten kuitenkin mieleen hiipii toivo että jospa se nyt sitten kuitenkin tarkoittaisi sitä. Oireita ei kyllä ole mikäänlaisia että ei voi siitäkään päätellä, vaikka eihän niitä kaikille tulekaan.
Eikös ovistestin pitäisi kuitenkin tässä vaiheessa kiertoa olla ihan puhdas nega. Ainakin jos aloittaa ovistikuttamisen hyvissä ajoin niin silloin ensimmäisinä päivinä testi on testiviivan kohdalta ihan vitivalkoinen. En ole koskaan aikaisemmin testannut oviksen jälkeen joten en tiedä kuuluuko se sitten asiaan et testissä on jonkin aikaa haalea viiva. En kyllä ole kuullut puhuttavan näin.
Tulipa pitkä sepustus.
Kiitos jo etukäteen jos joku päättää vastata :)
Kommentit (6)
Nyt rupes jännittämään hirveästi. Ensimmäistä ollaan yritetty kaksi vuotta joten nyt on kyllä toiveet tosi korkealla.
kai mitata eri hormonia nämä ovis/raskaustestit. Mutta tiedä häntä.
Mä menisin kuitenkin varmuudeksi vielä sinne vällyjen väliin jos onkin myöhäinen ovis. Meillä nimittäin esikoinen on saanut alkunsa kierron 24. päivänä joka oli tosi myöhään muihin oviksiin nähden. Pidetään kuitenkin kaikki peukut teille että olisit jo nyt raskaana!!
eli raskaustesti HCG:a ja ovulaatiotesti LH:ta eli luteinisoivaa hormonia. LH-piikki tulee ovulaation aikaan ja sitä piikkiä siis testillä pyritään hakemaan. Mutta loppukierrostakaan LH:n määrä ei katoa olemattomiin, joten sitä voi ihan hyvin olla virtsassa niin paljon että ovistesti antaa positiivisen tuloksen. Toivotaan toki parasta, mutta raskaushormonin määrää ei saa selville ovulaatiotestillä.
maahantuojilta, niin se vaan kuulemma on niin että ovistesti voi näyttää raskaudenkin.
Ja jos tätä yhtään epäilet niin teeppä ovistesti ja katso millaisen tuloksen saat!
Kiitos kaikille vastauksista.
Taisi se viiva ovistestissä kuitenkin olla vain jokin oikku tai johtui siitä et sitä lh-hormoonia oli vielä vähän jäljellä, tänään testasin uudella ovistestillä mutta siihen ei tullut viivaa, oli erimerkkinen testi.
Ostin kuitenkin kauppareissulla raskaustestin, kun pääsin kotiin ja ajattelin testata niin näytti kyllä jo pikkuisen siltä, että täti olisi tulossa joten jätin testin tekemättä. Säästän sen sitten seuraavaan kertaan.
Tiesin kyllä et näin tässä käy, mutta olo on siltikin tosi pettynyt.
Jospa seuraavalla kerralla olisi parempi onni matkassa.
esikoista odottaessani tein raskaustestin kun menkat olivat jo myöhässä reilusti, näytti haaleaa plussaa, tein uuden testin seuraavana päivänä ja ei mitään. Siis sillä kerralla minulla oli TOSI myöhäinen ovis ja näin myös laskettuaikakin siirtyi kuukaudella eteenpäin mitä menkoista olis pitänyt olla!
Ja nyt toista odottaessani: tilasin nipun ovistestejä ja ajattelin siinä huumassa sitten samalla (kp 29 tai jotain) kokeilla mitenköhän ne toimii ja millaisia viivoja ilmestyy. No siinä sitten illan suussa testailin ja Niin pärähti kaksi viivaa, ja ovsihan se ei minun mielestäni voinut olla. Tein raskaustestin seuraavana päivänä ja plussa tuli joten kyllä se ovistestikin raskauden näytti!!!
rv 9+5