Millainen on tyypillinen AV-mamma?
Millainen on? Mitkä kriteerit täytyy täyttyä jotta voi kutsua itseään AV-mammaksi?
Kommentit (21)
Osaava, taitava, tietäväinen (ainakin omasta mielestään). Päällepäsmäri, joka työntää nenänsä muiden asioihin ja antaa neuvoja, vaikka niitä ei pyydettäisikään.
äö yli 125
hoikka
vauras
kaunis
paljon ystäviä
Helsingissä asuva
Asunto yli 120 neliöä
Omaan elämäänsä kyllästynyt. Parasta on se, kun pääsee haukkumaan ja kiusaamaan jotain kaunista, varsinkin isotissistä naista. Silloin elämässä on sisältöä.
On ostanut ekan oman asunnon 18-vuotiaana yli 50000€ asp-säästöillä
Pitää vuokralla asuvia automaattisesti sosiaalitapauksina
Omistanut jo 25-vuotiaana useita sijoitusasuntoja
Elelee osingoilla ja heittäytyy pois töistä alle 30-v
Motto: "työnteko on tyhmien ja raha-asioita osaamattomien touhua"
Ja mikä tärkeintä: AKATEEMINEN
Vierailija kirjoitti:
Omaan elämäänsä kyllästynyt. Parasta on se, kun pääsee haukkumaan ja kiusaamaan jotain kaunista, varsinkin isotissistä naista. Silloin elämässä on sisältöä.
Väärin ”av-mamma” on oikeasti 50+ setämies, joka vihaa suomalaisia naisia, ja jonka ihanne on ”lapsinaisvartalo aikuisnännein”. Suurin osa ”mammoista” on näiden äijänkuvatusten multipersoonia.
Käsittääkseni av-mamma voidaan erottaa jopa kolmeksi alalajiksi: kouvolamamma, akateemikkomamma ja teinimamma.
Ehkä jopa enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan se palstalla saa selville kiusaamisen kohteen kuppikoon?
Mä olen käyttänyt tuota sanaa kuvaamaan kaikkia av-palstailevia mammoja eli äitejä, erityisesti kotona asuvien lasten äitejä. Itse olen parikymppinen ja kyllä hoikka ja kaunis ja äo yli 130 itse asiassa, minulla ei tosin ole haastavaa asiantuntijatyötä, miehellä on jossain määrin sellainen, mutta hän taas ei ole akateeminen. Tyypillisesti edustamme hyvin erilaisia elämäntapoja, osa nuoria, osa vanhoja jne. Persuja täällä on paljon, mutta eikös niitä ole muutenkin jo iso osa.
Eikö ne ole elämäänsä kyllästyneitä 40-vuotiaita miehiä ainakin merkittävä osa kakusta.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni av-mamma voidaan erottaa jopa kolmeksi alalajiksi: kouvolamamma, akateemikkomamma ja teinimamma.
Ehkä jopa enemmänkin.
Juu akateemikkoihin täällä törmää harva se päivä, paljon yleisemmin kuin tosi elämässä. :D
Kaunis, älykäs, hyvätuloinen, hyvin koulutettu, liikunnallinen, hoikka, pukeutuu hyvin, hyvä maku, kaunis koti eli omistusasunto pääkaupunkiseudun/Porvoon tietämillä, hyvä ja toimiva parisuhde, mahtava seksielämä, paljon ystäviä, hyvä äitisuhde, syö terveellisesti, kauniit hyvinvoivat lapset, sivistynyt..Eli suurin osa palstalaisia.
tyyli on klassinen, ikäistään 20 v nuoremman näköinen, alkossa kysyivät henkkarit
Vaikea sanoa kun en tunne muita av "mammoja". En usko olevani tyypillinen tapaus.
Nelikymppinen 173 cm / 55 kg, kaunis, pitkähiuksinen, mukava ihminen, matkustelee, hyvässä parisuhteessa, vela (mutta tykkää kavereiden lapsista)
>tiimalasivartalo
>bmi 18 ja D-kupin rinnat
>on liuta lapsia mutta lasten saanti ei ole muuttanut kroppaa lainkaan
>tienaa yli 100 t/vuosi
>kauniskasvoinen, vanheneminen ei näy missään, luullaan baarissa aina 18-vuotiaaksi
>mies on jumalaisen komea
>on sosiaalinen, kielitaitoinen ja ÄO yli 130
>5 eri korkeakoulututkintoa, on dippainssi, lääkäri, juristi sekä humanisti
>paljon omaisuutta eikä yhtään velkaa
Nainen, jolla ei ole vauvaa, vaikka on eksynyt tähän osoitteeseen. Haluaa lapsia, muttei tunnusta itselleen.
En osaa sanoa kun en tunne ketään av-mammaa
AV-mammalla on suursyömärimies, taostelukoira ja percn hajuinen sohva.
Vierailija kirjoitti:
Ai tämänkö takia saan niin paljon vihaisia kommentteja 🤔 varmaan näkevät näytön läpi...
Kaikkitietäväinen feministi, noin 30 vuotias vähä-älyinen pienpalkkainen. Ajaa kuitenkin muka coupe-mersulla ja asuu Helsingissä. Halveksuu kaikki kehä 3:n ulkopuolella asuvia.