Voiko postista noutaa paketin jos passi on vanhentunut?
Passi meni vanhaksi pari kuukautta sitten. Yhden lähetyksen olen matkahuollosta kuitenkin hakenut. Onnistuuko sama postissa? Vai pitääkö jonkun muun hakea paketti ja näyttää lähetystunnus kännykästäni?
Kommentit (21)
Jos ei ole yli vuotta mennyt vanhaksi ja henkilön tunnistaa, niin kelpaa henkkariksi, asia löytyy poliisin sivuiltakin
Just hain paketin ajokortilla, ei ole koskaan jäänyt paketti saamatta. Eikä ole edes huomautettu asiasta..
Vierailija kirjoitti:
Just hain paketin ajokortilla, ei ole koskaan jäänyt paketti saamatta. Eikä ole edes huomautettu asiasta..
Ajokortilla saakin hakea, eikä se vanhene.
En oo koskaan katsonu passista ku nimen ja hetun, jos asiakas hakee pakettinsa. T.postitäti
Vanha ketju mutta sanonpa vaan ettei onnistu. Valtakirja täytyy olla, sama homma näkyy matkahuollon noutopisteessä johon tyhmyyttäni tilasin uuden henkilökortin.
2kkvanha kirjoitti:
Vanha ketju mutta sanonpa vaan ettei onnistu. Valtakirja täytyy olla, sama homma näkyy matkahuollon noutopisteessä johon tyhmyyttäni tilasin uuden henkilökortin.
Miten voi olla kun uutta passia hakiessakin kelpaa?
Jännä juttu, että postissa pitää olla henkkarit, vaikka postin automaatistakin haetaan pelkällä koodilla paketti.
Vierailija kirjoitti:
2kkvanha kirjoitti:
Miten voi olla kun uutta passia hakiessakin kelpaa?
Mun mies jopa äänesti viime vaaleissa vanhalla passilla. Hyvin kelpasi.
En saanut pakettia, henkkari oli mennyt vanhaksi kk takaperin.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan katsonu passista ku nimen ja hetun, jos asiakas hakee pakettinsa. T.postitäti
Et osaa työtäsi
2kkvanha kirjoitti:
Postipakettia noutaessa ei valtakirjaa tarvitse, sen voi hakea kuka tahansa lähetyksen saapumisilmoituksella. Valtakirja vaaditaan ainoastaan arvopostilähetyksiä noutaessa (kirjattu kirje, saantitodistuskirje).
Matkahuolto vaatii aina valtakirjan kun lähetystä noudetaan toisen puolesta.
Uutta henkkaria noutaessa kelpaa vastaanottajan vanhentunut henkilökortti tai passi. Jos asiakirja noudetaan valtakirjalla toisen puolesta tulee valtuutetulla olla henkkarit voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että postissa pitää olla henkkarit, vaikka postin automaatistakin haetaan pelkällä koodilla paketti.
Jep. Tätä ihmettelen.
PostNordin pakettia palvelupisteeltä haettaessa ei tarvitse enää näyttää henkilöllisyystodistusta, vaan pelkän koodin puhelimesta näyttämällä / luettelemalla saa paketin. Olin viimeksi näyttämässä henkkaria, mutta kassa sanoi että nykyään ei enää tarvitse.
Jälleen yksi syy valita verkkokaupassa PostNord Postin sijaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Alle vuoden vanha passi vielä käy.
Tämä tieto tuli poliisilta kun kävin uusimassa passini ja kysyin asiasta.
Matkahuollon pakettia noudettaessakaan ei enää tarvi henkkareita. Posti on ainoa Googlen mukaan.
Postille ei kelpaa vanhentunut henkkari. Äänestää voi vanhentuneella henkkarilla, kun hakee uutta henkkaria se kelpaa poliisille tunnistamiseen, voi ärrältä hakea uuden henkkarin vanhaa näyttämällä, mutta postille se ei kelpaa. Eiköhän se ole ihan sama passin kanssa, muualla kyllä kelpaa jos on tunnistettavissa ja ei ole kauan sitten mennyt vanhaksi, mutta posti ei hyväksy sitä.
Annan itse, jos passi on juuri noin, että hetki sitten vanhentunut, eikä vuosia vanha.
Mutta on mahdollista, että myyjiä ohjeistetaan, että pitää olla voimassa oleva henkilöllisyystodistus.
Olen itse sanonut, että jos ei ole ikivanha vaan tyyliin alle vuoden ja kuvasta voi tunnistaa, voi antaa.
t: noutopisteessä töissä