Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällä palstalla kaikki rikkaita?

Vierailija
02.12.2019 |

"Sulla on vain 30000 € rahaa aspissa"
"satatonnia ei ole iso rahasumma"
"Kymppitonni käyttötilillä on tosi vähän, mieluiten pitäisi olla kymmenkertainen määrä että pärjää"

Olen niin vihreänä kateudesta. Miksi mun elämä on kituuttamista! Akateemisesti koulutettuna ja kokopäivätyössä... En tupakoi, en juo, en käy ravintoloissa, baareissa enkä matkustele koskaan...

Tosin mun kaveripiirissä monella naisella on samankaltainen ahdinko meneillään, enkä tiedä kuin pari ihmistä jotka ovat vauraita, tai siis elelevät miestensä rahoilla.

- Tileillä yhteensä 15000 € ja ikää jo 30v

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis perus av-mammalla on tyypillisesti velaton perheasunto Kaivopuistossa joten mitäs ajattelet?

Vierailija
2/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samat tuntemukset täälläkin. Minä taas olen huomannut että suomalaiset ovat keskimäärin todella vaurasta kansaa ja sen takia hintataso on niin kova. Pikkujenkkilä, jossa köyhimmät kärsivät.

Ainoalla tililläni rahaa tällä hetkellä 800 €. Ikää 36 v, koulutukseltani FM ruotsin, ranskan, saksan ja englannin opettaja + sivuaineena espanja. Pelkkiä sijaisuuksia v. 2010. Hyppisin tasajalkaa jos mulla olis kymppitonni omaisuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no suomalaisilla on KESKIMÄÄRIN alle 5000 e rahana tileillä. mieti sitä.

Vierailija
4/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lohduttaako tämä ap:ta. Mutta sinun iässäsi minulla oli tilillä suurinpiirtein 0€. Tulin kyllä toimeen mutta säästöön ei jäänyt mitään.

Nyt, seitsemän vuotta myöhemmin työtilanteeni ja elämäntilanteeni on paljon parempi. Minulla on joitain pieniä sijoituksia ja tilillä n. 80000€. Enkä ole voittanut tai perinyt rahaa vaan pikkuhiljaa saanut säästöön lisää.

Vierailija
5/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että ainakin 90% tienaa päälle sen 100 000€ per vuosi.

Miksi joku nyt tulisi nettiin asti tahallaan valehtelemaan?

Vierailija
6/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme kaikki palatseissa ja käytämme Kari Voutilaisen kelloja. 

Vierailija
7/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ollut kolmikymppisenä. Nyt 46 - vuotiaana on iso perheasunto Helsingin keskustassa ja 400 000 sijoituksissa.

Vierailija
8/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmastihan suomen rikkaat pyörii täällä mamma palstalla!

Vierailija
9/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D totta! Köyhät on töissä ja ne ei kerkee olla täällä. :D

Vierailija
10/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran jälkeen jää 150e/kk käteen :)

Vierailija
11/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hypin tasajakjaa jo siitä, että tällä hetkellä säästössä sukanvarressa 1300e, 3v työttömänä ja olen alle 30v. Aloitin säästämisen keväällä. On se tyhjää parempi. Pienestäkin saa säästöön, yleensä.

Vierailija
12/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voivat valehdella olevansa rikkaita.

Vierailija
13/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai onko täällä joku tulotaso? Että siinä vaiheessa jos tienaa yli 100000€ vuodessa niin av:lla ei enää saisi käydä?

Itse ainakin pyörin täällä mutta myös inderesin keskustelupalstalla. Eivät poissulje toisiaan millään tavalla ja molemmat avartavat näkökantaa.

Vierailija
14/14 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsopas AP,

Tämä Vauva Av onkin vähän fiinimpien ihmisten palsta ja ns. paremman väen klubi. Senhän näkee jo otsikoistakin, kun joka viikko on monta uutta keskustelunavausta, joissa tiedustellaan aina "ylemmän keskiluokan tapoja" tai sen "henkistä perintöä", "ylemmän keskiluokan lapsuuden viettäneiden kokemuksia" sekä "suvun perinteitä" jne.

Kyselijöinä ovat aina nuoret tai nuoret aikuiset naiset, joilla on vankka tieto ja ymmärrys siitä, että he itse ovat juuri sellaisia laatusukujen ja -yhteiskuntaluokkien ylevöittämiä muotovalioita, mutta jotka kuitenkin haluavat vielä muiltakin vahvistusta ymmärrykselleen.

Itsekin kirjoittelen vastauksia heille aina silloin tällöin jos jaksan naputella, mutta en jaksa tehdä mitään muuta, kuten esim. viedä roskapussia taloyhtiön jäteastiaan.

Tuossa on yksi sellainen keskustelu, ja kaiketi nuo kirjoittajat ovat samoja, jotka noita Sinun mainitsemiasikin avauksia aina laativat:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3554596/te-jonka-lapsuudenkoti-oli-ylem…

Tosin se tässä on kummallista, että noin siunatuista olosuhteista lähteneestä ja noin vankoista suvun perinteistä ponnistavasta aineksesta melkein jokainen istuu "terapiassa", ja että noin hyvin toimeentulevasta sekä jalosyntyisestä väestä kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä, että Kelan täytyisi vielä maksaakin se kokonaan. Terapiatakuuaddressilla oli tällä palstalla valtava suosio muutama kuukausi sitten.

Toivottavasti aloite ei mene läpi eduskunnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi