Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Munkka/Munkkivuori. Mikä pettymys! Harmittaa että muutin tänne.

Vierailija
02.12.2019 |

Ihan söpö alue ja ihan ok ulkoilualueet, paitsi että täällä ei ole kauppoja eikä tekemistäkään, Munkkivuoren ostarin vähäinen valikoina hämmästytti, S Marketissa ei ole puoliakaan siitä valikoimasta mikä on muissa S Marketeissa. Munkkivuoresta ei helposti pääse mihinkään, ei ole liikuntapaikkoja. Kamalan kaukana kaikesta, eniten harmittaa tämän paikan ruuhkaisuus ja paljon pikkuteitä. Hidasta on kävellä kun pitää kokoajan pysähtyä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ei pääse? Siinähän se on lähes kiinni Manskussa, kävele tien varteen tai ota 10-ratikka. Siitä taas pääset eteenpäin millä bussilla tahansa.

Et selvästi tiedä missä Munkkivuori on :,D

Totta kai tiedän. Kuljen sinne kaverille jatkuvasti tolla kympillä, joka lähtee täältä toiselta päättäriltä melkein mun oven edestä. Muutama minsa kävelyä kaverin päässä ja olen perillä.

Kympillä Munkkivuoreen :D

Okei jos haluaa kävellä kilsan verran. Mutta tulee dösiä 18, 14, 39 ja vaikka mitä poikkiliikennettä ihan oven eteen, jos laiskottaa. 

Vierailija
22/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ei pääse? Siinähän se on lähes kiinni Manskussa, kävele tien varteen tai ota 10-ratikka. Siitä taas pääset eteenpäin millä bussilla tahansa.

Totta kai tiedän. Kuljen sinne kaverille jatkuvasti tolla kympillä, joka lähtee täältä toiselta päättäriltä melkein mun oven edestä. Muutama minsa kävelyä kaverin päässä ja olen perillä.

Munkkivuoren ostarilta on kilsa ratikan 10 päättärille ja ostari on ihan lähimpiä Munkkivuoren paikkoja suhteessa ratikkaan. Useimmat asunnot ovat paljon kauempana. Matka Stockalle kestää kolme varttia vähintään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun tässä vieressä Etelä-Haagassa ja rakastan tätä! On uimahalli, kirjasto, kaupat ja ravintolat plus puistot ja tietty kuntosali ja keilahalli ihan vieressä.

Sireltä Munkasta löytyy Alko ja eläinkauppa, matka on lyhyt.

Kympin spåralla hurauttaa ytimeen hetkessä. Sinäkin pääset helposti sieltä dösällä ihan mihin haluat. En ymmärrä.

Kympin spåralla? Sehän lähtee Pikku-Huopalahdesta. Melkoinen haikki Munkkivuoresta ennen kuin on linjan varressa ja keskustaan kestää puolituntia. Syrjässä on ja väärä asuinpaikka ihmiselle, joka ei viihdy syrjässä.

Kyllä mä tiedän mistä se lähtee, justhan sanoin käyttäväni sitä jatkuvasti. Ei siitä päättäriltä kävele Munkan puolelle kuin kymmenisen minsaa.

Siis mä olen aina ajatellut olevani laiska liikkuja, kun tosiaan toi kymppi lähtee melkein omalta ovelta ja käytän sitä matkalla kaikkialle. Mutta että ihmisiä haittaa muutaman askeleen ottaminen jostakin Munkkivuoresta? Sehän on ihan kulkuyhteyksien varrella.

Jaa, paitsi että nyt omin viisastelun joka oli omistettu jollekin toiselle! No, kuitenkin. Kymppi on ihan Munkan nurkalla.

Vierailija
24/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkivuoren ostarilla on muuten yksi Helsingin ensimmäisistä metroasemista. Harvi vai, ettei metro kulje siellä.

Vierailija
25/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei jos haluaa kävellä kilsan verran. Mutta tulee dösiä 18, 14, 39 ja vaikka mitä poikkiliikennettä ihan oven eteen, jos laiskottaa. 

Valitsen aina ennemmin sporan kuin bussin ja mun päästä bussi taas lähtee kauempaa kuin spora, joten plus miinus nolla.

Vierailija
26/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun tässä vieressä Etelä-Haagassa ja rakastan tätä! On uimahalli, kirjasto, kaupat ja ravintolat plus puistot ja tietty kuntosali ja keilahalli ihan vieressä.

Sireltä Munkasta löytyy Alko ja eläinkauppa, matka on lyhyt.

Kympin spåralla hurauttaa ytimeen hetkessä. Sinäkin pääset helposti sieltä dösällä ihan mihin haluat. En ymmärrä.

Kympin spåralla? Sehän lähtee Pikku-Huopalahdesta. Melkoinen haikki Munkkivuoresta ennen kuin on linjan varressa ja keskustaan kestää puolituntia. Syrjässä on ja väärä asuinpaikka ihmiselle, joka ei viihdy syrjässä.

Kyllä mä tiedän mistä se lähtee, justhan sanoin käyttäväni sitä jatkuvasti. Ei siitä päättäriltä kävele Munkan puolelle kuin kymmenisen minsaa.

Siis mä olen aina ajatellut olevani laiska liikkuja, kun tosiaan toi kymppi lähtee melkein omalta ovelta ja käytän sitä matkalla kaikkialle. Mutta että ihmisiä haittaa muutaman askeleen ottaminen jostakin Munkkivuoresta? Sehän on ihan kulkuyhteyksien varrella.

Jaa, paitsi että nyt omin viisastelun joka oli omistettu jollekin toiselle! No, kuitenkin. Kymppi on ihan Munkan nurkalla.

Kymppi on lähellä Niemenmäen asuntoja. Munkkivuoreen, varsinkin jonnekin Ulvilantien Talin puoleiseen kohtaan on liki 2 kilometria. Munkkiniemi (eli Munkka) on vielä kauempana. Munkkaan kuljetaankin ratikalla 4.

Vierailija
27/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko nyt siis Munkkivuoressa vai Munkassa? Aika turha keskustella joukkoliikenteestä tai ulkoiumaastoista, kun ovat kuitenkin ratkaisevan kaukana toisistaan.

Munkkivuoressa on ostarilla varsin kohtuullinen tarjonta arkeen ja 14, 18 ja 39 menevät säännöllisesti kohtuullisen matkan päästä. Talista ja Pitskusta löytyy liikuntamahdollisuuksia, ovat kävellen muutaman sadan metrin päässä. 

Munkassa taas on nätimpää ja merenranta lähellä, mutta palvelut joutuu lähi-Alepaa lukuunottamatta hakemaan kauempaa. 

Haagan pelastusasemalla on muuten hyviä jumppia muutaman kerran viikossa. 

Vierailija
28/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Muncassa/M-vuoressa huonosti ulkoilualueita! Mihin vertaat? Lappiin vai Kallioon/Kaivopuistoon/Töölön? 

No se on ehkä totta, että M.puistotiellä oli ennen muinoin paljon enemmän kivoja kauppoja ja lapsena ostarikin oli ihan huippu-jännä.

NELONEN on se ratikka mikä kulkee, ei tarvii mennä manskulle asti 10 pysäkille.

Mitä kaikkea voisikaan tehdä jos asuisi siellä: Lyhyt matka golfkentälle ja talleille (Rusa), mitä mahtavimmat ulkoilureitit aivan lähellä: Seurasaari, Meilahti. Gallen-kallelan museo. Ranta aivan lähellä (talviuinti ). Museot myös Kuusisarressa. Paljon kauniita taloja Muncassa katseltavina kun käppäilee. Luistelukenttä. Ainakin yksi joogastudio. Kiipeilyhärveli rannassa.

Onko tämä joku provo?

Vierailija
29/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsen aina ennemmin sporan kuin bussin ja mun päästä bussi taas lähtee kauempaa kuin spora, joten plus miinus nolla.

Itse varmaan vaihtaisin jossain kohtaa kulkuvälinettä, sekin on toimiva vaihtoehto.

Vierailija
30/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hidasta on kävellä kun pitää koko ajan pysähtyä"? No joo, sehän onkin tosiaan Munkan vika. Voi sua parkaa.

Munkkivuori on mielestäni ihan kiva, sama fiilis kuin esim. Länsi-Hertsikassa, eli väljästi rakennettuja pienkerrostaloja. Ja Vanha Munkka on puolestaan hieman kuin Kulosaari, vaurasta väkeä ja miellyttävä ympäristö. Kyllä nuo kaikki ovat ihan Stadin parhaimmasta päästä, ainakin keskustan ulkopuolella (toki jotkut Eira ja Kaivari menevät edelle, samoin kuin ehkä Kruna ja Skattakin), joten jos ei kelpaa niin muuta sitten johonkin Ypäjälle.

Vierailija
31/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hidasta on kävellä kun pitää koko ajan pysähtyä"? No joo, sehän onkin tosiaan Munkan vika. Voi sua parkaa.

Munkkivuori on mielestäni ihan kiva, sama fiilis kuin esim. Länsi-Hertsikassa, eli väljästi rakennettuja pienkerrostaloja. Ja Vanha Munkka on puolestaan hieman kuin Kulosaari, vaurasta väkeä ja miellyttävä ympäristö. Kyllä nuo kaikki ovat ihan Stadin parhaimmasta päästä, ainakin keskustan ulkopuolella (toki jotkut Eira ja Kaivari menevät edelle, samoin kuin ehkä Kruna ja Skattakin), joten jos ei kelpaa niin muuta sitten johonkin Ypäjälle.

On sitä pk-seudullakin erilaisia vaihtoehtoja. Itse tykkäsin nuorempana asua kantakaupungin alueella kun tuli paljon juhlittua, käytyä elokuvissa jne, oli kätevää asua kävelymatkan päässä kaikesta. Kalliossa silloin asuin enimmän osan aikaa.

Sitten perheellistymisen ja "rauhoittumisen" (menot ei niin kiinnosta enää) myötä muutettiin Pohjois-Helsinkiin lähiöön. Itselleni tämä on tässä elämäntilanteessa ihan paratiisi, koska on lähes kotiovelta loistavat ulkoilumaastot kunnon metsissä eikä jossain puistossa jossa tulee jatkuvasti ihmisiä vastaan. Ja koiriakin voi täällä pitää vapaana välillä. Toki, oma auto täytyy olla, ei olisi julkisilla kulkeminen kätevää, mutta toisaalta eipä ole samanlaisia parkkipaikkaongelmia tai ruuhkia kuin keskeisemmällä sijainnilla olevissa lähiöissä. 

Tuo alueiden vauraus ei ole itseäni kiinnostanut ikinä yhtään - tai no, ehkä sen verran että kaikkein kaupungin vuokratalovaltaisimmilla paikoilla en välttämättä haluaisi asua kun niissä saattaa olla rauhattomuutta, niin että pienikokoisen naisen ei olisi mukava lenkittää koiriaan iltaisin. Mutta muuten ihan sama onko asukkaat tavis duunareita vai varakkaampia.

Vierailija
32/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin Muncassa/M-vuoressa huonosti ulkoilualueita! Mihin vertaat? Lappiin vai Kallioon/Kaivopuistoon/Töölön? 

No se on ehkä totta, että M.puistotiellä oli ennen muinoin paljon enemmän kivoja kauppoja ja lapsena ostarikin oli ihan huippu-jännä.

NELONEN on se ratikka mikä kulkee, ei tarvii mennä manskulle asti 10 pysäkille.

Mitä kaikkea voisikaan tehdä jos asuisi siellä: Lyhyt matka golfkentälle ja talleille (Rusa), mitä mahtavimmat ulkoilureitit aivan lähellä: Seurasaari, Meilahti. Gallen-kallelan museo. Ranta aivan lähellä (talviuinti ). Museot myös Kuusisarressa. Paljon kauniita taloja Muncassa katseltavina kun käppäilee. Luistelukenttä. Ainakin yksi joogastudio. Kiipeilyhärveli rannassa.

Onko tämä joku provo?

Ajattelin ihan samaa. Provoileeko aloittaja, tuntuu olevan niin pihalla. Munkasta pääsee useilla bussilinjoilla moneen suuntaan. Ei kamalan pitkä matka Munkkiniemeen, josta pääsee nelosen ratikkaan, joka vie ihan Stickan ovelle. Ostarilla on parikin ihan hyvän kokoista  ruokakauppaa, Alko ja lounaspaikka ainakin. Siinä vieressä terveysasema, yksityinen kylläkin, apteekki ja melko maineikas Fazun kahvila. Vaikuttaa nyt kyllä siltä, että aloittaja on tyyppiä, joka pitää noutaa kotoa ja viedä ovelle.

P.S. Kiinnostaa, mistä aloittaja on Munkkaan muuttanut. Kerro.

Vierailija
33/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muncca (Munkka) on Munkkiniemi ja ihan eri asia kuin Munkkivuori.

Vierailija
34/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha. Selvä provo.

Tslin urheilupuisto vieressä. Keilahalli tennishalli futiskentät golf. Haagassa Pitskussa Munkassa lisää virikkeitä, uimahalli salit ym. Lepuskiin pääsee autolls tai fillarilla helposti. Siellähän on Sello leffat marketit raviradat uimahalli saleja ym.

Rantsu fillarimatkan päässä, kesällä puntitkin. Filetsulla tölikässä vartissa, stadisss 25 min (keskuspuisto, töölänlahti steissi).

No heinäkengät joutaa landelle

Vierailija
35/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta Munkkivuoressa, nopeat yhteydet Turkuun ja Länärille. (Motarit)

Vierailija
36/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha. Selvä provo.

Tslin urheilupuisto vieressä. Keilahalli tennishalli futiskentät golf. Haagassa Pitskussa Munkassa lisää virikkeitä, uimahalli salit ym. Lepuskiin pääsee autolls tai fillarilla helposti. Siellähän on Sello leffat marketit raviradat uimahalli saleja ym.

Rantsu fillarimatkan päässä, kesällä puntitkin. Filetsulla tölikässä vartissa, stadisss 25 min (keskuspuisto, töölänlahti steissi).

Hei.

Se, että jokatoisesta sanasta teet jonkun slangiväännöshirviön, ei tee sinusta yhtään sen kaupunkilaisempaa. Ei se Kirkkonummi ole pääkaupunkiseutua, vaikka kuinka toivoisit...

Vierailija
37/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemi on ihana paikka asua. Just kävimme kahvilla Maks´issa, Cafe Tarina ja Torpanranta ovat molemmat myös hyviä kahvipaikkoja. Parasta on rauhallisuus, rannat, mahtavat viheralueet joka puolella ja hyvät liikuntapaikat Talissa ja tietenkin nelosen ratikka.

Vierailija
38/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 10 ei mene läheltäkään Munkkaa vaan tästä meiltä Pikku-Huopalahdesta. Ap on täysin oikeassa, Munkassa ei ole kunnon palveluja eikä tekemistä, vaan se on ruuhkainen ja yhteydet ovat huonot. Asun itse tässä Pikku-Huopalahdessa lähellä Munkkaa ja tiedän kyllä mistä puhun.

Vierailija
39/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha. Selvä provo.

Kuka nyt haluaisi noille vanhoille ja hikisille urheiluhalleille! Munkkivuoresta ei pääse bussilla suurinpiirtein kuin Hgin keskustaan ja Leppävaaraan. Ostari on myös vanha ja surkea. Rumia vanhoja kerrostaloja metsänreunassa, huhhuh.

T. Manskun vieressä Pikku-Huopalahdessa Munkkaa karttava asukas

Vierailija
40/62 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkivuori on halpa asuinalue ihan syystä. Kannattaisi tutustua kunnolla tulevaan asuinalueeseen ennen muuttopäätöstä.