Oletteko huomanneet miten paljon ruokakaupoissa on turhaa skeidaa?
Puolivalmisteen puolivalmisteen puolivalmistetta? Tuhansia tuotteita, joiden olemassaoloa en ymmärrä. Eihän ruokakaupassa tarvitse olla mitään muuta kuin aidot proteiinit, kasviksen, hedelmät, marjat, täysjyvät, mausteet ja yrtit sekä rasvoja.
Mitä hittoa se muu skeida siellä tekee? Vie turhaa hyllytilaa ja kuluttaa luonnovaroja ja kuormittaa ilmastoa...
Kommentit (26)
Minulle kelpaisivat ne tavalliset perustuotteet.
Minulle ei tuo lisäarvoa se, että ruokakerma on maustettu juustolla tai sipulilla. Sellaisiin en koske. Lisään ruokaan sipulia ja juustoa muuten jos sinne sellaista makua haluan.
Kaurapuurokin on parempaa niillä 5-10 minuutin hiutaleilla keitettynä kuin "1 minuutin lisää vain vesi" keinolla. Siitä tulee sellaista liisteriä että sillä saa tapetin seinään ja syötäessä elinikäisen kammon puuroa kohtaan.
En kaipaa valmiiksi viipaloituja juustoja tai valmiiksi rikottuja kananmunia taikka kermavaahtoa suoraan putkilosta puristettuna. Niissä on astuttu sen jonkun askeleen yli, jota en tarvitse enkä kaipaa. Jos kaupoissa ei olisi sipsejä, karkkeja ja limonaateja, nekin jäisivät minulta ostamatta. Nyt kun niitä on, niihin on tottunut ja sitten tulee ylisyödyksi. Kun vielä oppisi niistäkin ulos.
N44
Itse olen ihmetellyt samaa. Mifua, härkistä, nyhtökauraa, soijanakkeja ja muita samanlaisia pitkälle prosessoituja mukaruokia.
Toisaalta ei ole tyhmä joka myy ja käärii rahaa, ostaja se tässä tyhmä on.
Vaikka en kaikkia tuotteita voi ymmärtääkään, tulee minun välillä ostettua valmislaatikkoa syötäväksi. Ymmärrän yksinasuvien mielipiteen ettei yksin itselle viitsi kokata. En minäkään viitsisi. Puolisoni toki jaksaa väsäillä itselleen useamman päivän ruoan kerrallaan ja ottaa sitten annoksina mukaan töihin. Ostelee hänkin noita valmisruokia. Valmisruoat toki kaipaavat salaatin kaveriksi siihen lautasen reunalle.
kyllä, jopa niin etten ole löytänyt yhtään mitään ihmisravinnoksi kelpaava kuin kananmuna tai peruna ja molempia on jo kaapit täynnä. Ois ollu kivaa ostaa yksi pihvi tiskistä ja pakattuna paperiin, ei muoviin. Mutta kun ei saa eikä ole.
Mikä hitto muuten noissa kahden pihvin paketreissa? Yhden voi joo syödä kun avaa mutta se toinen sitten.. ehkä 3pvä myöhemmin. Toivottavasti ei ole harmaa tai mustunut ja haise...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
57 erilaista rasvalevitettä bongasin kaupasta taannoin. Ja tässä ei ole tuorejuustoja tyyliin Viola jne.
Että ehkä vähemmälläkin pärjäisi. Pelkkää Oivariiniakin lienee viittä laatua. En ota edes pakkauskokoja huomioon. On suolaista, normaalisuolaista, vähäsuolaista, vähärasvaista ja kaikissa merkeissä sama juttu.
Juuri tätä tarkoitan. Ja ne on kaikki täynnä lisä ja säilöntäaineita. Kattoo vaikka Snelmannin hyllyä niin siellä on prosessoitua nautaa ja porsasta paperiohuina siivuina 30-40€ kilohintaan paketoitu muoviin. Sairasta. Se possu ja nauta pitäis olla siellä lihatiskin takana kylmähuoneessa, josta sitten kauppias leikkaa asiakkaalle aitoa tavaraa tai myy kypsytettyä palaa. Kuten oli 60-luvulla :( <3
Joillain ihmisillä leikkeleiden kulutus on lisääntynyt. Minulla vähentynyt reippaasti sen jälkeen, kun siirryttiin lihatiskileikkeleistä lisäaineleikkeleisiin pakkauksissa. Eivät ne maistu edes samalta.
No ei kai ne maistu kun on murto-osa suolaa siitä mitä ennen säilyvyyden vuoksi piti olla.
Kauppojen valtavat vaihtoehdot aiheuttavat sen, ettei niistä enää löydä mitään. Tutut tuotteet poistuvat valikoimista. Kauppareissu kestää ikuisuuden.