Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit+kasvissyöjät, mitä syötte Jouluna?

Vierailija
02.12.2019 |

Niin, Joulun syömiset😋?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa joouluruuistahan on kasvisruokia. Riisipuuro, laatikot, rosolli. Kinkku, kalat jamaksalaatikko sitten muuta, mutta näistäkin ihmisten mielipiteet vaihtelevat riippumatta syökö lihaa vai ei.

Vierailija
22/24 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuruokanne kuulostavat ihan hyviltä, mutta missä on kinkku?!!!

En syönyt kinkkua edes silloin, kun vielä söin lihaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan maistanut quornista tehtyä ”paistia”?

Meille on tulossa jouluksi sukulaislapsia jotka ovat kasvissyöjiä ja mietin mitä heille tarjoaisin. Eivät osanneet itse oikein kertoa mitä yleensä jouluna syövät.

Meillä on tuota ollut parina jouluna ja se on hyvä proteiinilisäke, joka sopii nimenomaan perinteisten jouluruokien kanssa. 

Meillä minä ja tytär ollaan lakto-ovovegejä, mies syö lihaa ja kalaakin, niin on muuten aika perinteinen jouluruokapöytä laatikkoineen ja rosolleineen, mutta tosiaan quorn-juhlarulla kasvissyöjille ja kylmissä ruoissa vähän enemmän vegevaihtoehtoja, kun usein on enemmän kala-, mäti tms pohjaisia. 

On siis ilmeisesti ihan ok makuinen tuo quorn-rulla? Lapset tykkää kyllä quornista, olen sitä ennenkin heille laittanut ruuaksi mm kastikkeessa ja tortillan välissä.

Jep, siinä on itsessään hyvin neutraali maku. Olen tehnyt siihen aina sinappi-korppujauhokuorrutuksen ja tökkinyt neilikoita pintaan, niin saa sellaista jopa vähän kinkkumaista makua siihen. ILman mitään maustamista ei ole oikein minkään makuinen, mikä tavallaan hyvä, koska monet kasviproteiinivalmisteet maistuu jopa vähän pahalta ilman kovaa maustamista, tämä on neutraali.

Vierailija
24/24 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan maistanut quornista tehtyä ”paistia”?

Meille on tulossa jouluksi sukulaislapsia jotka ovat kasvissyöjiä ja mietin mitä heille tarjoaisin. Eivät osanneet itse oikein kertoa mitä yleensä jouluna syövät.

Meillä oli yhtenä vuotena, eikä kumpikaan siskon kanssa siitä erityisemmin pidetty. Maku eikä koostumus eivät olleet meidän suuhun sopivia, vaikka monet sitä ovat kehuneet.

Sen sijaan tofusta tehty "kinkku" on ollut hyvää. Esimerkiksi https://chocochili.net/2017/11/glaseerattu-tofukinkku/

Mutta makuasioitahan nämä ovat.