Voisiko linnanjuhlien elitisten noutopöytien ylijäämäherkut
jakaa maamme nälkäänäkeville ja surkeasti hoidetuille vanhuksille ja köyhille?
Vai onko sekin eliitiltä liikaa? Mitä olet mieltä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Linnanjuhlat = Eliitin ylpistelyjuhla. Telkku pysyy visusti kiinni.
Kyllä. Katastrofi kun vanhukset ja köyhät kärsii. Osa mättää herkkuja:
Joku jäi ilman kutsua, ja on nyt vähän herkällä tuulella sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Katastrofi kun vanhukset ja köyhät kärsii. Osa mättää herkkuja:
Ei siellä kukaan mitään "mätä". Ottavat kupin kahvia ja lautaselle vaikka viipaleen kalakakkua ja sitten jonkun makean leivonnaisen. Aika moni jättää kahvipöydän väliin kokonaan.
Sinne Hurstillehan ne on menneet koko Niinistön ajan. Eikö se ole sopiva kohde sitten?
Mitkä nälkäänäkevät? Suomessa saa toimeentulotukea, joka riittää kyllä ruokaan, jos sen siihen käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä köyhä ja kärsivä kansa saa itsenäisyyspäivänä?
Minä köyhänä tunnen saaneeni paljonkin eli itsenäisen Suomen ja pitää sananvapauden, kun tätäkin naputtelin.
Kyllä eilen illakin veti hiljaiseksi, kun katsoin tv:stä Aira Samulinin haastattelun. Samoin isovanhempien jutut.
Tämän päivän ihmisen "köyhyyttä" ja epäkohtia ei voi edes verrata, mitä ihmiset ovat kokeneet ja nähneet vielä 60v sitten tai sitä ennen. Ja vaikka kuinka olisi nykyään köyhä, saa katon päänsä päälle ja ruokaa, toisin kuin ennen, mutta silti katkeruus ja pahansuopaisuus on lisääntynyt, eikä pienintäkään kiitollisuutta tunneta.
Käsittääkseni on jaettu jo kauan. Itse olen sairaalassa töissä päässyt maistamaan linnan kakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlia itsenäistä kotimaata.
Paska maa. Alistajamaa. Paskin ikinä.
Ja asut yhä Suomessa? Miksi? Olet ihan vapaa muuttamaan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä köyhänä tunnen saaneeni paljonkin eli itsenäisen Suomen ja pitää sananvapauden, kun tätäkin naputtelin.
Kyllä eilen illakin veti hiljaiseksi, kun katsoin tv:stä Aira Samulinin haastattelun. Samoin isovanhempien jutut.
Tämän päivän ihmisen "köyhyyttä" ja epäkohtia ei voi edes verrata, mitä ihmiset ovat kokeneet ja nähneet vielä 60v sitten tai sitä ennen. Ja vaikka kuinka olisi nykyään köyhä, saa katon päänsä päälle ja ruokaa, toisin kuin ennen, mutta silti katkeruus ja pahansuopaisuus on lisääntynyt, eikä pienintäkään kiitollisuutta tunneta.
Totta. Nykypäivän ”köyhät” ulisee, jos ei saa uusinta älypuhelinta veronmaksajien piikkiin.
SariSairaanhoitaja kirjoitti:
Käsittääkseni on jaettu jo kauan. Itse olen sairaalassa töissä päässyt maistamaan linnan kakkua.
Tuo on kyllä paha. Tuskin Sari sairaanhoitaja on tarpeeksi köyhä, jotta olisi ansainnut pienen kakkupalan.
Onneksi kaikki palstalaiset ovat itsenäisyyspäivänä hoitamassa vanhuksia ja viemässä köyhille ruokaa. Vai oikeastiko vaaditte vain valtiolta yhteisöllisyyttä ja vastuuta?
Koko maailmantasoisessa vertailussa suomalainen köyhä on suorastaan öykkärimäisen varakas. Harvassa maassa on tulottomalla mahdollisuus asua pääkaupungissa kaksiossa ja syödä 2 kertaa päivässä lämmin ateria.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä paha. Tuskin Sari sairaanhoitaja on tarpeeksi köyhä, jotta olisi ansainnut pienen kakkupalan.
Hoitsuthan ne herkut ensin naamaansa mättää, potilaat saa loput, jos jotain jää!
Nähty on.
Kun ei tiedä, ulisee niinkuin ap.
Ruokaa varataan n.300g henkeä kohden ja kuten linnan emäntä kertoi, hävikkiä ei juuri ole. Eikä ylijäämä tuotteita ole jaettu minnekään. Jos jotain jää yli ja ne ovat olleet kylmässä, niin niitä tarjotaan parina seuraavana päivänä eri tilaisuuksissa. Se, mitä jää, on pikkuleipiä ja niitä voi tarjota kahvitilaisuuksissa myöhemminkin.
Jättäkää edes vanhukset rauhaan. Tämän päivän vanhukset ovat sitä ikäluokkaa, että he ovat todella saaneet kokea ja nähdä kaikenlaista puutetta, nälkää, sodan kauheudet ja julmuudet. Nuorena he eivät osanneet uneksia, mitä hyvää vielä tulevat saamaan ja siksi osaavat olla kaikesta kiitollisia, toisin kuin tämän päivän narisijat.
Menkää narisijat vanhainkotiin ja kysykää mitä heiltä puuttuu, tuskin ovat vailla linnan herkkuja, vaan teidän lastenlapsien seuraa ja juttukaveria. Milloin kävitte edes katsomassa vanhaa sukulaista tai naapuria? Tai edes soititte tai laitoitte joulukorttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitsuthan ne herkut ensin naamaansa mättää, potilaat saa loput, jos jotain jää!
Nähty on.
Mitä pahaa siinä on? Meidän lähes 100v mummi kun eli viimeiset elinvuotensa hoivakodissa, niin me lähiomaiset osoitettiin kiitollisuutta ja arvostusta hoitajille tarjoamme heille "herkkuja" tai muistettiin heitä muuten. Se oli myös mummoni toive.
Muut potilaan saavat kyllä kylliksi omat herkkunsa lähiomaisilta, sukulaisilta. Olet kait sinäkin pitänyt huolta ja vienyt herkkujasi vanhoille sukulaisille ja naapureille vanhainkotiin. Ei herkutkaan jatkuvasti maistu, jos vietit vaikka kerran viikossa leipomuksiasi vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähty on.
Ai, hoitsut mättää naamaansa...ja nähty on.
Ihanko oikeasti kuvittelet, jos joku vie kakun sairaalaan, että se on potilaille. Nyt jotakin rajaa ahneudelle.
Eiköhän se ole hoitohenkilökunnalle kiitokseksi.
Niinistökin taisi viedä kakun, kun poikansa syntyi, niin eiköhän se ollut nimenomaan hoitohenkilökunnalle tarkoitettu, ei potilaille.