Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäytyvätkö eläimet eri tavoin ihmisnaisia ja ihmismiehiä kohtaan?

Vierailija
01.12.2019 |

Aistivatko eläimet ihmisistä sukupuolen, ja vaikuttaako se jotenkin siihen miten ne käyttäytyvät ihmistä kohtaan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin koirat tunnistavat miehet ja naiset. Ja käyttäytyvät eri tavalla heitä kohtaan.

Vierailija
2/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin koirat tunnistavat miehet ja naiset. Ja käyttäytyvät eri tavalla heitä kohtaan.

Miten se näkyy käytöksessä? Tiedätkö tunnistavatko myös luonnoneläimet ihmisten sukupuolia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirilla yleensä kiinnostaa nuuhkia ihmisten jalkoväliä.

Pimpeistä lie ainakin jotain käryä tulvahtelee.

Ainakin julkisissa kesäisin ihan ihmisenkin nokkaan asti.

Vierailija
4/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö sukupuoleen vaiko hormonitoimintaan, mutta appivanhempien hevonen (tamma) pyrki pitämään mun miehen loitommalla musta silloin kun olin raskaana. Siis kun mentiin laitumelle sitä moikkaamaan, asettui aina meidän väliin ja muutoinkin ruinasi rapsutuksia multa, miehelle viittasi kintaalla. Lapsen syntymän jälkeen ei enää noin hölmöillyt.

Vierailija
5/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat tottelee miehiä ei naisia jopa naisen omaa koiraa voi vieras mies komentaa kun koiran saa ymmärtämään että ollaan samaa laumaa esim antamalla koiralle namun. Koira ymmärtää että mies on ihmislauman pää ja vahvin saalistaja(=petoeläimissä laumanjohtaja)

Vierailija
6/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Onhan useimmilla elukoilla esim. kuuloaisti.

Vierailija
7/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyvät eri tavalla eri ihmisiä kohtaan, mutta luulen sen johtuvan ihmisen käytöksestä, temperamentista ja luonteesta enemmän kuin sukupuolesta.

Vierailija
8/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran hoidossa koira, joka pelkäsi miehiä. Kerran lenkillä tuli vastaan pappa kepin kanssa ja koira oli aivan kauhuissaan. Väittäisin siis, että eläimet tunnistavat sukupuolet vaivatta ja käytökseen vaikuttavat ensisijaisesti eläimen omat kokemukset.

Kerran luin jonkun safarikiertäjän (mies) kirjoittamaa kirjaa ja hän kirjoitti leiristä varastelevien paviaanien olleen riesa. Hänen vaimoaan apinat eivät pelänneet vaikka hän olisi kuinka huutanut ja huitonut niitä kättä pidemmällä, mutta kun mies itse tuli paikalle, apinat pakenivat ensikarjaisusta. Apinat siis taisivat soveltaa ihmisiin omia sukupuoliroolejaan?

Vierailija
9/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat tottelee miehiä ei naisia jopa naisen omaa koiraa voi vieras mies komentaa kun koiran saa ymmärtämään että ollaan samaa laumaa esim antamalla koiralle namun. Koira ymmärtää että mies on ihmislauman pää ja vahvin saalistaja(=petoeläimissä laumanjohtaja)

Roskaa.

T. Ikäni koiria omistanut nainen.

Vierailija
10/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten sitten selität, että lankoni koira tottelee minua paremmin kuin omistajaansa, omistajansa kanssa hötkyilee ja lentää pitkin seiniä, sitten rauhoittuu ja tottelee kun minä, nainen, komennan. enkä ole tarvinnut mitään makupaloja antaa.

Vierailija
11/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käyttäytyvät eri tavalla eri ihmisiä kohtaan, mutta luulen sen johtuvan ihmisen käytöksestä, temperamentista ja luonteesta enemmän kuin sukupuolesta.

Juuri näin. Kun meillä vielä oli koira, oli kiinnostavaa seurata sen suhtautumista vieraisiin. Käytös vaihteli aina hieman ja vaikutti tosiaan liittyvän henkilön olemukseen/käytökseen enemmän kuin sukupuoleen. Koira oli aika herkkä ja hieman varautunut/mietteliäs ja tarkkaili tarkkaan muiden käytöstä. Vanhempieni koira taas on hyvin itsevarma ja leppoisa luonne ja suhtautuu kaikkiin ihmisiin hyvin yhdenmukaisesti, eli välinpitämättömän ystävällisesti. Miehiä pelkääviin eläimiin olen törmännyt itsekin ja oletan taustalla olevan jonkinlaista kaltoinkohtelua miehen/miesten taholta tai vähintään eläin on joskus jotain miestä säikähtänyt.

Vierailija
12/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni romanilainen rescue-koira pelkää miehiä, koska miehet ovat niitä siellä kaduilla kohdelleen huonosti.

Vierailija
13/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koira erottaa sukupuolen. Oma koirani reagoi myös voimakkaasti eleisiin ja ilmeisiin eli hakeutuu mielellään jopa tuntemattomien ihmistten kanssa kontaktiin jos nämä katsovat koiraa ja vaikuttavat vastaanottavaisilta. Koira myös erottaa jos henkilö on leikkisä ihan jo pelkästä puhetavasta. Koirani lemppariihmistyyppejä ovat rennot ja vähän jopa maleksivat nuoremmat miehet sekä kirkasääniset, pienet ja sirot naiset. Olemme miesystäväni kanssa kuvatunlaisia itsekin joten voi olla että koira tuntee turvalliseksi tämänkin vuoksi lähestyä ko. tyyppisiä ihmisiä.

Vierailija
14/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susilaumassakin johtaja voi olla naaras tai uros. Koirat eivät arvota ihmisiä hierarkiassa sukupuolen, vaan ominaisuuksien ja luonteen mukaan. Auktoriteetilla ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa ihmisillä tai koiraeläimillä.

Vierailija
15/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirilla yleensä kiinnostaa nuuhkia ihmisten jalkoväliä.

Pimpeistä lie ainakin jotain käryä tulvahtelee.

Ainakin julkisissa kesäisin ihan ihmisenkin nokkaan asti.

Onneksi sinä ja minä himoitsemme miehiä. <3

N

Vierailija
16/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat koirat pitävät minusta, koska pidän niistä. 

Kaksi perheemme koiraa pelkäsi miehiä, koska miehet olivat pahoinpidelleet niitä.

n

Vierailija
17/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että koirat tykkäävät minusta. Sitten kun oma koira (narttu) kuoli ja hajut lähti ei yksikään koira ole osoittanut minuun mitään mielenkiintoa.

Vierailija
18/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että erästä koiraa oli jotenkin kuritettu kepillä, koska poimittuani maasta risunpätkän leikkiäkseni koiran kanssa "nouda keppi"-leikkiä se meni aivan omituiseksi ja ikäänkuin puolustuskannalle. Haukkui vaan minulle loitompaa. Heitettyäni risunpätkän koira ei välittänyt siitä sitten mitään, mutta rentoutui silminnähden kun se risu ei enää ollut kädessäni ja uskalsi tulla taas lähemmäs.

Vierailija
19/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen uroskoira tulee naisten luokse hellittäväksi ym, miesten luokse menee kun haluaa riehua.

Vierailija
20/28 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten sitten selität, että lankoni koira tottelee minua paremmin kuin omistajaansa, omistajansa kanssa hötkyilee ja lentää pitkin seiniä, sitten rauhoittuu ja tottelee kun minä, nainen, komennan. enkä ole tarvinnut mitään makupaloja antaa.

Kouluttamattomuus ja wt on sinussa vahvana.

Pahoittelut ohiksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme