Olkapäiden särky, varsinkin aamulla
Nyt on kuukauden-parin ajan olkapäitä juilinut varsinkin aamuisin. Vasenta enemmän. Myös päivällä huomaan että pitää vähän varoa niitä, kun nostelee painavia juttuja yms. Sellaista inhottavaa särkyä nivelen kohdalla. Kellään samantyyppistä ollut ja selvisikö syy?
Kommentit (24)
Oletko aloittanut kolesterolilääkityksen? Voi aiheuttaa olkakipuja.
Varmaankin kulumia jotka aiheuttavat kipuja kun tulee painetta päälle yön aikana.
Tarkistuta veriarvot! Mulla oli hankaluutta nukkua käsin vuoksi, hemoglobiini oli 77. Parani heti, kun hemoglobiini nousi viitearvojen sisään.
Huono nukkumisasento. Mulla sama kun huono sänky ja joo on myös kolestorilääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään lääkityksiä. Hb kunnossa myös.
Vierailija kirjoitti:
Huono nukkumisasento. Mulla sama kun huono sänky ja joo on myös kolestorilääkitys.
Nukkumistottumuksissa ei ole kyllä ollut muutoksia ollut vuosiin.
Entäs ferritiini jos kerran hemppa hyvä?
Minulla loppui nivelsäryt kun jätin vehnän pois ruokavaliosta. Jalat oli aamuisin jäykät ja olkapäät myös.
Mulla oli joskus samanlainen. Meni ohi tulehduslääkkeellä sattumoisin kun käytin päänsärkyyn.
Vaihda patja, äläkä nuku kyljellä niin että hartiat lysyssä eli laita vaikka tyyny b äliin
Vierailija kirjoitti:
Entäs ferritiini jos kerran hemppa hyvä?
Minulla loppui nivelsäryt kun jätin vehnän pois ruokavaliosta. Jalat oli aamuisin jäykät ja olkapäät myös.
Syön viljoja vältellen. Pierettävät ihan hulluna😆
Kiertäjäkalvosin oireyhtymä alkamassa.
Huono sänky/tyyny, yleensä johtuu jommastakummasta tai molemmista.
Jumpalla meni ohi, nyt nukuttaa. Olkapäiden vetoja taaksepäin aina iltaisin, niin auttaa.
Kun on päivät lysyssä kännyllä tai pc:llä, niin se vetää olkapäät eteenpäin.
täällä aina ehdotellaan pillerit ja ferritiinit sun muut, oli vaiva mikä tahansa.
koskaan ei ole elintavoista tai ylipainosta mikään kii.
Oletko ottanut rokotuksia lähiaikoina? Mulla jäykkäkouristusrokotus oireilee olkapääkipuna jo neljättä kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkumistottumuksissa ei ole kyllä ollut muutoksia ollut vuosiin.
Olkapäiden hajoaminen on usein myös vuosikymmen(i)en projekti.
Mullakin on olkapääkipua, ei pelkästään aamuisin, enemmn oikeassa kädessä. Aika hankalaa pukea, riisua, nostella ja kantaa hoitolapsia, kun ei kädet toimi kunnolla. En ole käynyt lääkärissä, mutta Buranaa menee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeestiko? Kolesterolini ei tarvitse lääkitystä, mutta on vähän rajoilla. Aloitin käyttämään Benecol-margariinia 2 kk sitten ja muutaman viikon on olleet olkapäät jäykkinä. On selvää tulehduskipua, kun kylmähaude ja Voltarengeeli helpottaa kipua.
Nukkuma-asentonikin aamupuolella on kamala, huomaan nukkuvani mahallaan käsivarret suorana tyynyn alla. Olen yrittänyt sitä muuttaa, mutta sitten en uskaltaisi nukkua lainkaan.
Olen kyllä jo vanha ja nivelrikkoakin on.
On ollu ja tuumailin että kun selällään nukun tyynypinon päällä nii olkapäät retkahtaa alas yöllä ilman tukea, en keksi muuta selitystä itelläni. Kipeät on aamulla eikä auta kyljellään olo ainakaan siihen olkapäähän mikä jää alle