Huomaako opettaja ihastumisen?
Olen parikymppinen nainen ja ihastunut opettajaani. Voiko opettaja huomata sen esim. tuijottamisesta, hiusten haromisesta tai vaikka änkyttämisestä?
Kommentit (13)
Opettaja on ihminen ja huomaa asioita tai on huomaamatta samalla tavalla kuin muutkin.
Periaatteessa kyllä voi. -Toisaalta itse toisinaanja sivutoimisesti opettajan töitä tekevänä olen itse erinomaisen varovainen tulkitsemaan, että joku olisi ihastunut minuun; oppilailla tai muilla ihmisillä yleisesti kuitenkin on vähintään kymmeniä tapoja elehtiä ja toimia...
Jos kyseessä on miesopettaja niin tuskin huomaa. Miehet on todella huonoja tulkitsemaan naisten eleitä.
Ehkä huomaa, ehkä ei. Sillä ei ole kuitenkaan mitään merkitystä. Itse ajattelen, että opettajaan projisoituu kaikenlaisia tunteita laidasta laitaan. Ne kohdistuvat ammattirooliin, ei opettajaan yksityishenkilönä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on miesopettaja niin tuskin huomaa. Miehet on todella huonoja tulkitsemaan naisten eleitä.
Saattaa noinkin olla mutta en voi vastustaa kiusausta ja väittää vastaavasti, että moni nainen ylitulkitsee monen miesten eleitä j aliikkeitä.
No ei ne opettajat mitään ajatusten lukijoita ole. Riippuu varmaan siitä paljonko se näkyy päällepäin.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne opettajat mitään ajatusten lukijoita ole. Riippuu varmaan siitä paljonko se näkyy päällepäin.
Minkä nyt pitäsi näkyä päälle päin? - En minä esimerkiksi oppilaan punastumista, änkyttämistä saati hiusten haromista osaa pitää merkkinä, että oppilas olisi ihastunut minuun. - Tuskin viestii ihastumistaan myöskään ppilaista he, jotka mm. kaivavat korviaan tai nenäänsä ja hierovat silmiään ovat
T. Se sivutoimisesti opettajan töitä tekevä.
Miesopena huomaa. Mukavaahan se on, mutta hoidetaan nyt työt ensin.
Vierailija kirjoitti:
Millä kirjaimella sun nimi alkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kirjaimella sun nimi alkaa?
Se jääköön salaisuudeksi ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä jo edellä kirjoittaneena miesopettajana -satunnnaisesti ja sivutoimisesti toimivana en kyllä huomaa. - Voi toki olla myös, että kun toimin opettajana menen ikäänkuin opettajan rooliin sisälle eli yritän tietoisesti käyttäytyä kaikkia kohtaan yhtä aikaa neuraalisti ja kunnioittavasti, jolloin tähän "rooliin" kuuluu hunosti, että mieleeni alkaisi puskea mielikuva siitä, että joku oppilaistani olisi mahdollisesti ihastunut minuun. Näin siis, vaikka tunteemme eivät ns. kohtaisi. - Toisaalta ihminen minäkin vain olen ja varmasti olen kohdannu oppilaita, joita kohtaan olen saattanut kokea pientä ihastustakin. (Oppilaani ovat aikuisia ihmisiä, joista valta -osa on minua nuorempia mutta joukkoon mahtuu myös man ikäisiäni että huomattavasti vanhempia).
Luultavasti huomaa kyllä, mutta ei tietenkään ole huomaavinaan, eikä asia johda mihinkään. Et ole ensimmäinen opettajaan ihastunut.