Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko patologisia valehtelijoita?

Vierailija
29.11.2019 |

Onko ollut kuinka laadukkaan liukasluikku ja onko ollut ongelmaa ja minkätasoista?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, mun eräs kaveri on. Hän on itse asiassa, yllättävää kyllä lopulta aika harmiton. Hän kun ei ole sellainen pahantahtoinen valehtelija, että yrittäisi kusettaa hyötyäkseen tms. Ja hän on kyllä ollut myös erilaisissa lupauksissaan erittäin luotettava, en yhtään epäile että jos sovin hänen kanssa jotain niin hän ei pitäisi sitä.

Ne hänen valheensa on sellaisia omituisia, että hän saattaa vaikka sanoa että hän kävi syömässä yhdessä ravintolassa kun kävikin toisessa, tai että kävi yhdessä kampaamossa mutta kävi toisessa, tai joskus vähän fantasian omaisia tarinoita hänen omasta menneisyydestä. On joskus juteltu tuosta asiasta ja hän sanoo, että alkoi alunperin lapsena valehdella alemmuudentunnon ja huonon itsetunnon ja kiusaamisen takia. Hän koki itsensä epäkiinnostavaksi kavereille ja huonoksi, joten hän yritti valehtelemalla päästä toisten lasten suosioon. Loppujen lopuksi valehtelemisesta tuli niin syvälle juurtunut tapa, että edelleen valheita pääsee ennen kuin huomaakaan, ja sitten hän jälkeenpäin katuu ja pelkää, että onpa noloa jos jää kiinni kun hän on kuitenkin arvostetussa ammatissa oleva akateemisesti koulutettu ihminen.

Vierailija
2/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaissa tulee toisinaan vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Husu!

Vierailija
4/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Työpaikalla eräs nainen aivan mahdoton. On valehdellut lähes kaiken elämästään mm. asunnostaan (piti olla hieno talo, onkin pieni kaksio), työkokemuksestaan (unohti mainita että ne olivat kaikki opintoihin liittyviä harjoitteluita) ja kalliita vaatteistaan tilaa muka ulkomailta (on ostellut ne facebook-kirpparilta, kollega näkee kun on samoissa ryhmissä). Kertoo myös että on todella upporikas, mutta eipä verotietojen mukaan ole. Hän puhuu vaikka mitä, tuntee kuulema julkkiksia ja jos on joku hurja uutinen lehdissä niin hänen joku kaverinsa tai sukulainen muka liittyy siihen aina, tai sitten hän itse. Nainen on jotenkin saanut tyhmän pomommekin uskomaan höpinät. Sai tämän työpaikankin kun uskotteli olevansa paljon kokeneempi kuin onkaan. Pikkuhiljaa valheet ovat alkaneet selvitä ja mt-ongelmia myös tullut ilmi. Hieno homma kun ei kai häntä voi enää irtisanoakaan, vaikka ei kyllä olisi huono idea sekään.

Vierailija
5/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paatero!

Vierailija
6/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trump

Vierailija
7/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse. Mutta olen jo yl 10 vuotta sitten käytännössä eristänyt itseni muista ihmisistä suojellakseni heitä itseltäni, ja itseäni totaaliselta maineen menetykseltä kun valheet paljastuu, joten eipä moni minua tunne. 

Vierailija
8/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, olin vuosia olosuhteiden pakosta hänen kanssaan tekemisissä. Nykyään ei onneksi enää tarvi ja välttelen viimeiseen asti. En usko sanaakaan mitä hän suustaan päästää.

Vierailija
9/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraani

Vierailija
10/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana tunsin yhden. Tavattoman kaunis ja jännittävä ihminen joka kertoi uskomattomia juttuja kokemistaan seikkailuista ja perheestään jne. Noin vuoden kuluttua tajusimme muiden kavereittemme kanssa että yksikään hänen tarinoistaan ei ole totta. Minä vaihdoin koulua ja koko tyyppi jo unohtui.

Joku aika sitten törmäsin hänen nimeensä ja, kappas vaan, tietenkin nykyään pyörittää jotain verkostomarkkinointi, kotikutsu- tms. kotiäitien kusetusbisnestä. Tsemppiä vaan kaikille jotka hänen kanssaan joutuvat tekemisiin ;)

Vierailija
11/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä että hyvää matskua ei voi käyttää vaikka romskujen rustaamiseen. Kun nyt kerta satuja syntyy...

Tuo oli uus juttu että todellisuutta koittaa pehmentää ja muokata itselle helpommaksi. Olen ajatellut vain että nyt on nassepossu.

Ap

Vierailija
12/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä että hyvää matskua ei voi käyttää vaikka romskujen rustaamiseen. Kun nyt kerta satuja syntyy...

Tuo oli uus juttu että todellisuutta koittaa pehmentää ja muokata itselle helpommaksi. Olen ajatellut vain että nyt on nassepossu.

Ap

Kai se on jonkinlaista laiskuutta että maailma valehdellaan itselleen sopivaksi?

Romaanin kirjoittaminen vaatii päinvastoin melkoista itsekuria.

Vierailija
13/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En henkilökohtaisesti, mutta yksi Husuttelija taitaa olla sellainen. Lisäksi päähänpinttymä tietynlaisesta syrjinnästä, johon nuo muunnellut totuudetkin aina liittyvät.

Vierailija
14/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, yksi nuoruuden ystäväni.

Kertoi mielikuvituksellisia tarinoita seksiseikkailuistaan, olimme 15-16v ja kellään ei ollu mitään seikkailuja.

Esitti myös aina pyörtyvänsä, jos asiat eivät menneet hänen mielensä mukaan.

Itse en ole fb:ssä, mutta joku yhteinen tuttava kertoi, että saattaa puhua peetä edelleenkin.

Vierailija
15/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, yksi nuoruuden ystäväni.

Kertoi mielikuvituksellisia tarinoita seksiseikkailuistaan, olimme 15-16v ja kellään ei ollu mitään seikkailuja.

Esitti myös aina pyörtyvänsä, jos asiat eivät menneet hänen mielensä mukaan.

Itse en ole fb:ssä, mutta joku yhteinen tuttava kertoi, että saattaa puhua peetä edelleenkin.

Tunnetaankohan me sama tyyppi?

Vierailija
16/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhnu!

Vierailija
17/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanha kaveri. Myös aika harmiton tapaus. Sellainen ihminen, joka hurmaa kaikki ensitapaamisella. Hänen elämänsä on niin mielenkiintoista ja värikästä, aina on jotain uusia ihmissuhteita ja seikkailuita meneillään. Etenkin jos jollekin muulle on sattunut jotain, se ei ole mitään hänen elämänsä rinnalla.

Jonkin ajan kuluttua selviää, että ainakin puolet jutuista on keksittyjä ja liioiteltuja. Jotkut suoranaisia valheita. Esimerkiksi että on ollut jossain upeissa juhlissa kaupungin hienoimmassa ravintolassa, mutta kyseinen ravintola onkin ollut samaan aikaan putkiremontissa... Eli aina nämä valheet ei edes ole kovin hyviä.

Vierailija
18/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies paljastui patologiseksi valehtelijaksi. Oli kyllä aika hyvä, kunnes alkoi alkoholisoitua ja sotkeentua omaan näppäryyteensä! Neuvoinkin ennen lähtöäni, että hankkisi "pienen mustan vihon" ja kirjaisi sinne tarinoitaan, niin pysyisi ehkä itsekin kartalla...

Vierailija
19/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tunne.

Mitä yrität vihjailla?

Vierailija
20/20 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Nykyään nostan kytkintä, enkä jää terapoimaan ja ymmärtämään, kuten nuorena tein.