Nolot tilanteet, jotka ovat johtuneet tietämättömyydestäsi?
Noniin, mä aloitan tästä näin. Olin nuori aikuinen, vasta itsenäistä elämää aloittamassa. Tein ekaa kertaa tilauksen nettikaupassa, postiennakolla. Olin jo tuolloin tosi tunnollinen raha-asioissa ja makselin heti kaikki laskut ym sitä mukaa ku niitä tuli. Koska sähköpostiini saamastani tilausvahvistuksesta löytyi maksutiedot summineen ja tilinumeroineen, niin tottakai mun piti se heti ja nyt tässä maksaa. Niinpä maksun suoritettuani jäin hyvillä mielin odottelemaan saapumisilmoitusta.
Saapumisilmoitus tuli, menin sen kans postiin ja löin sen tiskiin. Myyjä sanoi että tää lähetys maksaa xx euroa. Sanoin hämmentyneenä että oon maksanu sen jo. Myyjä kattoo mua ku tyhmää aivan yhtä ihmeissään ja sanoo jotenki toruvan neuvovasti että postiennakko maksetaan aina postiin. Siis kyllä nolotti!! En siinä oikein osannu mitää selittää, maksoin ja lähdin nolona pois.
Oli vähän noloa myöskin ottaa yhteyttä nettikauppaan, ja pyytää palauttamaan toinen maksamani summa. Että mitähän nekin siellä ajatteli. Mutta opimpa tietämään mitä postiennakko tarkoittaa! :D
Mitäs muilla? :)