Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entiset teiniäidit, mikä koulutustaso?

Vierailija
28.11.2019 |

Tuli mieleen toisesta keskustelusta tällainen asia. Mikä teidän "lopullinen" koulutustaso on tai tulee olemaan? Onko lasten saanti nuorena vaikuttanut asiaan?

Itselleni opiskelu on aina ollut tärkeä ja rakas asia, ja olen KTM. Voi olla, että olisin ehkä päätynyt tohtoriksi nuorempana jos ei olisi lapsia, mutta ei se poissuljettua ole tulevaisuudessakaan. Enemmän työt haittaa opiskelua kuin lapset.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM. En olisi väitellyt, vaikka olisin lapseton. Eikä teininä tehty lapsi opiskelujen loppuvaihetta muutenkaan haitannut, kun meni silloin jo kouluun. Nyt on kivaa, nelikymppisenä aikuiset lapset.

Vierailija
2/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu. Ei kiinnonut pänttääminen mutta 4 ihanaa lasta on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus koulu 8 luokka. Jäin äitiys lomalle. En jatkanu enää koska tulin uudestaan raskaaks. En auo opiskella koska ei kannata eikä huvita eikä oo varaa.

Vierailija
4/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTM.

Vierailija
5/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi teiniäitiä.

Toinen on sairaanhoitaja & FM, oli naimisissa ensimmäisen lapsen isän kanssa melkein 10 vuotta. Seuraavan aviomiehen kanssa 2 lasta kolmekymppisenä.

Toisella on päästötodistus keskikoulusta, ammattikoulu jäänyt kesken, viisi lasta kolmelle eri miehelle alle kolmekymppisenä. Lasten nimet kissan kokoisin kirjaimin tatuoituna olkavarteen.

Vierailija
6/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK. Maisterivaiheen teen joskus, mutta nyt on ollut liikaa töitä niin ei ole ehtinyt.

Vierailija
7/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-äitien lapsilla on se teini-isäkin.... ei se vauva ilmasta tule

Vierailija
8/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Sekin olisi ihan kiinnostava kysely, että mitä isistä on tullut. Oman lapseni isä on työtön päihdeongelmainen. Ap

Vierailija
9/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lasketaanko minua teiniäidiksi, mutta tulin raskaaksi 19-vuotiaana, olin sitten 20 kun esikoinen syntyi. Opiskelen tällä hetkellä yliopistolla kandiksi, ala on sellainen, että käytännössä kaikkien on tarkoitus opiskella maisteriksi tai pätevyys riittää vain avustajaksi. Harvinaisuus ehkä olen, olen saman miehen kanssa vielä yhdessä ja kaksi lasta, toiveissa lisääkin, muttei nyt. Esim. siskoni opiskeli sh:ksi ja siellä oli paljon pienten lasten äitejä lukio- tai lähihoitajataustalla eli AMK-tutkinto on varmaan aika yleinen myös teiniäideillä. Olen myös käsittänyt, että esim. kätilöiden synnytysikä on muita nuorempi. Ja sinänsä koulutustaso nyt ei kerro ihmisestä niin paljon kuin moni akateemisissa piireissä haluaa ajatella.

Vierailija
10/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani nuori äiti, lapset nyt 20-12, ja opiskelen amk:ssa. Ennestään ammattikoulupohja. Hyvin kerkiää vielä vanhempanakin 😁

Vierailija
11/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Lapset sain 17v ja 19v ja 20v. Sama isä jonka kanssa olemme olleet kihloissa nyt 5 vuotta eli esikoisen ristiäisistä lähtien.

Vierailija
12/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Sekin olisi ihan kiinnostava kysely, että mitä isistä on tullut. Oman lapseni isä on työtön päihdeongelmainen. Ap

Saanko kysyä, miksi hankit lapsen hänen kanssaan? Miten koulu sujui yksinhuoltajana?

Vierailija
13/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis. En olisi tähdännyt sen korkeammalle ilman lastakaan. Lasten ansiosta opiskelin suoraan työllistävälle alalle, muuten olisin saattanut tehdä harharetken kiinnostavamman, huonosti työllistävän alan kautta.

Vierailija
14/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, miksi hankit lapsen hänen kanssaan? Miten koulu sujui yksinhuoltajana?

Silloin 16-vuotiaana oltiin samalla tasolla. Juhlittiin paljon ja oltiin molemmat vähän pahiksia, vaikka minä nyt siinä sivussa olin ysin oppilas vaikken juuri koulussa käynyt. Kun tulin raskaaksi, minä aloin elää kunnolla ja lapsen isä ei ole vielä nyt nelikymppisenäkään halunnut aikuistua.

Lukion opiskelin yh:na, samalla tavalla kai se sujuu kuin työssäkäyntikin; lapsi hoidossa päivät ja minä koulussa. Muut opinnot olen tehnyt iltaopintoina sen jälkeen, kun menin naimisiin.

Vierailija
15/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK, vaihdoin alaa nelikymppisenä kaupan-alalta IT-alalle. Viime syksynä viimeksi suoritin yhden alaan liittyvän erikoisammattitutkinnon.

Toimin asiantuntijatehtävissä.

Lapset saanut siis 17, 19 ja 24-vuotiaana. Saman miehen kanssa olin yli 10 vuotta.

Ja tällä hetkellä olen 46 vuotias.

Vierailija
16/16 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaksi teiniäitiä.

Toinen on sairaanhoitaja & FM, oli naimisissa ensimmäisen lapsen isän kanssa melkein 10 vuotta. Seuraavan aviomiehen kanssa 2 lasta kolmekymppisenä.

Toisella on päästötodistus keskikoulusta, ammattikoulu jäänyt kesken, viisi lasta kolmelle eri miehelle alle kolmekymppisenä. Lasten nimet kissan kokoisin kirjaimin tatuoituna olkavarteen.

Ne isät.

Tuossa ensimmäisessä tapauksessa isä oli 19v, ns paremman perheen hulttiopoika. Aloitti akateemiset opinnot samana syksynä kuin lapsi syntyi, ja valmistuikin parin harharetken jälkeen. Oma yritys.

Tuon toisen teiniäidin lasten isistä tiedän että nro 1 oli/on työtön, päihteisiin ihastunut juippi, ei ollut enää teini isäksi tullessaan. Toinen oli amispoika/maansiirtoyrittäjä. Kolmas lienee muurari/maalari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän