Kuinka kauan auton käynnistäminen kestää normaalisti?
Mieheni lähtee aina aamulla ulos siinä vaiheessa käynnistämään autoa kun pitäisi pukea lapset ja tehdä kaikki aamutoimet kun ollaan lähdössä. Hänellä menee siihen yleensä aikaa aina n. 30 minuuttia. Kestääkö auton käynnistäminen normaalisti noin kauan?
Kommentit (23)
Pitäisi tietää ensin auton vuosimalli, merkki ja malli. Mikäli kyseessä on joku alle 90 luvun kaasarillinen auto niin silloin auton käynnistäminen on taitolaji ja voi kestää useampia minuuttejakin ennen kuin auton saa kunnolla käyntiin. Mikäli kyseessä vuoden 1992 tai uudempi auto jossa on polttoaineenruiskutus järjestelmällä varustettu moottori, niin kyllä moottorin pitäisi lähteä käyntiin viimeistään alle 4 minuutin kuluessa. Yleensä lähtee käyntiin 2-30 sekunnin kuluessa riippumatta siitä että onko moottoria esilämmitetty vai ei olettaen että auto on hyvässä kunnossa.
Molemmissa käynnistymisaikaan vaikuttaa esim. ulkoilman lämpötila, automalli, auton tekninen kunto, akun teho ja varaustaso, onko autoa esilämmitetty vai ei´ ja onko auto parkissa ulkona vai lämpöisessä tallissa. Nämä vaikuttavat myös auton lämpenemisen aikaan ja lämpenemisen aika vaihtelee 3-19min välillä.
Puolituntia ei ole normaalipituinen aika auton käyntiin saamiselle missään 90 luvun tai uudemmassa autossa.
Minun isä lähti minun ollessa 5-vuotias autoa käynnistämään ja katosi sille tielle.
Se kestää luultavasti niin kauan kun sinulta menee niiden lasten pukemiseen ja aamutoimien hoitamiseen.
Häh? Autohan käynnistyy saman tien kun nappia painaa.
Vierailija kirjoitti:
Nappia?
Ei kai napilla käynnistyviä autoja ole tehty enää vuosiin?
Mun autossa riittää että painaa poljinta, niin jo mennään...
Meinasitko ap mennä miehellesi nalkuttamaan että naapurin Penan vehje käynnistyy nopeammin, vai miksi tämmöisiä täällä kyselet?
Xchqrger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nappia?
Esim mun tuliterä hybridi käynnistyy nappia painamalla, riittää että avain on taskussa.
Ajattelin tulla auttamaan teknisessä kysymyksessä, mutta olikin miesvihaketju. Ei sitten mitään, hyvästi.
M30
Jep. Entä jos miestä ei kiinnosta olla kotona, koska vaimo?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se siihen auton käynnistymiseen vaikuta?
Mutta joo, lasten aamutoimien takia sen nyt vaan pitäisi kestää.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tulla auttamaan teknisessä kysymyksessä, mutta olikin miesvihaketju. Ei sitten mitään, hyvästi.
M30
Joo, parempi on, kun vaan käynnistellään niitä autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se siihen auton käynnistymiseen vaikuta?
Mutta joo, lasten aamutoimien takia sen nyt vaan pitäisi kestää.
Kerran niitä kersoja on väenvängällä tarvinut hankkia, niin hoitelee vaan kamppeet niille kitisemättä niskaan ja antaa miehen käynnistellä autoaan rauhassa. Aivan sama meneekö siihen 30 min vai 3 tuntia.
Ihme rutisijoita taas vaihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Xchqrger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nappia?
Mun autossa riittää että painaa poljinta, niin jo mennään...Esim mun tuliterä hybridi käynnistyy nappia painamalla, riittää että avain on taskussa.
Avain.. LOL
Niin 90 lukulaista!
Kokeilin kerran, miten pitkään menee, että mies palaa sisälle ihmettelemään, missä viivymme.
Onko kukaan nähnyt meidän Peteä, sellaista noin 35 v 192 cm pitkää ja normaalivartaloista miestä, joka katosi elämästämme 11 kk sitten Tapanilassa. Auto oli silloin VW Golf farmarimalli, sen lienee jo vaihtanut. Kalsareista en olisi yhtä varma.
Lasten pukemisessa menee ehkä 2 min.
M28
Firman paku käynnistyy kyllä ja millä tuulella on käynnistäjä heheee... Dieseli ku o ni sammu heti ekassa mutkassa😁
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä somekieltä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten pukemisessa menee ehkä 2 min.
M28
Tulistko meille opettamaan, ei onnistu kolmen pukeminen 2 minuutissa, vaikka vanhin jo osaa aika hyvin itse pukeutua.
Aina pitää olla joku ukko viisastelemassa!
Xchqrger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nappia?
Avaimettomia varastetaan signaalinvahvistimilla, huono keksintö.
Helposti, ja jos lapsia on paljon voi kestää vielä pitempään.