En siedä miestäni
Ikää 30+, töissä isällään. Isä soittaa lähes joka aamu, herättää ja tulee hakemaan työmaalle. Työmaalle jossa on sitten myös äiti ja muita sukulaisia. Isä tarjoaa lounaat ja kahvit, antaa vähän extrapalkkaa jne.
Lisäksi toki vapaa-ajalla myös sukuloidaan ja hoidetaan/autetaan vanhempien asioissa.
Ongelma on se, etten näe tuollaista sitoutumista omaan perheeseensä (minä ja lapset). Meidän kanssa ei kiinnosta aikaa viettää tai sitä järjestää, ei kiinnosta lähteä lasten harrastuksiin mukaan, koko meidän suhde on muutenkin niin ”tunnekylmä” että oon sitä mieltä ettei hän ole vielä irrottautunut vanhemmistaan. Ei kykene jotenkin sitoutumaan meihin kun on emotionaalisesti kytköksissä niin tiiviisti vielä vanhempiinsa/sukuunsa.
Asiasta ei hänelle voi sanoa, sitä olen kyllä tehnyt. Lopputuloksena armoton riita koska hän on omasta mielestään omillaan toimeentuleva ja aikuinen mies. Ja minun mielestä hän ei sitä ole. Niin että katkeaakohan se napanuora joskus?
Kommentit (14)
Olet kateellinen miehen läheisistä suhteista vanhempiinsa.
- Psykologian professori
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän mustasukkaiselta. Minkä mies sille voi jos on suvussa, missä on tuollainen perheyritys, jossa kaikki työskentelevät.
Minkä mies voi työpaikalleen? Eikös hän voi sille aika paljonkin. Hänellä on korkeakoulutus ihan toiselle alalle.
Vierailija kirjoitti:
- Psykologian professori
Mites pienten lasten suhde isäänsä?
Vierailija kirjoitti:
- Psykologian professori
Lisään vielä että itselläni on hyvät suhteet omiin vanhempiini ja sukuuni. Hyvät ei ole mielestäni sama kuin lähes päivittäinen yhdessäolo.
Eli haluat päättää miehen työpaikan. Hanki vaikka lemmikki, tasa-arvoinen puoliso ei selvästi ole sinulle sopiva juttu.
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Psykologian professori
Lisään vielä että itselläni on hyvät suhteet omiin vanhempiini ja sukuuni. Hyvät ei ole mielestäni sama kuin lähes päivittäinen yhdessäolo.
Siis sinustako on jotenkin epänormaalia olla töissä perheyrityksessä? Koska jos on töissä sellaisessa, luontaisesti niitä sukulaisia jotka myös on siellä näkee lähes päivittäin.
Minusta tuossa asiassa ei ole mitään epänormaalia että on töissä perheyrityksessä. Luulen, että teidän välinen suhdeongelma, tunnekylmyys jne, ei liity oikein mitenkään tuohon vanhempiin ja perheyritykseen vaan on ihan erillinen ongelma, johon ei kannata sotkea miehen työkuviota.
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän mustasukkaiselta. Minkä mies sille voi jos on suvussa, missä on tuollainen perheyritys, jossa kaikki työskentelevät.
Minkä mies voi työpaikalleen? Eikös hän voi sille aika paljonkin. Hänellä on korkeakoulutus ihan toiselle alalle.
Siis mies viihtyy nykyisessä ja ehkä muutenkin kokee palkitsevammaksi tehdä työtä perheyrityksen kuin vieraan työnantajan pussiin, mutta pitäisi väen väkisin vaihtaa muualle töihin koska vaimo on saanut päähänsä että jos on töissä perheyrityksessä, ei ole katkaissut napanuoraa vanhempiin? Ihan älytöntä.
Jätä! Hyi helvetti mikä isin kivespusseissa roikkuva miesvauva! Ikinä, ikinä et tuosta itsenäistä, omaan perheeseen ja suhteeseen keskittyvää ihmistä saa! Yök!
Vierailija kirjoitti:
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Psykologian professori
Siis sinustako on jotenkin epänormaalia olla töissä perheyrityksessä? Koska jos on töissä sellaisessa, luontaisesti niitä sukulaisia jotka myös on siellä näkee lähes päivittäin.
Minusta tuossa asiassa ei ole mitään epänormaalia että on töissä perheyrityksessä. Luulen, että teidän välinen suhdeongelma, tunnekylmyys jne, ei liity oikein mitenkään tuohon vanhempiin ja perheyritykseen vaan on ihan erillinen ongelma, johon ei kannata sotkea miehen työkuviota.
Joko äitisi toi eväsleivät?
Miten huomaat sen vasta nyt, että et ole miehelle kovin tärkeä prioriteetti?
Vierailija kirjoitti:
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Psykologian professori
Minusta on epänormaalia että isä herättää aamulla kun ei poikansa muuten saa itteään liikkeelle, ei vaikka herätyksiä on 10 min välein. Isän puheluun vasta havahtuu ja nousee.
Jo itsessään tuo asia on sellainen jonka vuoksi harkitsen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Miten huomaat sen vasta nyt, että et ole miehelle kovin tärkeä prioriteetti?
Olen huomannut sen kyllä, tähän asti oon yrittänyt hyvällä ja pahalla saada meidät sinne etusijalle. Mutta en loputtomiin vaan jaksa. Odotin ja oletin että ehkä aika tekee tehtävänsä ja irtatutuminen tapahtuu. Mutta eipä näytä tapahtuvan.