Mistä tehtailta saa muuttovalmiin talon? ja mikä...
Kommentit (14)
Pohjia olen katsellut, Simonsin Sivo-valmistalot näyttivät hyvältä, mutta hintaa ei nettisivuilla kerrota. Älvsby-talojen hinnat näkyvät myös ja ne ovat kiinteät ja sisältävät kaiken paitsi tontilla tehtävät maanmuokkaus- liittymä- ym. valmistelevat työt ja ulkomaalauksen. Design-talon Elina näytti ihan kohtuullisen toimivalta pohjalta, hintakin oli suht. kohtuullinen eli n. 130 tuhatta euroa muuttovalmiina (itse pitää tehdä perustukset ja muut maansiirto ym. tonttihommat, eli ne kustannukset tulee tietty päälle). Eli n. 200 000 eurolla saisi sekä Älvsbyltä että Design-talolta ihan tavallisen talon (5 h). Simons-talojen mallistot olivat jotkut aika hulppeita, joten hintakin lienee aivan eri luokkaa kuin nuo kaksi muuta.
...Älvsbytaloihin ei saa lattialämmitystä. Simonsilta ei löytynyt sopivaa mallia. Entä muita?
Me valittiin oravaistalo ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Espooseen rakennettiin ja asuttu nyt muutama kuukausi.
Vierailija:
Me valittiin oravaistalo ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Espooseen rakennettiin ja asuttu nyt muutama kuukausi.
Ja jos saa kysyä, niin kuinka suuri talo ja mitä tuli kaikkinensa (ilman tontin hintaa) maksamaan? Edes suurinpiirtein?
pohja sisältyy hintaan. Itse saa valita materiaalit ja jos jättää jotain pois niin hyvitetään. Pohjia ei voi muuttaa kamalasti..
Eli saatiin talotoimittajan kautta urakkaporukka, jotka teki kaikki pohjatyöt ja yläkerran valmiiksi. Alakertahan tulee täysin valmiina tehtaalta. Asennuspäivästä meni 4 viikkoa, kun koko kämppä oli muuttovalmis. Oli helpot perustusolosuhteet ja materiaalit oli ehkä normihintaa kalliimmat. Pähkinäparketti, laatat(n.40¿/m2), lattialämmitys kaikkialla, halogeenivalot jne. Hintaa tuli ilman tonttia, mutta liittymät ja muut sellaiset kulut oli mukana, n.210000¿. Pihatyöt on vielä tekemättä, joten ne tulee sitten vielä lisäksi.
Kannattaa kysellä hintoja, ja vertailla mikä tulisi edullisimmaksi!
Oon kuullut niistä pelkästään hyvää. Talo on muuttovalmis 8 viikon kuluessa pystytyksen alkamisesta. Siis jos haluaa sen muuttovalmiiksi rakennuttaa.
Nii..ja me saatiin kyllä aika paljon muutoksia tehtyä siihen. Elementtitaloissa se on vaan vähän hankalampaa kun menee niitä saumoja. Mutta saatiin kyllä semmonen talo kuin haluttiinkin.
Eikä ollu mielestäni edes kallis.
ei ainakaan heijän nettisivuilta! taitaa olla aika uusi juttu tuo.
.