Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon ja tietämisen ero selviää seuraavasta esimerkistä: Aviomies uskoo olevansa lapsen isä ja vaimo taas tietää, kuka isä on.
Jos olet miehesi isyydestä varma, niin osoita se maksamalla isyystestin! Hieno homma, mutta jos ei .. . .?
Miten siinä tapauksessa, jos miehellä on identtinen kaksosveli? Lapsen isähän voi olla kumpi vaan miehistä.
Hei ei me voida tehdä mitään parannuksia isien jas lasten oikeuksiin, koska löytyy tämä poikkeuspoikkeus-tapaus. Mitäs sitten tehdään?
Tosiaan. Pitäiskö perua kaikki sopimukset, lait ja säädökset, koska aina löytyy joku poikkeuspoikkeus-tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän ymmärtäväisiä vastauksia, vaikka tästä aiheesta usein näkee sellaisia kommentteja että johtaa 100% eroon tällainen "epäluottamuslause".
Monen miehen pahin pelko onkin, että johtaa eroon vain kun haluaa isyystestin, siksi moni jättääkin tekemättä sen.
Miehet on ahdistettu nurkkaan tämän asian suhteen.
Kyllä miehet on Suomessa niin lampaita, ei voi muuta kuin nauraa😅 Ei uskalleta kysyä lupaa pomolta (vaimolta), saatika että uskallettaisiin itse tehdä päätöksiä omiin asioihin liittyen, kun pelätään että heti tulee ero...voi voi😄
Mikähän tuossa niin naurattaa? Enemmistö naisvastaajista on tässä ketjussa uhkaillut, että jos heidän kumppani haluaisi isyystestin, niin seurauksena olisi ero, abortti tai molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon ja tietämisen ero selviää seuraavasta esimerkistä: Aviomies uskoo olevansa lapsen isä ja vaimo taas tietää, kuka isä on.
Jos olet miehesi isyydestä varma, niin osoita se maksamalla isyystestin! Hieno homma, mutta jos ei .. . .?
Miten siinä tapauksessa, jos miehellä on identtinen kaksosveli? Lapsen isähän voi olla kumpi vaan miehistä.
Joo ja entäs sitten se tapaus kun miehellä oli ollut varhaisessa raskausvaiheessa epäidenttinen kaksosisveli joka oli kuitenkin sulautunut osaksi tätä miestä ja isyystestin tulos varmasti omalle lapselle olikin negativiinen koska lapsi oli saanut tämän sikiövaiheessa kuolleen veljen DNA:n?
Testaaminen on varmasti ihan turhaa kun noinkin voi käydä?
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisen vaikeaa sen testin teettäminen tuntuu olevan joillekin miehille. Testin tekemiseen liittyy selvästi ihan käsittämättömiä odotuksia ja pelkoja. Edelleenkin se testi selvittää vain biologisen perimän ja biologisen isyyden ei isyyttä vanhemmuuden näkökulmasta. Miksi myöskään pelätä sitä että lapsen äiti loukkaantuu? Mitä sitten? Lounaaltahan se äiti voi monesta muustakin asiasta kuin esim. tavasta jolla asia hänelle esitetään. Jos isyyden selvittäminen todella on miehelle tärkeää sillä loukkaantuu siitä joku vai ei ole mitään merkitystä
Ehkä pelkäävät, ettei saa olla lapsensa kanssa tekemisissä? Nainen suuttuu ja ero tulee, kuten täällä monet uhkailevat. Ja kuten myös uhkailevat, niin eivät anna miehen olla osa lapsensakaan elämää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän ymmärtäväisiä vastauksia, vaikka tästä aiheesta usein näkee sellaisia kommentteja että johtaa 100% eroon tällainen "epäluottamuslause".
Monen miehen pahin pelko onkin, että johtaa eroon vain kun haluaa isyystestin, siksi moni jättääkin tekemättä sen.
Kyllä miehet on Suomessa niin lampaita, ei voi muuta kuin nauraa😅 Ei uskalleta kysyä lupaa pomolta (vaimolta), saatika että uskallettaisiin itse tehdä päätöksiä omiin asioihin liittyen, kun pelätään että heti tulee ero...voi voi😄
Mikähän tuossa niin naurattaa? Enemmistö naisvastaajista on tässä ketjussa uhkaillut, että jos heidän kumppani haluaisi isyystestin, niin seurauksena olisi ero, abortti tai molemmat.
Ei se ole mikään uhkaus. Se on minun oikeuteni valita. Minä en ole naimisissa ihmisen kanssa, joka on sitä mieltä, että minä voisin pettää. Enkä tekisi lapsia sellaisen kanssa. Mieheni ei ole epäillyt, enkä ole häntä koskaan pettänyt. Enkä ylipäätään ole koskaan kenenkään muun kanssa ollut. Jos mies rupeaisi tuossa jotain random tilastoja vetämään ja ’suominaisista’ puhumaan, ei olisi minun mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Itse antaisin mielelläni tehdä isyys testin jos mies tahtoisi vaikka lasten isyydestä täysi varmuus. Se on miehen oikeus. Ja samassa testissä voi tulla muutakin mielenkiintoista tietoa perinnöllisyyteen liittyen
Antaisit? Jos mies joka on määritelty lapsen isäksi ja haluaa testata lapsensa, hän testaa. Siihen ei äidin lupaa tarvita. Ihan kuten ei tarvita isän lupaa, että äiti testaa onko hän äiti vai onko vauva vaihtunut sairaalassa.
Ainoastaan mies, jota ei ole merkattu isäksi, ei voi vaatia testiä, mutta silloinhan ongelmaa ei ole, koska kukaan ei väitä, että mies on isä, eikä hänen tarvi siten elättää yhtään ketään.
Isä merkattu= testaa, jos haluaa ja maksaa elatuksen.
Ei isäksi merkattu= Ei voi testata, eikä ole velvollinen maksamaan mistään lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään uhkaus. Se on minun oikeuteni valita. Minä en ole naimisissa ihmisen kanssa, joka on sitä mieltä, että minä voisin pettää. Enkä tekisi lapsia sellaisen kanssa. Mieheni ei ole epäillyt, enkä ole häntä koskaan pettänyt. Enkä ylipäätään ole koskaan kenenkään muun kanssa ollut. Jos mies rupeaisi tuossa jotain random tilastoja vetämään ja ’suominaisista’ puhumaan, ei olisi minun mieheni.
Sunko mielestä on mukava kostoisku se, että jos miehesi "loukkaa sinun tunteitasi" pyytämällä isyystestin, niin sinä et antaisi hänen olla lapsensa kanssa tekemisissä?
Saat ihan rauhassa erota, jos et kestä sitä, että joku haluaa isyystestin, mutta aika järkyttävää, että päätät tuon perusteella, ettei lapsi saa tavata isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisen vaikeaa sen testin teettäminen tuntuu olevan joillekin miehille. Testin tekemiseen liittyy selvästi ihan käsittämättömiä odotuksia ja pelkoja. Edelleenkin se testi selvittää vain biologisen perimän ja biologisen isyyden ei isyyttä vanhemmuuden näkökulmasta. Miksi myöskään pelätä sitä että lapsen äiti loukkaantuu? Mitä sitten? Lounaaltahan se äiti voi monesta muustakin asiasta kuin esim. tavasta jolla asia hänelle esitetään. Jos isyyden selvittäminen todella on miehelle tärkeää sillä loukkaantuu siitä joku vai ei ole mitään merkitystä
Ehkä pelkäävät, ettei saa olla lapsensa kanssa tekemisissä? Nainen suuttuu ja ero tulee, kuten täällä monet uhkailevat. Ja kuten myös uhkailevat, niin eivät anna miehen olla osa lapsensakaan elämää sen jälkeen.
Älä selitä. Kuinka moni oikeasti on eronnut tuon takia? Jos mies haluaa ja pelkää vaimoaan niin hän voi tehdä sen ihan salaa. Joka on aika pieni ongelma, kun jo muutenkin epäilee sitä omaa puolisoaan.
Jos mun lapsen isä haluaisi isyystestin missä vaiheessa lapsen elämää tahansa, niin se on täysin hänen oikeutensa. Turha tuollaisista asioista on kilahtaa, kyseessä on biologisesti täysin normaali huoli miehellä ja jos testi hänen mieltään huojentaa niin pelkästään hyvä.
Mieheis ei vaikuta kovin sitoutuneelta tai rakastavalta. Ero tulossa parin vuoden sisällä, tyyppi suunnittelee jo elatusapuja ja lapsenruokkoja. Jos siulla on parempi isä lapselle tiiossa ni vaiha jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Testi on nykyään niin helppo että miksi ei, nainenhan ei välttämättä kerro mikäli lapsi ei ole kyseisen herran palleista lähtöisin ja siihen voi vaikuttaa moni seikka ..suurin osa naisista on suunnitelmallisia vaikka eivät sitä kykene myöntämään ja mestareita taputtelemaan piiloon epämoraaliset teot.
Jos se kerran on niin helppo, niin miksei miehet tee sitä? Miksi viranomaiset pitää aina vetää mukaan? Miksi nykymies ei saa aikaiseksi yhtään mitään itse? Kaikki pitää olla hänelle automaattista viranomaisten puolelta. Muuten tulee riitaa tai pahaamieltä tms. Jos asia on miehelle tärkeää hän hoitaa sen itse, eikä odota muiden veronmaksajien hoitavan asiaa. Jos mies saa harrastettua seksiä, niin hän saa kyllä varmasti tilattua myös testi ja maksettua sen. Jos ei, niin ehkä parempi ettei harrasta seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa sitten mennä vaan. Mikä tässä on ongelma?
Ihan tutkitusti kaksi lasta sadasta on muun siittämä kuin "juridisen" isän.
Palsta_u_li on jatkanut johdonmukaista aivotyöskentelyään: Jos minulla joskus nainen olisi ja se raskaaksi tulisi, kyllä minä isyyden selvittäisin, ettei investointini hukkaan menisi. Plussana vielä se toive, että saisi palsta mammoilta raivo päisen kommentti vyöryn, jolle voisi sitten osoitella, että näin kataloita ämmät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se tietenkin että mikä tahansa keskustelu isien oikeuksista on todellisuudessa 99% uhriutumista siitä että naisilla on liikaa oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on parisuhteessa, jossa ei ole tuon vertaa luottamusta.
Antaisin tehdä testin ja eroaisin, siinä sitten mies miettisi maksaessaan elatusta lapselleen.Onpa siinäkin vastaus.
Olet yksi osasyy miesten järkyttäviin itsemurhatilastoihin.
Antaisit vähän ymmärrystä. En näe sinulla olevan mitään empatiakykyä tuon kommentin perusteella.
Äläpä narsisti puhu mitään empatiasta. Itseltäsi sitä ei heru lastasi kantavalle ja sen henkensä uhalla synnyttävälle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde, ole hyvä.
Mistä miehen luottamuspula johtuu. Hänellä on oikeus saada tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde, ole hyvä.
Jep, kaksi pinnaa on raakaa vähättelyä