Kylään tunkemassa vieras joka on juuri ollut kipeä
Kolme päivää sitten tekstiviestissä kertoi olevansa kipeä (niin kipeä ettei maanantaina mennyt töihin) ja nyt olisi tulossa kylään. Sanonko vaan et ei kiitos, koska ei haluta tulla sairaaksi? Minulla on immuniteettia alentava sairaus (johon hän ei oikein usko/unohtaa asian) joten tulen aika 100-varmaan kipeäksi samassa tilassa tartuttavien kanssa. Lapsikin on just ollut flunssassa hiljattain.
Jos joku ihmettelee miksi mulla on tuollaisia ystäviä niin kyse on sukulaisesta.
Kommentit (10)
Totta kai voit sanoa. Muistuta siita sun sairaudesta myos, se on validi syy. Tietysti. <3
Se vastasi ettei usko olevansa enää tartuttava, kun oireet on poistuneet :0 Ap
Jokainen, joka on flunssassa, pitäisi laittaa kahdeksi kuukaudeksi karanteeniin.
Kyllähän nyt tottakai on tartuttava vielä parin päivän päästä. Tuntuu, että joillain vanhemmilla ihmisillä ei ole tästä ymmärrystä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka on flunssassa, pitäisi laittaa kahdeksi kuukaudeksi karanteeniin.
Mahtavaa kun voisi pitää vuodessa 6-12kk ihanaa pakkolomaa.
Toisaalta tietysti lapsi koulussa altistuu useille flunssille päivässä, samoin itse ihmisten ilmoilla. Kai on vähän eri kuitenkin, että kotiin tuodaan ne bakteerit/virukset kaikille pinnoille? Ap
Vierailija kirjoitti:
Se vastasi ettei usko olevansa enää tartuttava, kun oireet on poistuneet :0 Ap
Jospa hän ei ollutkaan oikeasti sairaana. Se oli tekosyy olla pois töistä.
Tietenkin sanot. Voit tietenkin pehmentää sitä sanavalinnoilla jos haluat.