Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S- Korsol arvot, vaihtelu, kenelläkään tietoja?!

Vierailija
26.11.2019 |

Aamu-arvo oli 429 ja ilta 87. Onko heittoa liikaa? Oireet todella pahat jo pidempään mutta oikeaa diagnoosia ei ole löytynyt. Nuo tulokset löytyivät sattumalta vanhemmista testeistä kun kävin läpi niitä. Kiitos jos joku vastaa :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo aiempi ilta-arvo kuinka paljon vanhempi tulos kuin tuo aamuarvo? Jonkin verran kortisoliarvot vaihtelevat muutoinkin. Onko tuo ilta-arvo otettu nimenomaan illalla vai iltäpäivällä? Kortisolilla on melko suuri vuorokausivaihtelu, mutta sinulla se olisi jo tavallista suurempi. Mutta nuo tulokset on kyllä suhteutettava siihen, kuinka suuri ajallinen väli noiden näytteiden välillä on ollut.

Vierailija
2/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samana päivänä siis otettu nuo. Aamulla jotain kasilta ja illalla 19.30.  ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuarvo on kylläkin ihan normaali. Yleensä ilta-arvo poikkeaa aamuarvosta noin max 40%, sinulla se poikkeaa tuosta huomattavasti enemmän. Ottiko läkäri mitään kantaa tuohon? En ole itsekään varma, onko isolla vaihtelulla merkitystä, jos kuitenkin se palaa aina normaaliin tasoon aamuun mennessä.

Vierailija
4/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei kommentoinut arvoja mitenkään joten oletin niiden olevan kunnossa. Itse mietin että olisi liian paljon heittoa mutta enhän lääkäri ole... Täytyy kait ottaa asia vielä puheeksi, kysyä joltain jolla tietoa näistä jutuista?

Vierailija
5/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Luin otsikon hutiloiden ja kuvittelin, että puhe on S-market Korsosta. Joten avasin, kun kyseessä on lähikauppa.

Sorry ot

Vierailija
7/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lisämunuaisten vajaatoiminta, ja oon lukenut aiheesta aika lailla. Aamuarvo on ihan normaali, eikä ilta-arvokaan mun mielestä vaikuta mitenkään epänormaalilta. Aamuarvolla on muutenkin paljon enemmän merkitystä, koska se kertoo että lisämunuaiset pystyvät tuottamaan tarpeeksi kortisolia.

Lisäyksenä vielä, että arvot on normaalit terveelle ihmiselle. Sairauden aikana ne on yleensä korkeammat.

Vierailija
8/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, terve en todellakaan ole. Sängyssä menee päivät kun mm. voimat niin poissa :( Tutkimuksia tehty paljon, ei vain tiedetä mikä pielessä.

ap

Vierailija
9/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labran sivulla oli näin:  ilta-arvot  25 - 40 % aamuarvoja matalammat. Mun tapauksessa taitais olla jotain 80% matalammat? Mutta kait nyt lääkäri olisi tämän tajunnut jos se jotain merkkaisi? Soitto-aika onneksi viikon päästä.

ap