Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tk- lääkäri miltä se tuntuu kun alle 40- vuotias tulee vastaanotolle valittamaan selkää tai muita lihasvaivoja ja arvaat, että kyse on pelkästään saikun tms. tavoittelusta?

Vierailija
25.11.2019 |

Sanotko suoraan mitä ajattelet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan aina heitä perustamaan pienen kittarin.

Vierailija
2/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä arvailut auta.

Kuuntelen potilasta ja kirjoittelen hiljaa saikkua.

Vierailija
4/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin pari kk sitten työterveydessä valittamassa polvea. Sain kipulääkereseptin juuri tähän vaivaan (kondromalasia), ja minulta kysyttiin otanko tämän päivän sairaslomaksi. Sanoin että en ota, olen pärjännyt tähänkin asti töissä ilman kipulääkettä, joten lääkemääräys riittää. Lähdin takaisin töihin. 

Lääkäri tosin "valehteli". Sanoi, että tämän vaivan paraneminen kestää tavallisesti n. 3 kk - 6 kk, ja tulen manailemaan polvikipuja vuoden loppuun jos en pitemmällekin. Kipuääkettä sain kuukauden ajaksi. Käytin sitä 2 viikkoa ja kokeilin lopettamalla, että tuleeko kipu takaisin. Eipä ole vielä tullut.

Ja se oli muuten pomo, joka käski minut työterveyteen. Itse en olisi mennyt, kun pärjäsin riittävän hyvin muutenkin. :P

Mutta ihmisiä on monelaisia. Itse olen varmaan pahimmasta päästä, eli en mene vielä silloin, kun vika on helppo korjata, vaan vasta silloin, kun toimintakyky tökkii todella pahasti.

Vierailija
5/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on?

Ei hajuakaan. Kysy ketjun aloittajalta.

Vierailija
6/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vissiin yllätyksenä sulle, mutta selkä ja lihaskipuja yms voi olla myös nuoremmilla ihan oikeasti...

Vierailija
7/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli alle nelikymppisenä noidannuoli. Kävelin etanan vauhtia hitaasti kuin sokea mummo pökäleet housuissa ja paruin ääneen. Sitten piti vielä vääntäytyä potilasvuoteelle ja kääntyillä puolelta toisella, siinä kohtaa jo huusin ja porasin niin, että puoli vuodetta oli täynnä räkää. Sain viikon sairauslomaa ja kaksi kipupiikkiä ja rutkasti särkylääkettä.

Pari vuotta sitten minulla oli jännetupentulehdus. Siihen sain rannelastan ja kipuvoidetta. Sairauslomaa en huolinut mutta sain kuitenkin lääkärintodistuksella välttää kaikkea käsinkirjoittamista.