Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytön nimeksi Sarabi? (Isä afrikkalainen)

Vierailija
25.11.2019 |

Sarabi tarkoittaa Swahiliksi kangaistusta. Mielestäni kaunis nimi tytölle, mitä mieltä muut? Sukunimi on ulkomaalainen ja lyhyt, ei mikään perus nen-loppuinen suominimi.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Tykkäsin jo lapsena Leijonakuninkaassa Sarabi-nimestä. Kaikenlaisesta sitä lapset kiusaamisen aihetta keksivät, ja aika harva muksu tietää esim. mitä bi meinaa. Saraksi, Sarpuksi tai Sarpiksi varmasti aletaan lasta kutsua.

Ai, kyllä minun lapsuudessa 1990-luvulla naapuria kiusattiin bi-jutulla koulussa. Ala-asteella jo tiedettiin, mitä tämä tarkoittaa.

Vierailija
22/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun nimi on Sarabi."

"Mä olen Kallehetero."

"Mä olen sruotsalainen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swahilissa paino on toiseksi viimeisellä tavulla, Saraabi. Kuulostaa helposti Sraapilta suomalaisen suussa. Ei ole mikään Sara siis ollenkaan.

Vierailija
24/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isän äidinkieli swahili?

Vierailija
25/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinku Simban äiti?

Vierailija
26/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei... Sarapi ei kuulosta hyvältä suomalaisittain.

Vierailija
27/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijonakuninkaassa oli tuo? Kaunis nimi.

Vierailija
28/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seropi rimmaa tuon kanssa liian hyvin, joten armahda lasta ja valitse tavallisempi nimi, kiitos.

Vierailija
29/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettisin vielä onko tuo nimi sovelias.

Omia suosikkeja olisi esim. Sahara tai jokin suomalainen perinteinen nimi kuten Aino tai Lydia.

Vierailija
30/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kuulosta hyvältä. ”Arabi” vie liikaa huomiota nimessä.

Vierailija
31/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei kuulosta hyvältä. ”Arabi” vie liikaa huomiota nimessä.

Ei ne siellä Afrikassa välitä siitä mitään.

Vierailija
32/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Tykkäsin jo lapsena Leijonakuninkaassa Sarabi-nimestä. Kaikenlaisesta sitä lapset kiusaamisen aihetta keksivät, ja aika harva muksu tietää esim. mitä bi meinaa. Saraksi, Sarpuksi tai Sarpiksi varmasti aletaan lasta kutsua.

Ai, kyllä minun lapsuudessa 1990-luvulla naapuria kiusattiin bi-jutulla koulussa. Ala-asteella jo tiedettiin, mitä tämä tarkoittaa.

Se olikin 30 vuotta sitten. Nyt eletään maailmassa, jossa homoilla on avioliitto-oikeus ja moni nuori on avoimesti a ylpeästi homo tai bi. 

Vierailija
33/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Se olikin 30 vuotta sitten. Nyt eletään maailmassa, jossa homoilla on avioliitto-oikeus ja moni nuori on avoimesti a ylpeästi homo tai bi. 

Ei ainakaan meidän kylillä  (Puuttovaara) kannata moisella diagnoosilla ylpeillä.

Vierailija
34/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei esim. Jotain seuraavista:

Rebecca

Lydia

Lilia

Selia

Jasmin

Isabella

Vierailija
35/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopealla vilkaisulla Nea ja Nia olisivat sellaisia swahilinkielisiä nimiä, joilla on hieno merkitys ja toimivat oivasti myös Suomessa.

Vierailija
36/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarabi kyllä altistaa liikaa kaikenlaisille nimenmuutoksille...."arabi sarabi" yms. Julmaa mutta elämä on.

Vierailija
37/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ihan suomalaisen etunimen. Työkaverini meni naimisiin kosovolaisen miehen kanssa, jonka sukunimi viittaa aika paljon tonne arabimaihin. Antoivat sitten kahdelle pojalleen ja yhdelle tyttärelleen kaikille ”ulkomaalaiset” nimet, vaikka mieskin asunut melkein koko ikänsä Suomessa. Olisin kyllä itse antanut suomalaiset etunimet, ei välttämättä luultaisi lapsia muualta tulleiksi heti nimen perusteella. Yhdelläkään lapsista ei ole suomalaista nimeä edes toisena tai kolmantena nimenä.

Vierailija
38/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bwana sopii hyvin

Vierailija
39/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Winnie? Erittäinen merkittävän afrikkalaisen naishenkilön, Winnie Mandelan mukaan.

Vierailija
40/49 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina näissä tapauksissa KAIKKI nimet ovat miehen maalaisia nimiä? Yhtä lailla se lapsi on puoliksi suomalainen, miksi ei voi antaa suomalaista nimeä?