Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalju nainen, peruukki, deittailu... Vertaistukea, neuvoja?

Vierailija
25.11.2019 |

Eli kaljuuntumiseni on lopulta edennyt siihen pisteeseen ettei mikään määrä asettelua, topikkia, kuivashampoota, tupeerausta peitä päänahkaani. Kaikki mahdolliset lääkkeet on kokeiltu. Pakko ajella loputkin klonkku-haivenet ja elää kaljuna tai hankkia peruukki. Olen vasta 30v. Lääkärin mukaan en saa maksusitoomusta peruukkiin niin kauan kuin päässä kasvaa pientäkin haiventa.

Olen tästä aivan romuna, tähänkö kaatui haaveet puolisosta ja perheestä? En kehtaa juuri liikkua julkisilla paikoilla, suoraan sanottuna tuntuu että koko elämä on ohi. Voi ehkä joistakin vaikuttaa pieneltä murheelta mutta minulla ei ole läheisiä eikä tukiverkkoja ja olen aivan yksin tämän asian (ja kaiken muunkin) kanssa.

Onko täällä ketään muuta vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (15)

1/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän kalju on suorastaan muotia. Vedät vaan asenteella ihan lyhyen siilin, sitten kaunis meikki ja korvikset.

Esim. Suvi-Anne Siimes ja Tytteli Hammermann on naisia, joilla on keski-ikäisenäkin ollut todella lyhyt tukka, ja hyvältä ovat näyttäneet.

Mieti, miten kaunis Sinead o’Connor oli...

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
2/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielihyvin ajelisin siilin mutta lopputulos olisi sellaista harvaa vauvantukan kaltaista nukkaa. :( Eli pitäisi päivittäin ajaa ihan sileä kalju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mahdollista laittaa kuvaa?

Itse olen mies, mutta kävin ihan hiustensiirrossa Turkissa. Olisiko tämä sulle vaihtoehto?

Vierailija
4/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös peruukkeja voi hankkia myös omakustanteisesti ja ne näyttää todella aidoilta?

Oletko kokeillut?

Vierailija
5/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun mahdollista laittaa kuvaa?

Itse olen mies, mutta kävin ihan hiustensiirrossa Turkissa. Olisiko tämä sulle vaihtoehto?

Naisille ei hiustensiirto ole yleensä mahdollista. Naisten vastine miestyyppiselle kaljuuntumiselle on se että hiukset harvenee ihan kauttaaltaan vaikka hiusraja ei karkaisikaan, eli missään kohtaa ei hiuksia kasva niin tiheästi että niitä kannattaisi lähteä siirtelemään. Miehillä taas hiusraja vetäytyy mutta nikassa hiukset pysyvät tuuheina joten sieltä on mahdollista siirteitä ottaa.

Kuvaa en halua laittaa mutta ponihäntä on pikkusormen päätä ohuempi ja päälaki kiiltää läpi kauttaaltaan.

Vierailija
6/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös peruukkeja voi hankkia myös omakustanteisesti ja ne näyttää todella aidoilta?

Oletko kokeillut?

Välilehdissä on auki useampi ulkomainen peruukkikauppa ja ajattelin lähipäivinä laittaa muutaman mallin tilaukseen. On vielä vaan akuutti kriisi päällä josta koitan ensin toipua.

Vierailija
7/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuilla naisilla on niin paljon vientiä että on jopa varaa hylätä ihan komea mies.

Esim tämä naikkonen

Mies ei välittänyt kaljuudesta, mutta nainen ei halunnut nähdä uudestaan koska se mies oli "too nice"..

Eli vittu mitä paskaa tää maailma jos on syntynyt mieheksi.

Vierailija
8/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustensiirto ei auta, kun siihen tarvitaan niitä omia hiuksia.

Tunnen erään nuorena kaljuuntuneen naisen, ja hän käyttää turbaanimaista huivia. Sopii aika hyvin.

Peruukki on toinen vaihtoehto. Jos hinta on liian kova, ebaysta saa muutamalla kympillä ihan hyvännäköisiä. Eivät ne oikeilta näytä, mutta kuitenkin eri maata kuin pilailupuotien vappuperuukit

Vierailija
9/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hieman muuttanut muutakin tyyliäni niin, että kalju ikään kuin sulautuu kokonaisuuteen. T toinen kalju nainen.

10/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljuilla naisilla on niin paljon vientiä että on jopa varaa hylätä ihan komea mies.

Esim tämä naikkonen

Mies ei välittänyt kaljuudesta, mutta nainen ei halunnut nähdä uudestaan koska se mies oli "too nice"..

Ehkä syynä oli se, että ei kukaan halua mitään armopaloja. Jos miehen asenne on se, että ”kyllä mä voin olla sun kanssa vaikka olet kalju” niin onhan se vähän alentuva asenne.

Itse en ymmärrä mitään peruukkien kanssa pelleilyä. Onko vähän noloa, jos peruukki lähtee päästä tartuttuaan johonkin kiinni?

Miksei voisi vain olla kalju asenteella?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
11/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim tämä naikkonen

Ehkä syynä oli se, että ei kukaan halua mitään armopaloja. Jos miehen asenne on se, että ”kyllä mä voin olla sun kanssa vaikka olet kalju” niin onhan se vähän alentuva asenne.

Itse en ymmärrä mitään peruukkien kanssa pelleilyä. Onko vähän noloa, jos peruukki lähtee päästä tartuttuaan johonkin kiinni?

Miksei voisi vain olla kalju asenteella?

Harkitsen vakavasti peruukkia siksi että haluaisin olla julkisilla paikoilla mahdollisimman normaali/huomaamaton. En tiedä jaksaisinko niitä kummastelevia katseita mitä kalju nainen väistämättä saa, kun näky kuitenkin on hieman epätavallinen. Monet heti olettavat että kyseessä on syöpä.

Ja tuolle edelliselle mieskommentoijalle voisin sanoa että olen saanut pakit aivan jokaiselta mieheltä (myös kaljuilta) tähänastisen elämäni aikana, onko universumi nyt tasapainossa? -ap

Vierailija
12/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tämä naikkonen

Ei minuakaan vaivaisi. Kaunis nainen kasvoiltaan. Sängyssäkin vain parempi. Ei olisi pitkät hiukset tiellä.

Voisi sitäpaitsi vaihdella peruukkeja halutessaan ja aina olisi uusi nainen pedissä (wink) ja kaunis sellainen.

Tiedän yhden naisen joka kaljuuntui kokonaan nuorena jostain syystä ja hänelle palasi hiukset takaisin ja ihan paksuna.

Naiset ei käy täysillä: - liian kiltti mies..

mies51v

Vierailija
13/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheivaa pääsi täysin kaljuksi ja mene lääkäriin pyytämään maksusitoumusta peruukkiin. Käsikäyttöinen kolmi- tai neliteräinen Gilette on paras höylä. Rohkeasti vain, ei siitä haavoja tule. Suosittelen.

Jos sinulta tippuu myös kulmakarvat, niin ehkä voisit harkita niiden piirtämistä ihoon. Jokin kevyttatuonti (haalenee muutamassa vuodessa, toisin kuin varsinaiset tatuoinnit), vai mikä se nyt onkaan, saisiko siihenkin maksusitoumuksen?

Tunnen naisen, joka on täysin karvaton. Hänelle on tatuoitu kulmakarvat. Hän käyttää välillä peruukkia, mutta yleensä kotioloissa huivia, joka on vähän niinkuin turbaaniksi taiteltuna. Hänellä  on mies ja lapsia ja hän on noin 30 v.

Vierailija
14/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja pois kulmakarvat ja nypi silmäripset niin näytät syöpäpotilaalta. Kukaan ei sitten kyseenalaista kaljuuttasi.

Vierailija
15/15 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivon että löydät voimia hyväksyä kaljusi ja olla ylpeä itsestäsi kokonaisuutena, mutta ymmärrän, ettei se itsensä ja kaljun hyväksyntä käskemällä tai haluamalla tule. Tietyllä tavalla sitä voi kuitenkin opetella, ja jos on onnea, pikkuhiljaa se itsehyväksyntä alkaa syntyä. Eli nosta pää pystyyn, ota itsellesi hyvä ryhti, ja lähde liikkeelle.

Sulla on kalju, mitä sitten? Se on vain osa sinua, ja jos ei joku sinusta muuta näe, niin ei ole sinun ongelmasi, etkä todennäköisesti menetä mitään vaikket tuon ihmisen kanssa sen enempää tekemisiin joudu.

Jos epäillään syöpää, niin entä sitten? Sanot vain suoraan (jos näet aihetta, kaikkien kysymyksiin ei tarvitse vaivautua vastaamaan), että "ei ole syöpähoidoista, sain vain syntymässä huonot hiusgeenit ja kaljuunnun harvinaisen epätavallisesti". Suhtaudu siihen niin, että tuon jälkeen se miten ihminen jatkaa kertoo enemmän hänestä kuin sinusta.

Mutta ymmärrän kyllä halun välillä hukkua massaan, sitä varten hommaa joku nätti päähine joka sopii sun tyyliin. Nyt on talvi pian ovella, joten nyt varsinkin päähineitä on muillakin käytössä. En tiedä tyyliäsi, mutta nyt on sellaisia enemmän trikoisia pipoja, joita ei juurikaan oteta sisälläkään pois. Lippis saattaa sopia tyyliisi, niitäkin on tosi kivoja. Tsekkaa myös tämä, ideahan on kuin juuri sinulle massaan hukkumiseen tehty: https://bravehair.fi/

Peruukki on vähän kaksipiippuinen juttu, harva peruukki on sellainen että sitä peruukiksi huomaisi, mikä saattaa olla huonompi, plus suhteeseen ryhdyttäessä siitäkin tulee ongelma, että missä vaiheessa sen sitten ottaa esille jutteluissa. Olis helpompi löytää puolisokokelas, joka on alusta asti sinut kaljuutesi kanssa, ja sitten voi leikitellä noittenkin kanssa.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi