Emilia joutui kävelemään kolme kilometriä!
Mtv3:n uutisissa nuorehko nainen valitti tukilakkojen takia joutuneensa kävelemään kolme kilometriä kolmen asteen pakkasessa, ja autoa oli tullut ikävä. !!!??? Voi kauheeta! Eipä hämmästytä, jos suomalaiset ovat huonokuntoisia ja ylipainoisia, kun tuollainen mitätön kävelymatkakin jo rasittaa. Itse olen kävellyt osin olosuhteidenkin pakosta ja muutenkin vain aina pitkiäkin matkoja, tuo kolme kilometriähän on ihan naurettavan lyhyt matka. Rahaakin on säästynyt. Hyötyliikunta on parasta liikuntaa. Älytöntä on myös ajaa autolla liikuntapaikalle, pähkäillä parkkeerausta ym. Jos matka ei ole pitkä, voisi kävellä tai pyöräillä liikuntapaikalle tai kulkea sinne julkisilla liikennevälineillä, monesti se varmasti olisi mahdollista. Nähtiin kerran sekin, että asemalla oltiin vastassa matkustajaa, ja päämäärä olikin kahdensadan metrin päässä, ei tainnut olla matkatavaroitakaan...
Kommentit (15)
Höh, minä alakoululaisena kävelin kouluun joka aamu (säästä välittämättä) 2,5 km. Samalla pelillä piti tulla kotiin. Eikä jäänyt traumoja!
Miksi meidän pitäisi käyttää julkista liikennettä, jos sitä ei ole käytettävissä? Emilia todisti oikeaksi sen, että edelleen Suomessa on tarvetta yksityisautoilulle ja että julkinen liikenne on erittäin haavoittuvaa. Isolla osalla suomalaisista tuollainen 3 km julkisen liikenteen äärelle on pelkkää unelmaa, itsellä ko. kilometrimäärä olisi 15 ja asun alle 80 km päässä Helsingin keskustasta.
Jaxuhalit Emilialle! Suosittelen terapiaa noin traumaattisen kokemuksen jäljiltä. Onneksi itse en asu pk-seudulla niin tuollainen asia ei hetkauta mihinkään suuntaan. Kävelen päivittäin säässä kuin säässä vähintään tuon 3km. Olen tehnyt niin siitä saakka kun menin kouluun. Poikkeuksena vain päivät, jolloin olen kipeänä.
Kyllä Jumala nyt koettelee meitä suomalaisia ku joudumme kävelemään hiukan normaalia enemmän
Tässä myös yksi syy miksi yksitysautoilua ei saa kieltää. Sitten ollaan muiden armoilla, ja suomi saadaan ihan oikeasti pysäytettyä. Perustuslakiin pitää kirjata oikeus vapaaseen liikkumiseen, ja tätä myöten mahdollisuus pitää autoa kohtuuhinnalla.
Toivakassa pari (typerää) perhettä kitisivät muun muassa oikotiestä. Ollaan MELKEIN keskellä korpea ja joku helvetin oikotie on sydämen asia.
En ole millään muotoa liikunnallinen, mutta kävelen usein 3 km töihin ja 4 km keskustaan. Ei ole matka eikä mikään, toki ikävä jos on hirveä kaatosade tai 20 astetta pakkasta. Mutta pari astetta pakkasen puolellahan on vain virkistävää (vaikken edes ole mikään talvi-ihminen).
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lakko-pysaytti-pk-seudun-bussiliike…
Ap vääristelee.
Ei suinkaan. Suoralainaus haastattelusta: Autoa tuli ikävä, olemme eläneet pari kuukautta autotonta elämää. Nyt tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo, että onko tässä sittenkään mitään järkeä
Ihan lunkistihan tuo tuntuu asian ottavan. Nämä kriisiavusta höpöttäjät tässä kiihkoilevat.
Emilialla kävi tuuri, sai jo aamulla kolmasosan päivän 10 000 askeleen tavoitteesta kasaan.
Jos Emilialla on tarve laihduttaa on päivittäisen askelmäärän oltava yli 16 000 jos haluaa kävelyllä tuloksia, joten ehkä Emilia on vain tyytyväinen lakkoon elämäntaparemontin käynnistäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhalit Emilialle! Suosittelen terapiaa noin traumaattisen kokemuksen jäljiltä. Onneksi itse en asu pk-seudulla niin tuollainen asia ei hetkauta mihinkään suuntaan. Kävelen päivittäin säässä kuin säässä vähintään tuon 3km. Olen tehnyt niin siitä saakka kun menin kouluun. Poikkeuksena vain päivät, jolloin olen kipeänä.
Kyllä pk-seudullakin kävellään. Oma koulumatka oli yläasteen ja lukion ajan juurikin 3 km, kuljin kävellen ja pyörällä. Nyt työmatka 5 km, ja pyörä käytössä.
Täällä aina riittää näitä hulluja jotka hyökkäävät haastateltujen ihmisten kimppuun ilman mitään syytä. Ei tarvitse muuta kuin sanoa että kävelin 3 km niin ollaan haukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole millään muotoa liikunnallinen, mutta kävelen usein 3 km töihin ja 4 km keskustaan. Ei ole matka eikä mikään, toki ikävä jos on hirveä kaatosade tai 20 astetta pakkasta. Mutta pari astetta pakkasen puolellahan on vain virkistävää (vaikken edes ole mikään talvi-ihminen).
Pieni pakkanen vaan ei lunta on optimi. Kengät pysyvät edustuskunnossa. Sulalla kelillä loska ja muta sotkisivat kaiken!
”Autoa tuli ikävä”
niin... onko ne autotkin lakossa?
Mulla ainakin käynnistyi Volvo kauniisti hyrähtäen tämä aamuna.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua