Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen kanssa viikko/viikko systeemi loppunut

Vierailija
25.11.2019 |

Tai siis milloin nuori on saanut itse valita, missä on milloinkin? Miten olette jakaneet kulut tällöin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla molemmat halusi lopettaa 15 v. Olivat halunneet jo vähän Aiemmin, mutta vasta sitten saivat suun auki.

Sen jälkeen isä alkoi maksaa elareita. Minimisumman, kuinkas muuten...

Vierailija
2/4 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella lapsen mielipidettä iästä riippumatta. Yleensä "kapinointi" alkaa viimeistään siinä 10-13v iässä, jolloin ei enää jakseta tuota systeemiä ja halutaan muuttaa toisen vanhemman luokse kokoaikaisesti. Jos tuota pakottaa vastustuksesta huolimatta niin lapsi voi alkaa vihaamaan kumpaakin vanhempaa (ja saada jonkinlaisia traumoja kuulumattomuudestaan minnekkään). Elarit kehiin ja harrastusten yms maksaminen puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v ilmoitti, että ei enää mene isälle. Iso riitahan siitä syntyi, minua syytettiin lapsen vieraannuttamisesta jne., mutta lapsen päätös piti. Helpotti kyllä monella tavalla elämää, vaikka isä ei euroakaan elareita halunnut maksaa.

Vierailija
4/4 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen vastaa: meilläkin tuli elämää suurempi riita, kun esikoinen halusi muuttaa. Sellainen riita, että lapsi katkaisi välit isäänsä. Ja isä syytti minua vieraannuttamisesta aina siihen asti kun kuopus halusi tehdä saman. Kuopus tosin ei taisi olla 16 v, ennen kuin uskalsi sanoa mielipiteensä. Tiesi, mitä esikoiselle tapahtui.

Niin, meillä mentiin oikeuden kautta, mitä elareihin tulee. Isä on edelleen sitä mieltä, että mitään lapsi ei saa, ellei asu hänen luonaan. Tietty pakolliset elarit saa, mutta ei muuta. Lahjatkin muuttuivat vaatimattomiksi.