Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen empaattinen ihminen

Vierailija
25.11.2019 |

Tunnen muiden tuskan, yritän aina auttaa ja olla vahingoittamatta muita tekemisilläni. Yhteen asiaan minulla ei kuitenkaan ole minkäänlaista moraalista kompassia ja se on seksin harrastaminen muiden kanssa ollessani parisuhteessa, eli "pettämistä". En vain näe miksi se olisi niin paha, kuin jos vaikka mieheni valehtelee ja haukkuu minua usein, miksi pettäminen olisi sitä pahempi? Vaikka olisin hyvässä suhteessa, petän silti koska se on hauskaa. Pyrin tottakai salaamaan touhunu ja harvoin olen kiinni jäänytkään

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis sinä olet moraaliton ja tuskin kovin empaattinenkaan. Miten muuten narsismisi toimii noin arkitasolla?

Vierailija
2/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sinä olet moraaliton ja tuskin kovin empaattinenkaan. Miten muuten narsismisi toimii noin arkitasolla?

Hassua miten tuo muka on niin kamala asia, mutta henkinen väkivalta on ihan normaalia ja mieheni ei ole sitten narsisti? Hyväksy että jotkut haluavat elää eri tavalla kuin sinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syrjähypyissä mitään kovin pahaa olekaan. Ei seksi ketään vahingoita ja jos parisuhteen ulkopuolinen seksi ei ole jotenkin pois parisuhteesta, niin se on silloin täysin harmitonta. Riskinä on rakastua toiseen. Ei ”pettämistä” voi verratakaan väkivallan eri muotoihin, kuten toisen mitätöintiin ja alistamiseen saati huutamiseen ja uhkailuun.

Pettäminen on moralisointikysymys ja se on enimmäkseen omistushaluisten mustasukkaisten näkökulmasta paha juttu. Toisaalta sen yhteisötuomitsemisella on yritetty eri aikoina hallita ihmisiä kieltämällä näiden itsensä toteuttaminen yhteisön hyväksi, silloin kun perhe oli välttämätön toimiva yksikkökokonaisuus esim. lasten elättämisen ka ylipäänsä selviytymisen vuoksi. Käytännössähän irtoseksiä on harrastettu aina, se vain on ollut vaiettu tabu. Jos talon piika tuli raskaaksi ja joutui häipymään siksi, yleensä syynä oli että isäntä ei viitsinyt vetää ulos ajoissa. Kukaan ei puhunut, kaikki tiesivät.

Romanttisseksuaalinen parisuhdeuskollisuus on hyvin uudenaikainen ja naiivi idea, lähinnä viihdeteollisuuden tuotos. Prinssisatujen harhaa.

Vierailija
4/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottomuus ei ole empatiakysymys. Empaattinen kyllä myötäelää petetyksi tulemisen tuskan jos paljastuu. Se satuttaa silloin häntä itseäkin. Jos kuitenkaan asia ei ole toiselle iso ongelma tai jopa sovittu, tai pysyy salassa, ei sellaista tilannetta edes tule. Empaattinen voi ihan muiden lailla olla itsekäs, epävarma, uskoton, mokailija, mitä ikinä syrjähyppyyn voi liittyäkään.

Vierailija
5/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti empaattinen ihminen ei halua aiheuttaa toimillaan toisille ihmisille kärsimystä tai hankalia tunteita. Empaattinen pyrkii toiminaan niin, että ei satuta ketään.

Vierailija
6/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kosto pitää sut kasassa.

Vierailija
7/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aidosti empaattinen ihminen ei halua aiheuttaa toimillaan toisille ihmisille kärsimystä tai hankalia tunteita. Empaattinen pyrkii toiminaan niin, että ei satuta ketään.

Esimerkiksi pitämällä visusti salassa syrjähyppynsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan