Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ihmiset, jotka haisevat käristetylle ruualle, hometalolle, kellarille, jne.
24.11.2019 |
Ällöttävää, kun kaupoissa, leffassa, bussissa, tms. tulee lähettyville ihmimen, jonka vaatteista lähtee kellarin, hometalon tai käristetyn ruuan haju. Miksei ihmiset pese vaatteitaan, kun nakkisoppa ja eilinen jauhelihakastike haisee vaatteista pitkälle. Nuo hajut tarttuvat myös hiuksiin. Eikö ihmiset perehdy ja tuuleta talojaan, jotta löyhkä lähtisi pois?
Kommentit (3)
Mä asuin pari vuotta työsuhdeasunnossa, jossa vaatteisiini tarttui varaston haju. Itse en sitä huomannut. Sitten joku kaveri kerran nätisti sanoi, että pelkää, että asun hometalossa.
Todennäköisesti ihmiset eivät siis itse sitä huomaa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä tässä parhaillaan perehdyn ja pidän parvekkeen ovea auki.
Alue: Aihe vapaa
Ennen 2000-lukua mm. taloissa käytettiin yleisesti puunsuoja-ainetta, joka herkästi aiheuttaa homeen kaltaista hajua ja tarttuu hyvin pieninä pitoisuuksina hiuksiin, vaatteisiin ym. Tetrakloorianisoli on se nimi. Yleisesti kyllä pitäisi tuulettaa enemmän. Moni säästää ihan väärässä paikassa (tuuletus) ja investoi väärään paikkaan (energiatehokkuus). Paljonko ilmanvaihdon lisäys vaikuttaa hajuihin, en tiedä. Mutta yleisohje kyllä on, että ilma vaihtuisi kokonaan 2 tunnin aikana.