Te kotiäidit/työttömät naiset
Teettekö kaikki kotityöt, koska olette vain kotona?
Kommentit (9)
En ole nyt työttömänä, mutta silloin kun olin, tein kyllä kaikki kotityöt. Miksi en olisi tehnyt, olihan minulla koko päivä aikaa ja jotain tekemistä piti olla, että aika kului.
Kyllä teen. Myös pihahommat. Vastaan oikeastaan melkein kokonaan kaikesta perheen ja kodin pyörittämiseen liittyvästä. Miehellä yritys toisella paikkakunnalla, joka vie viikolla kaiken ajan. Viikonloput otetan sitten rennosti ja vietetään ”laatuaikaa”. Näin on ollut vuosia ja sopii minulle.
Se tekee kuka on työttömänä. Hulluahan se olisi että pitäisi puoliksi tehdä jos toinen raataa töissä ja toinen on kotona.
Ollaanko me VAIN kotona? Mistä niin päättelet? Ollaanko kaikki samanlaisia.. opiskelen englantia, käyn salilla, teen kauneushoitoja joista saan vähän rahaa sekä olen mukana lapsen harrastustoiminnassa. Nukun hyvin. Kivaa on.
Olen kotiäiti ja teen kaikki ruuat ja siihen liittyvät asiat. Pyykkihuoltoa teemme molemmat (ehkä minä vähän enemmän), samoin siivoiluja ja pihatöitä. Itse hoidan myös lähes kaikki juoksevat asiat (ruokaostokset, auton huollot ja pesut, mitä nyt muita hoidettavia eteen tulee).
Hoidan kodin, pihan, kaupassakäynnit yms kotityöt.
En tee kaikkia kotitöitä. Hoidan lasten koulu jutut, lääkärit yms, teen ruoat pääsääntöisesti ja siivouksesta ehkä 70%. Mies hoitaa lasten harrastuksiin liittyvät jutut ja esim vakuutukset. Mies pesee pyykkiä minua enemmän, minä viikkaan. Tosin mies on työmatkoilla aika paljon, ehkä puolet työajasta, jolloin kotityöt ovat kokonaan minun vastuullani. Meillä ei ole mitenkään erityisen siistiä.
En, kotiapulainen siivoaa.