Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1725)
Muista en tiedä, ehkä elefantin tappajaisia aika-ajoin. Mutta meille tunkee joskus barbaarinen persuperhe heti kun silmä välttää. Siitä mesominen ja HEIL-huudot.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee ääni, joka kuulostaa marmorikuulien pudottelulta? En usko, että kyseessä on marmorikuulat kuitenkaan.
koira leikkii pallolla
meillä naapuri just poraa. eilen vasaroi. tätä tapahtuu usein. ei olla koskaa nähty kyseistä herraa/rouvaa . Ollaan asuttu 5 vuotta. No, onneksi yöllä on rauhallinen. Työkaverin talossa yksi asukas ulvoo joskus rapussa.
Olen asunut kerrostalossa 65 v. Tällä hetkellä kotini on vuonna 1955 rakennetussa kolmikerroksisen talossa.
Kotiini ei kuulu naapureista päivittäin välttämättä mitään. Tietysti muuttorempat yms. Ja asukkaita on vauvasta vaariin.
Ennen osattiin rakentaa kunnon betoni taloja...
No yläkerta tuntuu paiskovan lapsiaan. Ainakin ne lapset on itkeneet (hindiksi) siellä jo pari vuotta. Äiti huutaa ja lapset itkee. Lastensuojeluilmoituksen tekeminen ei muuttanut asiaa. Elämme kuulosuojaimet päässä.
Yläkerran naapuri tekee varmaan mavea keskellä yötä.
Taitaa kerrostaloissa äänet vahvistua rakenteissa. Ja putket, hissit, ilmastoinnit yms pitää elämää. Ainakin vanhemmissa taloissa.
En ymmärrä mikä helvetin päävamma on aikuisilla,jotka pihuvat huutamalla!
Ovia paiskotaan, niin että meillä lasit kilisee kaapissa. Musiikit kaakossa. Mut kaikki tapahtuu klo 8-21 about, niin ei oikein ole viitsinyt sanoa. Lapsiperhe + koira.
Lapset joskus juoksentelee ja ilakoi, ainakin niistä kuuluu varmasti joskus alakertaan tömistelyä. Etenkin jos rakentaa jonkun temppuradan ja sitten joskus joo jumpataankin. Mutta ei tietenkään yöllä. Myös meille kuuluu kaikki äänet naapureista kun on niin vanha talo ja heikot äänieristeet. Naapuri avaa kaapin oven niin sekin kuuluu. Ärsyttävää vähän, mutta en valita olen totutellut.
Oon pahoillani alakerran naapurille. Olen kanta-astuja sähläri. Tavarat putoilee usein käsistäni. En tee sitä tahallaan.
Sori jos röökinsavuni häiritsee naapuria, mutta naapuri häiritsee myös päivittäin minua poraamisella ja kakaroiden hillumisella.
Vierailija kirjoitti:
Oon pahoillani alakerran naapurille. Olen kanta-astuja sähläri. Tavarat putoilee usein käsistäni. En tee sitä tahallaan.
Onko mahdoton ajatus hankkia paksuja mattoja lattia täyteen?
Paukuttelevat sulle seiniä ja lattioita, koska pidät liikaa meteliä.
Torkahtaessa saattaa kaukosäädin tai kännykkä kolahtaa lattialle. Liukuovi komeroista lähtee laahaava ääni. Ei siis välttämättä ole huonekalu. Keittiön kaapit voivat kolahtaa. Lapset voi ajella leikkiautoilla lattialla tai heitellä palloa tms.. Kaikki ei vain jaksa istua paikallaan ja kutoa vaikka sukkaa.
Mun naapuri on joskus paukuttanut seinään kun lapsi mekkaloi. Mutta hän ei tiedä, että hänenkin kotoaan kuuluu meille ääniä kun on niin ohuet seinät. Pitäisiköhän koputtaa takaisin...en ole kuitenkaan viitsinyt kaikesta valittaa. Yöllä tulevat myös joskus ilmeisesti kännissä kotiin paiskoen ovia herättäen minut ja lapsen kesken unien. En sitten teidä mikä oikeus heillä on mekastaa ja meillä pitäisi ihan hiljaista olla.
Entinen naapuri viskeli kahvakuulaa lattialle. Yksi toinen ryskäsi kotikuntosalin kanssa myös öisin kunnes se kerran keskellä yötä hajosi ja rikkoi samalla lasipöydän.
Joo, hermo on mennyt totaalisesti. Muutan kohta rivitaloon, toivottavasti on hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri on joskus paukuttanut seinään kun lapsi mekkaloi. Mutta hän ei tiedä, että hänenkin kotoaan kuuluu meille ääniä kun on niin ohuet seinät. Pitäisiköhän koputtaa takaisin...en ole kuitenkaan viitsinyt kaikesta valittaa. Yöllä tulevat myös joskus ilmeisesti kännissä kotiin paiskoen ovia herättäen minut ja lapsen kesken unien. En sitten teidä mikä oikeus heillä on mekastaa ja meillä pitäisi ihan hiljaista olla.
Olen huomannut tuon saman, että huutavat ja metelöivät naapurit (myös öisin) ovat todella vauhkoina jos naapurista kuuluu yhtään mitään.
Minulla on kerran hullu naapuri soittanut poliisit paikalle kun kirjoitin pöytätietokoneella keskellä päivää. Poliisi ei tullut edes ovelleni mutta kuulin kun ne huusivat toisilleen siitä onko tietokoneella kirjoittaminen metelöimistä.
Oisko jos laturin johdon irrottaa puhelimesta tai läppäristä ja viskoo laminaattiin? Aika kova napsahdus tulee siitä. Meillä yläkerran naapuri harjoittelee puttausta ja pallo kun vierii matolta laminaatille, niin siitäkin aika marmorikuulaiset soundit tulee.