Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mistä kateus johtuu?

Vierailija
24.11.2019 |

Sellainen katkeruus , jopa pahantahtoisuus tai ainakin toisen syyllistäminen siitä hyvästä jota hänellä on? Ihmettelen että jokin tavallinen, hyvä asia josta tietenkin olen tyytyväinen/helpottaa elämääni eikä ole mitenkään "pröystäilevä", niin eräs ihminen tuntuu huomaavan ne ja alkaa puhumaan sillä tavalla että "ennen aikaan näin ei ollut". Ei käytä afrikan lapsi-korttia vaan ennen vanhaan-korttia. Sanotaan että minulla on maustehyllyssä suolaa, pippuria ja joku erikoinen mauste josta tykkään. Niin alkaa syyllistys että ennen vanhaan ei noin ollut.

Siis mitä hän tästä saa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo oli keksitty esimerkki. Nykyään vaan hänen kasvoista näkee, eikä sano mitään. Viimeksi se, kun kuuli että opiskelen erästä kurssia työn ohessa.

Ap

Vierailija
2/9 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus johtuu heikosta itsetunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siitä että vi tuttaa kun tuttavilla on vaikka mitä, ja he tuovat näitä ilojaan koko ajan myös esille, ja minulla taas on hyvin vähän mitään, eikä kukaan esim kysy miltä se minusta tuntuu, vaan pääasia on esitellä omia tavaroitaan ja ihmissuhteitaan. Jos taas toinen välittää minusta eikä pidä vain omaa kehuesitelmäänsä, niin tunnen kateutta vähemmän juuri tätä henkilöä kohtaan (vaikka ei se sitä poistakaan).

Vierailija
4/9 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla siitä että vi tuttaa kun tuttavilla on vaikka mitä, ja he tuovat näitä ilojaan koko ajan myös esille, ja minulla taas on hyvin vähän mitään, eikä kukaan esim kysy miltä se minusta tuntuu, vaan pääasia on esitellä omia tavaroitaan ja ihmissuhteitaan. Jos taas toinen välittää minusta eikä pidä vain omaa kehuesitelmäänsä, niin tunnen kateutta vähemmän juuri tätä henkilöä kohtaan (vaikka ei se sitä poistakaan).

No, nyt pitää vain toivoa ettei hän lue tätä palstaa mutta kyse on isäni uudesta naisesta. Siitäkin olen kuullut huomauttelua miten paljon kuullemma isäni edestäni on tehnyt. No..anteeksi sitten kai mutta mitähän se häntä koskee.

Ap

Vierailija
5/9 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo oli keksitty esimerkki. Nykyään vaan hänen kasvoista näkee, eikä sano mitään. Viimeksi se, kun kuuli että opiskelen erästä kurssia työn ohessa.

Ap

Päättelet siis kasvojen perusteella, että hän on kateellinen? Ongelma taitaa olla sinulla.

Vierailija
6/9 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta on aina ollut, ja tulee olemaan. Yllättävintä on ollut huomata mistä kaikesta ihmiset voi olla kateellisia. Minulle on oltu kateellisia koulutuksesta (työnantajan pakottamana, vastentahtoisesti opiskelin asiaa joka ei kiinnostanut), uudesta hellasta (??!!), lapseni menestyksestä, yllättäen saamastani 2000€sta jne. Huvittavimpia on ihmiset jotka kovasti haluaisi että olisin heille kateellinen, kuten ystäväni joka rehenteli kirppismyynneillään. En viitsi iloaan pilata ja kertoa että itse sain kymmenkertaisen summan kirppismyynnillä.  Kateudessa taitaa olla kyse vain jonkun sortin kilpavarustelusta ja kilpajuoksusta elämässä, kuka saa ensimmäisenä eniten tai ylipäänsä enemmän kuin muut.  Itsekin tunnen kateutta toisille, erityisesti silloin kun toinen on keksinyt jonkun hyvän idean. No lahjakkaasti kyllä sen kopioin itsellenikin :) Taloja tai tavaraa en kyllä yleensä kadehdi, en ulkomaanmatkoja, enkä autoja. Mutta olen kateellinen ihmisille jotka selviää elämästä helpolla eikä ole elämää rajoittavia sairauksia riesana. 

Vierailija
7/9 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nyt pitää vain toivoa ettei hän lue tätä palstaa mutta kyse on isäni uudesta naisesta. Siitäkin olen kuullut huomauttelua miten paljon kuullemma isäni edestäni on tehnyt. No..anteeksi sitten kai mutta mitähän se häntä koskee.

Ap

No, tuossa tuskin kyse siitä että retostelisit tavaroillasi, ehkäpä nainen on mustasukkainen isästäsi. Siis, että isäsi antaa naisen mielestä liikaa huomiota sinulle tai muuta outoa.

Vierailija
8/9 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, tuossa tuskin kyse siitä että retostelisit tavaroillasi, ehkäpä nainen on mustasukkainen isästäsi. Siis, että isäsi antaa naisen mielestä liikaa huomiota sinulle tai muuta outoa.

Niin, vaikka todellisuudessa asuvatkin vielä yhdessä enkä ole siihen puuttunut mitenkään. Isä tietenkin (saa) käyttää aikansa kuten tahtoo ja tosiaan minullakin on oma elämä. Tämän uuden kumppanin mielestä on kuulemma ihmeellistä ettei välit isään ole minulta menneet, kun on riidelty, ihmetteli miten me aina kuitenkin sovimme.

Ap

Vierailija
9/9 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan se olennainen syy. Eräs lapsuuden ystäväni on nykyään miljonääri ( ihan itse ansainnut rahansa) ja seikkaillut ympäri maailmaa (ei minuakaan kukaan ole estänyt). Vähän v..tuttaa, kun elän itse taviksen elämää, mutta tiedän monen olevan minulle kateellinen vakityöpaikasta, kohtalaisesta palkasta ja ehjästä perheestä, vaikkei erikoisempaa syytä olisi. Kaiken huippu on se, että erään varakkaan lapsettoman (ilmeisesti ilman omaa tahtoa) ystäväni ( ei tämä miljonääri) käytöksestä huomaa, että hän on kateellinen elämäntilanteestani. Se näkyy vittuiluna, kun en viitsi rampata joka kissanristiäisissä, kun ei huvita. Tulkinta on, etten pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän