Muita yksinhuoltajia jotka joutuvat tekemään kahta työtä? Miten jaksatte?
Asumme siis pks, yksi lapsi. Olen sh ja teen päivätyötä. Kaikki siitä saatu palkka (päivätyö) menee asumiseen ja muuhun elämiseen. Joudun tekemää 1-2 vuoroa extraa viikossa keikkafirman kautta että pärjäämme. Juuri ja juuri pärjäisimme ilmankin mutta mihinkään muuhun ei jäisi rahaa ja haluan että lapsi ei joudu elämään köyhäillen. Vapaa aikaa ei ole käytännössä yhtään ja alan olla aika loppu tähän.
Kommentit (6)
Voi ei...
Mikä voisi olla kestävämpi ratkaisu? Mikä asumismuoto nyt?
En ole yksinhuoltaja mutta silti teen kahta duunia koska haluamme matkustella johon tarvitsemme rahaa.
Itse teen samaa, vaikka en edes ole yh! Kyllähän tämä kamalan rankkaa on, mutta tiedän että tämä jatkuu vain sen aikaa että mies saa töitä, sitten voin lopettaa lisävuorot. Itsekin siis olen sote-alalla. Voitko karsia esim asumiskustannuksia? Muuttaa pienemmälle paikkakunnalle? Töitä luulis saavan jostain perähikiältäkin?
Mikä sulla on netto ja paljonko asumismenot? Oletan että kuljet julkisilla. Minkä ikäinen lapsi? Minä olen ylitöitä tekevä kahden yh. Toinen lapsi ei harrasta mitään ja toisella halvat harrastukset. Emme tietenkään matkustele tai muuta. Lasten takia koetan jaksaa.
Kiitos asiallisista vastauksista. Palkka on kokemuslisineen n. 2500€ Brutto, vuokra 900€. On todella vaikeaa löytää halvempaa. Ei autoa, liikutaan julkisilla. Elatusmaksut 200€kk. Harrastukseen menee rahaa. En varmaan ole ainut tässä tilanteessa ja pitää olla tyytyväinen että on mahdollisuus tehdä lisätöitä. Joululomalla (2vk) menen töihin ja lapsi isovanhemmille. Sitten saan pitää vähän taukoa keikkailusta.
Ärsyttää kun hoitajien palkoista valitetaan, on muka niin kovat tulot. Joo, ehkä niille jotka tekee yövuoroja ja kaikki pyhät painaa töitä mutta peruspalkka ( varsinkaan ilman työkokemusta!) ei ole sellainen millä elää.
Onko elatusmaksut kunnossa?