Käly puhuu itsestään minulle virallisella nimellään, vaikka on muille lempinimellä
Anteeksi huonosti muotoiltu otsikko, kun en jaksanut miettiä sitä järkevämmäksi, mutta sisältö tulee tässä. Hänen nimensä on tyyliin Anna-Maija, kaikki, siis ihan kaikki kutsuvat häntä Anskuksi, hänen sähköpostinsakin on ansku. Hänen miehensä, veljensä, vanhempansa, ystävänsä, ylipäätään kaikki sanovat Ansku. Mutta minulle soittaessaan, lähettäessään viestiä hän sanoo aina Anna-Maija. Minua tämä vähän vaivaa. Pitäisikö minun alkaa kutsua häntä Anna-Maijaksi? Minun yksistään? En kehtaa kysyä suoraan, ehkä siksi, että hän haluaa pitää juuri minua jotenkin loitommalla tms.
Kommentit (10)
Hän soittelee ja viestittelee sinulle, joten ei halua pitää sinua kaukana. Jos haluaisi, yhteydenpito hoituisi biologisten sukulaisten kautta.
Käytä Anna-Maijaa ja jos joku ihmettelee niin vastaa että käyttää itsekin koko nimeään.
Viestittelyt ja soittelut liittyvät lastemme harrastuskuljetuksiin, eivät ole siis mitään moi, mitä kuuluu. Ap
Oletko nähnyt, miten hän allekirjoittaa viestinsä kavereilleen? Eli onko tässä taas jollain iso herne nenässä, koska olettaa, että Ansku on kaikille muille Ansku, vain ap:lle Anna-Maija.
Ihan tiedoksi: nimeni on Sanna-Kaisa (Lievonen), lempinimi Salli. Allekirjoitan viestit Sanna-Kaisana kaikille muille paitsi puolisolleni.
Minä käyttäisin hänestä nimeäAnna-Maija ja muutenkin jäykkää kirjakieltä. Pyytäisin suvun kahville ja muille hei tulkaa pöytään ja sitten ole niin hyvä, Anna-Maija.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyttäisin hänestä nimeäAnna-Maija ja muutenkin jäykkää kirjakieltä. Pyytäisin suvun kahville ja muille hei tulkaa pöytään ja sitten ole niin hyvä, Anna-Maija.
Aivan, kannattaa aina olla varuiksi ilkeä etukäteen, ettei vain jää alakynteen.
Minulla on saman tyyppinen nimi ja koen olevani Anna-Maija (jota sanotaan Anskuksi), enkä Ansku (jonka oikea nimi on Anna-Maija). Kaikki perheenjäsenet, ystävät ja hyvät tutut sanovat Anskuksi, mutta silti esittelen itseni Anna-Maijaksi ja esim. allekirjoitan joulukortit yms. ihan sisaruksillenikin sillä, enkä lempinimellä. Harvemmin sitä tulee itsestään puhuttua etunimellä, enkä kyllä tutuille soittaessa ja viestitellessä sen kummemmin mainitse nimeäni, sillä oletan numeroni olevan heillä tallessa. En silti loukkaantuisi, jos joku puolituttukin kutsuisi minua Anskuksi, koska on kuullut muidenkin kutsuvan minua sillä nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on saman tyyppinen nimi ja koen olevani Anna-Maija (jota sanotaan Anskuksi), enkä Ansku (jonka oikea nimi on Anna-Maija). Kaikki perheenjäsenet, ystävät ja hyvät tutut sanovat Anskuksi, mutta silti esittelen itseni Anna-Maijaksi ja esim. allekirjoitan joulukortit yms. ihan sisaruksillenikin sillä, enkä lempinimellä. Harvemmin sitä tulee itsestään puhuttua etunimellä, enkä kyllä tutuille soittaessa ja viestitellessä sen kummemmin mainitse nimeäni, sillä oletan numeroni olevan heillä tallessa. En silti loukkaantuisi, jos joku puolituttukin kutsuisi minua Anskuksi, koska on kuullut muidenkin kutsuvan minua sillä nimellä.
Hei, tässähän tuli hyvä selitys. Miksen ole tullut ajatelleeksi tätä? Kiitos sinulle. Ap
Kaikki lempinimet eivät tosiaan ole mieluisia. Käyttäisin sitä, jota hän itse käyttää.
Vaikea sanoa. Kuuletko äänensävystä, tarkoittaako hän olla ikävä sinua kohtaan?
Minä vihaan lempinimiä enkä käytä niitä kenestäkään, joten olen huono ottamaan kantaa. Pidän omasta nimestäni enkä halua tulla kutsutuksi lempinimellä.