Surettaa ihmisten vanheneminen kun katsoo vanhoja tv-sarjoja ja elokuvia
Tuokin Talvisota-sarja 80-luvulta. Kaikki silloiset näyttelijät ovat nykyisin jo tosi vanhan näköisiä. Jotenkin surullista. Tuo sarja on muuten tosi hyvin tehty noiden siviilielämää kuvaavien kohtausten osalta, sotakohtaukset eivät ole niin ihmeellisiä. Taneli Mäkelä on todella hyvä. Ohjaaja Pekka Parikka on ollut tosi lahjakas kyllä.
Kommentit (17)
Mitä surullista siinä on? Olen iloinen, että hyvät tyypit on tehneet hyviä ohjelmia. Ihme pessimisti sinä.
Ilmiötä kutsutaan elämäksi, kaikki ollaan mukana....
Elokuva tehty 30 vuotta sitten, joten sotii fysiikan lakeja vastaan, jos ihminen ei sinä aikana vanhene. Vanhenet sinä ap ollenkaan?
Iloitse siitä ennemin, että ovat vanhenemassa :)
Hyvät näyttelijät on vähintään 35-v.
Tavallisimmin väh 50-v
Kuumeisesti tehdään tutkimustyötä, että vanhenemisen salat saadaan selville ja ihmisen elämää pidennettyä tai jopa vanheneminen pysäytettyä kokonaan. Tosin en tiedä, miten järkevää se sitten olisi ja tuskin siitä pääsisi nauttimaan kuin rikkaimmat.
Onneksi tuo vanheneminen ei koske itseä :D
Tarvitko sä tsemppaamista ku sun vointi ottaa takapakkia?
Minä järkytyin Salaisten Kansioiden uusista jaksoista että miten Mulder on noin vanha, sitten muistin etten ole itsekkään enää 16.
Joo muakin surettaa kun sitä vanhenee niin äkkiä ja elämä on niin lyhyt. Ei tässä paljoo ehdi tekemään. Kaikki on äkkiä ohi.
Surettaa ajatella kuinka nopeasti aika kuluu.
Taneli Mäkelähän on hyvin säilynyt, katsoin jonkun haastattelun jokin aikaa sitten. Eipä tässä itsekään enää nuorru...
Kertoo varmaan siitä, että pelkää itse vanheta.
Jollekin toiselle taas se voisi kertoa siitä, että vau, ovatpa he saaneet elää pitkän elämän ja ehtineet saada paljon aikaiseksi. Jopa olleet tuollaisessa elokuvassa, jonka tähden heidät tullaan ikuisesti muistamaan. Jopa kuoleman jälkeen. Harva jättää maailmaan sellaista jälkeä. Useimmat vain unohdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuumeisesti tehdään tutkimustyötä, että vanhenemisen salat saadaan selville ja ihmisen elämää pidennettyä tai jopa vanheneminen pysäytettyä kokonaan. Tosin en tiedä, miten järkevää se sitten olisi ja tuskin siitä pääsisi nauttimaan kuin rikkaimmat.
Niin, vanha sukupolvi tekee tietä uudelle. Tilanne olisi aika mahdoton, jos mitään poistumaa ei olisi ja oltaisiin täällä kaikki vain loputtomasti synnyttämässä lisää lapsia ja kuluttamassa luonnonvaroja.
Mä katselen Stranger Thingsiä, ja mietin ohimennen että tuli se keski-ikä Winona Ryderillekin. Kaunis on edelleen, mutta se Saksikäden ym. aikainen nuoruuden hehku on auttamatta poissa. Toki itseltäkin, mutta musta on lohdullista, että niin käy muillekin, niille kauneimmillekin.
Vanheneminen voi olla myös helpotus; ei tarvi enää keskittyä ulkonäköönsä eikä tietää kaikkea ainakaan pintajutuista. Läskiä ja ryppyjä kertyy ja antaa kertyä vaan!
Kyllä, hupaisaa kun siinäkin on "kaikki" 80-luvun kasvot mukana Akia/Turoa myöten XD
Ei ole nykyajan ilmiö se että samat naamat pyörivät tuotannosta toiseen.