Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otettiinko teiltä avaimet pois, kun muutitte omillenne?

Vierailija
23.11.2019 |

Muutin 18-vuotiaana pois kotoa. Äiti otti avaimen pois eikä ole sen jälkeen koskaan antanut avainta edes lainaan. En ole mitään tehnyt, että olisi ollut syytä tällaiseen luottamuspulaan. Onko normaalia? Tästä on vuosikausia.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu. Mutta en koskaan pois muutettuani ole avaimia käyttänyt.

Vierailija
2/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu. Annoin avaimen pois vasta melkein kymmenen vuotta muuton jälkeen, kun vanhemmat muuttivat pienempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Olen 48 v. ja mulla on aina ollut avaimet lapsuudenkotiin ja itse asiassa myös vapaus tulla ja mennä. Mutta yleensä on tietenkin aina ilmoitettu jos ollaan tulossa ja kysytty että sopiiko. Jos mennään ihan vieraisille, vaikka synttäreille, niin soitetaan kyllä ovikelloa. Lukot on vaihdettu kolmesti taloyhtiössä ja vanhemmat on tilanneet uudet avaimet myös meille "lapsille".

Nyt äiti on leski ja jo iäkäs. On ehdottoman turvallistakin, että meillä on avaimet. Kahdesti ollaan menty sisään kun ei ole saatu äitiä kiinni. Ei ole pahastunut. Toisella kerralla puhelin oli kadonnut, toisella kerralla oli kaatunut ja lonkka oli murtunut.

Vierailija
4/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu. Jos menen vanhemmilleni kylään, soitan aina ovikelloa. Mutta jos he ovat matkoilla käyn omilla avaimilla tyhjentämässä postilaatikon ja kastelemassa kukat.

Kun vanhempani muuttivat uuteen asuntoon, antoivat he myös minulle avaimen sille. Toisaalta heillä on myös minun kotiavain, kätevää olla vara-avain läheisillä, jos unohtaa omansa.

N43

Vierailija
5/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu.

Kun vanhemmat aikoinaan itse muutti pienempään, niin saimme avaimet myös siihen uuteenkin kotiin.

Vierailija
6/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitis taitaa haluta katkasta napanuoran ja saada omaa tilaa

Vierailija
7/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Ihan absurdi ajatus. Vanhemmat asuvat pienellä hiljaisella paikkakunnalla Etelä-Karjalassa ja ovat aina tosi iloisia jos lapset tulee käymään.

Vierailija
8/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei otettu. Jos menen vanhemmilleni kylään, soitan aina ovikelloa. Mutta jos he ovat matkoilla käyn omilla avaimilla tyhjentämässä postilaatikon ja kastelemassa kukat.

Kun vanhempani muuttivat uuteen asuntoon, antoivat he myös minulle avaimen sille. Toisaalta heillä on myös minun kotiavain, kätevää olla vara-avain läheisillä, jos unohtaa omansa.

Sanasta sanaan juuri näin.

Vierailija
9/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ole myöskään koskaan halannut minua. Eikä koskaan sanonut rakastavansa, tai edes, että tulee ikävä, kun muutin ulkomaille. Ei koskaan tee ruokaa, jos menen kylään. Olen miettinyt, onko hänellä paranoidinen persoonallisuushäiriö tai jotain... Ap 

Vierailija
10/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse antanut avaimeni takaisin, mutta vanhemmat uhriutuivat vanhuksiksi jotka saavat sairaskohtauksia yksin ollessaan ja olevansa sellaisessa kunnossa etteivät pysty itse soittamaan apua, vaan minun on tultava heitä auttamaan.

Vierailija
11/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on maatalo (vuodesta 67) enkä muista että ovea olisi ikinä lukittu. Liekö edes toimivaa lukkoakaan.

Me alun kuuskymppiset perilliset olemme muuttaneet jo pois mutta saamme ja oikeastaan pitääkin tulla halutessamme, koska äiti on jo iäkäs.  Meille saa tulla vaikka yöllä, jopa hyvät perheystävät tai sukulaiset.

Jokainen etsii nukkumapaikan ja käyttäytyy korrekstisti. Se joka herää ensin keittää kahvin muillekin.

Äidin koirat eivät hauku edes yöllä, jos tulija on tuttu. 

Siis, koska meidän taloon ei taida olla edes avainta, sitä ei ole otettu myös keneltäkään pois.

Vierailija
12/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
13/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Meillä on maatalo (vuodesta 67) enkä muista että ovea olisi ikinä lukittu. Liekö edes toimivaa lukkoakaan.

Me alun kuuskymppiset perilliset olemme muuttaneet jo pois mutta saamme ja oikeastaan pitääkin tulla halutessamme, koska äiti on jo iäkäs.  Meille saa tulla vaikka yöllä, jopa hyvät perheystävät tai sukulaiset.

Jokainen etsii nukkumapaikan ja käyttäytyy korrekstisti. Se joka herää ensin keittää kahvin muillekin.

Äidin koirat eivät hauku edes yöllä, jos tulija on tuttu. 

Siis, koska meidän taloon ei taida olla edes avainta, sitä ei ole otettu myös keneltäkään pois.

Olisi ihanaa joskus olla tuollaisessa paikassa että on niin turvallista että voi jättää lukotta... mitenhän pieni paikkakunta täytyy olla?

Vierailija
14/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotiini minulla oli avain loppuun saakka, samoin tiesin missä vara-avainta säilytettiin. Nyt vanhempani asuvat osakehuoneistossa, jonne meillä kaikilla lapsilla on oma avain. Soitan aina ovikelloa ennen kuin menen vierailulle, alaovesta menen avaimella.

Meillä lapsilla on avaimet myös vanhempien kesäasunnolle. Välimme ovat hyvin mutkattomat ja läheiset.

Vierailija
15/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti annoin avaimeni pois. Ei minulla kenenkään muunkaan kodin avainta ole kuin omani. Myöskään omilla lapsillani ei ole avaimia kotiini, miksi olisi. Ei tämä heidän kotinsa ole, heillä on omat asunnot missä asua.

Vierailija
16/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut avainta lapsuudenkotiin, ei siis lapsenakaan. Meillä ei ollut koskaan ovet lukossa. Ei mulla nykyäänkään sinne avainta ole, vanhemmat on kuolleet,  mun veli asuu siellä. Maaseudulla elettiin noin, pienessä kylässä. Muutin omilleni 1985.  Hassultahan se nykyään tuntuu. 

Vierailija
17/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat eronneet ja asuin äidin kanssa. Kotoa muutin 18v iässä ja kyllä avain piti jättää hänelle.

samoin piti jättää kaikki kotiin hankkimani esineet asiat (matot, pyyhkeet, asiat, taulut, sänky jne)

Olen asunut omillani 30v ja näinä vuosina olen ollut tervetullut äitini luokse 6 kertaa (ilman lapsia)

Vierailija
18/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois kotoa saman ikäisenä kuin sinä 10v sitten, mutta en kuollaksenikaan muista jätinkö avaimen vanhemmilleni oma-aloitteisesti, vai pyysivätkö he sen minulta. Luulen että jätin sen itse, muutin toiseen kaupunkiin enkä harrasta yllätysvierailuita.

Vierailija
19/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu. Minulla on edelleen avain isäni asuntoon, äitini on edesmennyt. Niin ikään isällä on avain meille. Soitan aina ovikelloa mennessäni isälle, isä sen sijaan tulee avaimillaan sisälle, mutta eipä tuo häiritse. Olen ainoa joka reagoi ovikellon soimiseen, joten multa säästyy avaamisen vaiva.

Vierailija
20/57 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu pois ja käytän niitä avaimia ainoastaan silloin kun minulla on lupa siihen, kuten käydä kastelemassa kukat ja ottaa posti pois täyttämästä liiaksi postilaatikkoa silloin kun vanhempani ovat pidemmillä matkoilla. Aina pimpotan ovikelloa kun tulen kylään muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme