Mitä tehdä naapurin kyylälle aina kun menen ulos tai tulen kotiin niin kyylän silmät näkyy postiluukusta
Ei ikinä sano sanakaan tai edes käännä katsettaan pois päin.
Kommentit (17)
Näytä sille paljasta berberiä ja töräytä.
Sentään ei kurki sisään sun postiluukusta, sellaisiakin on.
Jospa se onkin naapurin koira. Aikuinen ihminen ei taida päästä sellaiseen asentoon että silmät näkyisivät alhaalla olevasta postiluukusta.
Naapurini aikoinaan kyyläsi menemisiäni ja tekemisiäni aidanraosta. Kerran todella kyllästyin kyttäämiseen ja menin aidan luo mukamas tekemään pihatöitä.
Mukanani oli terävä piikki ja kun näkyi kyylän silmä aidanraosta, survaisin piikin kyttääjän silmään. Ei kyttää enää.
Minun puolisoni on naapurien kyttääjä. Olen sanonut hänelle asiat kuten ne on, mutta mikään ei auta. Hän ei näe itsessään mitään vikaa.
Toivon oikein että naapurit laittaa kuriin tämän kyttääjän.
Pysähdy, käänny hitaasti postiluukkua kohti. Ota kasvoille karmea tuijotushymy ja ala kävellä hitaasti ovea kohti.
Sellaisia naapureita ei noteeraa, joita ei tunne mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolisoni on naapurien kyttääjä. Olen sanonut hänelle asiat kuten ne on, mutta mikään ei auta. Hän ei näe itsessään mitään vikaa.
Toivon oikein että naapurit laittaa kuriin tämän kyttääjän.
Lisäksi puolisoni levittää perättömiä juttuja naapureistani. Kerran näin hänen juttelevan kaukaisemman naapurin kanssa. Arvasin hänen puhuvan pas**a rajanaapureistamme. Sitten kun näin tämän kauemman naapurin kaupassa, niin menin juuttelemaan hänelle että puolisoni puheista ei niin kannata välittää, ja ottaa totena. Hetken aikaa hän mietti ja sanoi "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos". Kiitin ja sanoin että niin juuri.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se onkin naapurin koira. Aikuinen ihminen ei taida päästä sellaiseen asentoon että silmät näkyisivät alhaalla olevasta postiluukusta.
Lykkää sille koirankeksi. Jos haukahtaa iloisesti, on kilttikoira.
Meillä oli kerrostalon kyttä, röökimuija, joka ei päästänyt ovesta jos ei jutellut sen kanssa. Hirveä ahdistava akka, tuli toisen vuorolla pyykkitupaan selittämään, utelemaan.. aina röökillä talon takana tai edessä. Hirveä kyylä. Jossain vaiheessa huomasin ettei sitä enää näy ja myöhemmin kuulin että oli kuollut syöpään. En nyt kenenkään kuolemaa ehkä toivo, mutta on vaan ollut helpompaa, kun se ei enää ole kyyläämässä. Eli kaikelle on aikansa.
Paula Kaarina. Vetää röökit ja kyttää koko ajan. On leskirouva.