Hiusten värjäys kasviväreillä
Haluaisin värjätä hiukset punaiseksi kasvivärillä. Muutama asia kuitenkin mietityttää. Jos haluaisin jossain vaiheessa värin pois niin onnistuuko se helposti värinpoistolla? Ja onnistuuko kasviväreillä värjäys kotona?
Kommentit (10)
Minulle jäi kasviväristä hiuksiin vihreä pigmentti, joka ei ole edes näin muutaman vuoden jälkeen lähtenyt pois hiuksista kuin kasvattamalla.
Jos hiukset on värjätty tavallisella värillä, ei kannata värjätä kasiväreillä koska niistä voi tulla kemiallinen reaktio hiuksiin ja hiukset katketa.
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukset on värjätty tavallisella värillä, ei kannata värjätä kasiväreillä koska niistä voi tulla kemiallinen reaktio hiuksiin ja hiukset katketa.
Jep, tämä lie syynä hiusteni vihertymiseenikin.
Saako kasviväriä sitten muuten kuin kasvattamalla pois? Tai pystyykö esim. punaisen päälle värjäämään jollain tummalla värillä jos punainen kyllästyttää?
Toki voi värjätä päälle jollain muulla kasvivärillä. Niitä on nykyään sävyjä ihan kaiken värisiä. Vaaleemmaksi vaikea saada, mutta tummemmaksi onnistuu. Sante ja MacUrth esimerkiksi ihan hyviä värejä
Värjäsin neljän vuoden ajan Prismasta löytyvällä hennajauheella, aivan loistava! En ole kiinnittänyt huomiota siihen millaista shampoota olen käyttänyt, yleensä on joku hajustamaton ollut. En myöskään ole koskaan tehnyt mitään syväpuhdistusta hiuksiin ennen värjäystä ja olen pessyt heti seuraavana päivänä shampoolla. Toi hennaväri ainakin pysy hiuksissa niin tiukassa ettei haalistunut koskaan :D
Mutta koska väriä ei saa poistettua hiuksista niin vedin viikko sitten hiukset koneella pois... Nyt on sentin siilitukka :D
Mä laitoin suoraan vaalennettuihin vaalean ruskean kasvisvärin ,hyvä tuli. Olen nyt vuoden kasvattanut hiuksia
Uskaltaisinkohan heti alusta asti värjätä kotona vai olisiko ensimmäinen värjäys parempi tehdä kampaajalla? Hapeteväreillä värjäsin aina kotona, mutta nyt on siis oma väri kasvatettu takaisin.
No itse ainakin hennasin suoraan kemikaali värjättyjen hiusten päälle..oon tykännyt 😊 toki varmaan hyvä olisi tehdä joku suortuvatesti ensin
Puolisen vuotta olen värjännyt, kotona onnistuu ihan hyvin. Värinpoisto ei onnistu, lopputulos voi olla vaaleansininen tai vihreä. Googlella löytyy hyvin kokemuksia kasviväreistä ja ekokampaamoja myös. Cultivators on hyvä väri, muista ei ole kokemusta. Äkkiseltään se on muihin kasviväreihin verrattuna helpoin työstää kotona.
Huomioi sitten että sulfaattishampoot saa heivata roskiin. Itse siirryin ekoshampoisiin ja hiukset voi paremmin kuin koskaan. Värjäys vaatii syväpuhdistetut hiukset eikä hiuksia tule värjäyksen jälkeen pestä 48 tuntiin. Tämän ajan hiukset tuoksuu aika voimakkaalle, ja vielä viikon sen jälkeenkin.