Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen valinnat ja teot, jotka oikeasti parantavat elämänlaatua?

Vierailija
23.11.2019 |

Nyt haussa melko simppelit asiat, ei välttämättä mitkään "sijoita 10% tuloistasi 20 vuoden ajan ja voit hypätä oravanpyörästä"-neuvot, vaikka niillekin on paikkansa.

Mitä suosittelet?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoinen lapsettomuus. Ei ehkä kaikkien juttu, mutta itse nautin tästä suunnattomasti.

Vierailija
2/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some/nettipaasto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoinen lapsettomuus. Ei ehkä kaikkien juttu, mutta itse nautin tästä suunnattomasti.

Hyvä vinkki! Kerropa, miten toteutan vapaaehtoislapsettomuutta arjessani, kun on jo nuo kaksi mukulaa tuossa? Käytännönläheiset ja arkiset vinkit jakoon vaan :)

Vierailija
4/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, heti ekassa vastauksessa vela nostamassa omaa häntäänsä lukematta aloitusta..

Vierailija
5/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää unta palloon. Parikin kunnon yötä tekee merkittävän eron jaksamisessa.

Vierailija
6/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, heti ekassa vastauksessa vela nostamassa omaa häntäänsä lukematta aloitusta..

Ai, haettiinko aloituksessa vinkkejä nimenomaan ruuhkavuosimamman arkea helpottamaan?

Vierailija
7/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, haettiinko aloituksessa vinkkejä nimenomaan ruuhkavuosimamman arkea helpottamaan?

Kummallinen paikka velan päivystää. Vauva-lehti.

Vierailija
8/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö sokeria, älä käytä alkoholia. Matkustele köyhissä maissa. Herää aikaisin ja mene ajoissa nukkumaan. Käytä reppua laukun sijaan. Kierrätä

Vierailija
9/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ryhtynyt harrastamaan siivousta! Kuulostaa ehkä hassulta mutta se on palkitsevaa. Siisti koti on viihtyisä ja on oikein mukava kun joskus tuttujakin piipahtaa eikä hävetä mitkään sotkut. Tämä jos mikä kohentaa arkista jokapäiväistä elämänlaatua.

Vierailija
10/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa ehdin "päivystää" täällä osittain nimenomaan siitä syystä, että niitä muksuja ei ole. ;D

Mutta vakavasti ottaen ei tässä ollut tarkoitus omaa häntää nostella tai syyllistää perheellisiä. Lasten hankinta on hieno päätös sekin ja arvostan sitä, miten jotkut voivat omistautua vanhemmuudelle. Itse en kuitenkaan tunne vetoa lasten hankintaan, ja koen, että nimenomaan lapsettomuus on suurin yksittäinen valinta, joka OIKEASTI parantaa elämänlaatuani. Sen kyllä muistaa aina tällaisina laiskoina viikonloppuaamuina.

Matalamman kynnyksen valintoina komppaan kyllä tuota riittävää unta ja arkiliikuntaa!

Vierailija
11/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä jokainen saa "päivystää" missä lystää. Voihan sitä hyvin olla kiinnostunut asioista joita ei kuitenkaan itse halua kokea.

Vierailija
12/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoile, hanki kissa ja koira, ellei niitä vielä ole.

Kun kissa kehrää vieressä, tulee hymy huulille.

Vierailija
13/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siivouksesta mahdollisimman mukavaa niin se ei tunnu niin pakkopullalta. Kaikelle tavaralle löytyy kodista oma paikkansa ja turha romu kaatopaikalle, kunnon siivousvälineet ja - aineet käyttöön, kuuntele samalla hyvää musiikkia tai kuuntele podcastia.

Vierailija
14/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ne isot valinnat ovat helpottaneet elämää eniten:

Asun työpaikan lähellä (juu voin menettää työni, mutta siis todennäköisesti vaihtoehtoinen työpaikka löytyisi vierestä).

Asun muutenkin keskeisellä paikalla, lapsia ei tarvitse kuskata autolla joka paikkaan.

Asuntolaina mitoitettu kohtuulliseksi (tilasta tingitty).

Työ, jossa on vapaat työajat (ymmärrän että ei ole mahdollista vain päättää menenvänsä sellaiseen, mutta itse olen siihen määrätietoisesti pyrkinyt, koska tiesin sen sopivan minulle).

Lapsilla 5v ikäerot.

Pienemmät jutut:

Vuorotellaan lasten kanssa paljon (toinen on pienempien kanssa ja toinen tekee mitä haluaa, sitten vaihdetaan.)

Tehdään ruokia pakkaseen viikonloppuna.

Ei vedetä aikataulua kireälle.

Mennään aika paljon lasten ehdoilla. Olen huomannut, että silloin itsellänikin on mukavinta. Kaikilla ei välttämättä näin.

Vierailija
15/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppaan muutamia vastauksia, eli riittävästi unta palloon (tietenkin siistissä makuuhuoneessa puhtaissa lakanoissa, peitossa ja tyynyissä, voit pistää vaikka nyt heti peiton pyykkiin, niin se ehtii kuivua illaksi). Ulkoilua ainakin pari tuntia. Jos mukaan lähtee kaveri tai kaveriksi vaikka oma koira tai naapurin koira, niin vielä parempi. Hyvää maukasta ruokaa, ei mitään rasva/lisäainesontaa, vaan kunnon maukasta hyvää kotiruokaa. Koti siistiksi ja turhat rojut kiertoon. Pöytätasot ja pinnat siistiksi, niin on heti parempi olla ja mieli lepää.

Kaikki helppoja toteuttaa vaikka joka päivä.

Vierailija
16/16 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea savuke kello 16.20 parantaa arkea kaikkein eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi