Haastatellaanko muita työttömiä 3kk välein?
Ite ollut 3 vuotta työttömänä ja säännölliset haastattelut. Haen töitä ja kursseille mutta mihinkään ei pääse kun ikää yli 40v. Haastatteluissa aina samat jargonit...kyllästyttää.
Kommentit (13)
Jos oot ollut kolme vuotta työtön, montako aktivointisuunnitelmaa sulle on tehty?
Olen käynyt työnhakuvalmennuksen, aktivointisuunnitelma 3 kk välein eli varmaan 12?. AP
Missäpäin asut?
Seurella on monenlaisia keikkamahdollisuuksia.
Itse pääsin heille töihin ja saanut valita omat työt miten haluan. Tuntuu todella hyvältä olla töissä taas. Ja olen saanut keikkapaikoista hyvää palautettakin ja kysytty pidemmäksi aikaa töihin. En vielä uskalla sitoutua, koska olin sairas (monta kuolemaa lähipiirissä lyhyen ajan sisällä ja muuta murhetta) hieman aiemmin ja katson nyt pikkuhiljaa miten jaksan. Töissä ololla on tervehdyttävä vaikutus.
Haastattelukin oli todella hyvä. Eivät keskittyneet työttömyyteeni, vaan katsoivat mitä olin aiemmin tehnyt ja keskusteltiin osaamisesta. Paras rekrytointi melkeinpä mihin olen osallistunut. Ehkä sekin vaikuttaa, koska häpeä pitkästä työttömyydestä on niin suuri ja silti he näkivät minut työttömyydestä huolimatta hyvänä valintana töihin ja sain paikan.
Ja vielä kysymykseen vastaus. TE-toimiston työntekijä soitti minulle kerran, mutta muuten täytin netin kautta 3 kuukauden välein kyselyn.
Ei ole oltu yhteydessä siltä suunnalta. Tosin opiskelen omaehtoisesti mikä vaikuttanee. Toimitan joka lukukauden lopussa suoritusotteen mikä vastannee haastattelua.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin asut?
Seurella on monenlaisia keikkamahdollisuuksia.Itse pääsin heille töihin ja saanut valita omat työt miten haluan. Tuntuu todella hyvältä olla töissä taas. Ja olen saanut keikkapaikoista hyvää palautettakin ja kysytty pidemmäksi aikaa töihin. En vielä uskalla sitoutua, koska olin sairas (monta kuolemaa lähipiirissä lyhyen ajan sisällä ja muuta murhetta) hieman aiemmin ja katson nyt pikkuhiljaa miten jaksan. Töissä ololla on tervehdyttävä vaikutus.
Haastattelukin oli todella hyvä. Eivät keskittyneet työttömyyteeni, vaan katsoivat mitä olin aiemmin tehnyt ja keskusteltiin osaamisesta. Paras rekrytointi melkeinpä mihin olen osallistunut. Ehkä sekin vaikuttaa, koska häpeä pitkästä työttömyydestä on niin suuri ja silti he näkivät minut työttömyydestä huolimatta hyvänä valintana töihin ja sain paikan.
Ja vielä kysymykseen vastaus. TE-toimiston työntekijä soitti minulle kerran, mutta muuten täytin netin kautta 3 kuukauden välein kyselyn.
En tee enää vuokratöitä. Nuorenpana tein mutta enää en suostu. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin asut?
Seurella on monenlaisia keikkamahdollisuuksia.Itse pääsin heille töihin ja saanut valita omat työt miten haluan. Tuntuu todella hyvältä olla töissä taas. Ja olen saanut keikkapaikoista hyvää palautettakin ja kysytty pidemmäksi aikaa töihin. En vielä uskalla sitoutua, koska olin sairas (monta kuolemaa lähipiirissä lyhyen ajan sisällä ja muuta murhetta) hieman aiemmin ja katson nyt pikkuhiljaa miten jaksan. Töissä ololla on tervehdyttävä vaikutus.
En tee enää vuokratöitä. Nuorenpana tein mutta enää en suostu. AP
Miksi?
Oletko työtön siis, koska olet nirso?
Joo, haastatellaan.
Olin viime ja tänä vuonna palkkatukihommissa ja nyt 9kk työtön ja 3 kk:n välein pitää käydä oma asioinnissa ruksittamassa, että olen hakenut töitä. Pari päivää myöhemmin sitten soitetaan ja kysellään tavanomaisia ja sitten pitää käydä muokkaamassa omaa suunnitelmaa ja päivää paria myöhemmin ilmoitetaan, että suunnitelma hyväksytty ja että 3 kk:n päästä seuraava rumba, jos en työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Joo, haastatellaan.
Olin viime ja tänä vuonna palkkatukihommissa ja nyt 9kk työtön ja 3 kk:n välein pitää käydä oma asioinnissa ruksittamassa, että olen hakenut töitä. Pari päivää myöhemmin sitten soitetaan ja kysellään tavanomaisia ja sitten pitää käydä muokkaamassa omaa suunnitelmaa ja päivää paria myöhemmin ilmoitetaan, että suunnitelma hyväksytty ja että 3 kk:n päästä seuraava rumba, jos en työllisty.
Itekin yrittänyt tuota palkkatukea käyttää tuohakemuksissa mutta ei se oikein kiinnosta työnantajia. Kunnaölisiin en taas halua kun niistä maksetaan 1200 kuukaudessa. Joo olen vähän nirso, kun palkat on mitä on AP
Olen ollut nyt 8 kk työttömänä ja ketään ei kiinnosta:). Yksi soitto on tullut ihan alussa kun tarkistivat mielestään epäselvän kohdan hakemuksestani. Liekö se sitten kirjautunut tarkistussoitoksi. Huvittavaa kyllä ilmoitin vielä suunnitelmassani korskeasti että haen vain päivätöitä toiselta osaamisalaltani ym. reunaehtoja eikä kukaan ole hönkinyt niskaan. Yksi info-osoitus on tullut ja joitain vapaaehtoisia seminaarikutsuja. Työhakuvahtia olen pitänyt voimassa. En ole mitään kuntoutusporukkaa vaan ennemmin ylikoulutettu.
Mielestäni on vähän outoa kun paljon näkyy riippuvan työvoimaohjaajan persoonasta.
.
Ei haastatella. Vuoden työttömyyden jälkeen minut siirrettiin typ:n asiakkaaksi ja kaikki yhteydenpito loppui kuin seinään. Sain kerran velvoittavan kutsun saapua paikalle, mutta minua ei otettu edes vastaan (oli kuulemma vain järjestelmävirhe se kutsu ja siinä mainittu asiantuntijakin oli etäpäivällä). Sain siirron takaisin ja siinä yhteydessä tein suunnitelman puhelimitse. Nyt olen löytänyt lupaavan keikkatyöpaikan, joskin työtä on vielä liian harvoin.
Lähetän kyllä silloin tällöin sähköpostia kirjaamoon, mutta harvemmin kysymyksiini vastataan. Tietoihin tulee kuittaus, että on yritetty soittaa, vaikka en ole yhteydenottoa saanutkaan.
Miten ihmeessä 3 vuotta jos muualla viimeistään 1,5 vuotta ja sitten kuntouttavaan ja sitten myös mentävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, haastatellaan.
Itekin yrittänyt tuota palkkatukea käyttää tuohakemuksissa mutta ei se oikein kiinnosta työnantajia. Kunnaölisiin en taas halua kun niistä maksetaan 1200 kuukaudessa. Joo olen vähän nirso, kun palkat on mitä on AP
Palkkatuella on huono kaiku yksityisellä sektorilla. Kun olen mahdollisuudesta maininnut, se koetaan ylimääräisenä toimistoriesana tai viranomaisille raportointina, jopa kyttäyksenä. Espanjan aurinkorannalle näillä ehkä pääsee puhelinmyyjäksi.
Muistankohan oikein, että kriisikaupunki Salossa palkkatukea oikein erikseen markkinoitiin yrityksille ja lopulta kaupunki päätti käyttää "lipukkeensa" itse näennäistyöllistämiseen.
Ei varsinaisesti haastatella, mutta työllistymissuunnitelma päivitetään. Oletko käynyt työnhakuvalmennuksen, onko sinulla ollut työhönvalmentaja?