Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsatauti ja juhlat

Epätoivoinen
23.11.2019 |

SOS, mitä mä nyt teen. tänään on juhlat joihin tulossa 50henkeä. Juhlat pidetään erillisessä juhla tilassa. Olen tehnyt niihin juhliin 3 isoa voileipäkakkua ja toimin juhlien pääjärjestäjänä ja kaikki langat ovat minun käsissäni vaikka juhlat eivät varsinaisesti ole minun vaan aikuisen tyttäreni.
Nyt meidän perheen nuorin 6v. oksensi tunti sitten. *Kirosana*
Mä en vaan voi olla pois juhlista. Mä olen noudattanut tarkkaa käsi hygieniaa kakkuja tehdessä ja lapset eivät ole keittiössä olleet/käyneet kun kakkuja tehtiin. Voinko viedä kakut juhliin tarjolle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse syödä kakkua, joka on tehty perheessä, jossa on vatsatautia?

Minä en.

Vierailija
2/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet kertishanskat kädessä tehnyt kakut, niin vie tarjolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet normaalia käsihygieniaa noudattanut, tuossa ei ole mitään ongelmaa. Kakut tarjolle vaan.

Vierailija
4/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva vastata sulle, että noh, ei kai siinä mitään kun lapsi vasta nyt oksensi. Kuitenkin riski on olemassa ja sen tiedät itsekin, koska mietit itsekin mikä olisi järkevää.

Vie kakut juhliin, kerro sama kuin täällä ja anna vieraiden päättää kuka ottaa riskin, kuka ei. 

Se on elämää, että sairauksia tulee yllättäen. 

Ja voihan se olla, että lapsesi oksensi muusta syystä kuin vatsataudista. Älä panikoi täysillä vielä.

JOs tunnet olosi epävarmaksi muuta tarjoiluja ja jätä voileipäkakut sen verran sivuun, että jos joku ottaa niin ottaa.

Vierailija
5/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut hanskoja, luulen että monikaan ei hanskat kädessä kotona tee(voin olla väärässä). Olen kuitenkin terveys alan ihminen ja tiedän mitä on huolellinen käsihygienia. Tosi ikävä juttu tää...

Vierailija
6/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa oksenteleeko useammin. Jos oksentaa vain kerran niin todenäköisesti johtuu jostain mitä on syönyt, ei niinkään mistään taudista. Silloin olisin ihan huoletta.

Vierailija
7/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut hanskoja, luulen että monikaan ei hanskat kädessä kotona tee(voin olla väärässä). Olen kuitenkin terveys alan ihminen ja tiedän mitä on huolellinen käsihygienia. Tosi ikävä juttu tää...

Terveysalan ihmisenä ymmärrät, että vieraissa voi olla sellaisia ihmisiä, joiden ei kannattaisi saada vatsatautia ollenkaan. Puolisollani on verenohennuslääkitys estämässä aivoinfarktia. Vatsataudissa lääkitys ei imeydy.

Vierailija
8/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva vastata sulle, että noh, ei kai siinä mitään kun lapsi vasta nyt oksensi. Kuitenkin riski on olemassa ja sen tiedät itsekin, koska mietit itsekin mikä olisi järkevää.

Vie kakut juhliin, kerro sama kuin täällä ja anna vieraiden päättää kuka ottaa riskin, kuka ei. 

Se on elämää, että sairauksia tulee yllättäen. 

Ja voihan se olla, että lapsesi oksensi muusta syystä kuin vatsataudista. Älä panikoi täysillä vielä.

JOs tunnet olosi epävarmaksi muuta tarjoiluja ja jätä voileipäkakut sen verran sivuun, että jos joku ottaa niin ottaa.

Kyllä mä vielä pärjään ajatuksen kanssa mutta surettaa tää tilanne kovasti tyttären ja hänen juhlien vuoksi. Mietin kuitenkin, että pitäisikö minun soittaa siskolleni ja pyytää nyt aamulla tekemään pari suolaista piirakkaa lisää ja jättäisin suosiolla kakut pois. Juhlat yhdeltä, vielä ehtisi. Makeat kakut tulee kuitenkin konditoriasta.

Sitten vaan enää olisi ratkaistavaksi se kuka jää sairaan lapsen kanssa kotiin kun mun edelleen olisi oltava siellä juhlissa.

Olen lapsen isästä eronnut joten toivon että saan häneltä myöntävän vastauksen että ottaisi tyttäriensä juhlien ajaksi hänen luokse.

Vierailija
9/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on tauti niin todennäköisesti sinäkin kannat sitä taudinaiheuttajaa (mutta ei ole vielä sinulla puhjennut). Oletko varma, että haluat mennä tartuttamaan ne 50 muuta?

Vierailija
10/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi juhliin osallistuvien ikä ja kunto. Me saimme Noron kuopuksemme ristiäisistä, tarttui lähes kaikkiin paikalla olleisiin; vanhuksiin, pieniin lapsiin ja vauvoihin sekä (imettäviin) äiteihin, joille raju vatsatauti on normaaliin terveeseen aikuiseen verrattuna paljon rankempi ja joille taudit myös herkimmin tarttuu. Onneksi paikalla ei ollut diabeetikkoa.

Olisi se norovirus saattanut tarttua muualtakin. Meillä mies oksensi ja ripuloi 7 päivää, kuopus vietiin sairaalaan. Kivat muistot.

Vierailija
11/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olet terveysalan ihminen, koska et osaa kirjoittaa omaa alaasi oikein. Se on yhdyssana.

Kertoisin itse vieraille tilanteen ja saavat itse päättää.

Vierailija
12/12 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vatsatauti tai ei viä varmuutta onko sitä, niin jäät myös kotiin. Olet jo kantaja ja saatat sairastuttaa vieraat. Järki käteen!