Postin lakon laajeneminen bussiliikenteeseen ja töihin pääsy
Minulla yli 10km työmatka, jonka kuljen bussilla. Autoa en omista. Jos bussit lakossa ja en pääse töihin bussilla, niin maksaako työnantaja minulle taksin vai miten menen töihin? Hirmu aikaisin en voi lähteä esim. kävelemään, sillä lapsi pitää viedä päiväkotiin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilisin paikallisesta puskaradiosta fbssä. Varmasti löytyy muutama työtön/vapaalla oleva joka haluaa tienata muutaman extrakympin ajelemalla kuskaamassa tuntemattomia lakon ajan.
No jos ei taksiin ole varaa, niin miten olisi varaa maksaa jollekin työttömälle muutama kymppi kyydistä? Ihan päätöntä kommentointia. Monet myös ehdottaa pyörää, mutta jos ei ole pyörää tai se ei ole kunnossa? Tuskin kukaan yhtä lakkoa varten lähtee ostamaan pyörää, oli se sitten käytetty tai uusi.
Kyllä mullakin on vähän miettimistä miten menen maanantaina töihin, vaikka matkaa ei ole kuin 4km. Juu, aion kävellä sen, JOS ei sada jtn. shittiä taivaalta, mulla kun ei ole sellaisia sään kestäviä vaatteita, niin ei viitsisi ihan läpimärkänä töihin saapua. Kotiin päin ei olekaan väliä mikä keli on. Jos tosiaan on sadekeli, niin vissiin jään kotiin "sairaana".
Taksiin ei just nyt ole varaa, kun tilillä on 0e ja lompakossa 10e... Myötätunto lakkolaisia kohtaan on 0%. Aluksi olin lakkolaisten puolella, mutta kun sivullisten elämä hankaloituu liikaa, niin alkaa vaan v*tuttamaan yhä enemmän noiden touhu.
pyöriä saa vaikka ilmaiseksi, jos viitsii etsiä. lisäksi pyörää voi lainata naapurilta. tuossa tosin joutuu käyttämään sosiaalisia taitoja, ehkä kaikki eivät osaa puhua muille kuin perheenjäsenille tai töissä pomolle, mutta samoin se psykofysiologinen toiminto onnistuu naapurienkin kanssa.
No eihän siinä muuta, kuin palkatonta sitten vaan.
Jos sulla on lomapäiviä tai plussa tunteja käyttämättä, käytä niitä nyt.
taas näkee miten kyvyttömiä ihmsiet ovat. jos olisi varautunut puskurirahalla ja säästänyt, olisi varaa ottaa se taksikyyti, tai vaikka kimppataksi... meillä mennään työpaikan porukalla kimppataksilla eikä siitä kovin suurta kustannusta tule/naama.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikillahan on ajokortti?
No voi jumalauta ! Kyllä syytä ainakin olisi olla. Minkälaisella Diletatantilla tai muunlaisella keharilla EI OLE ajokorttia ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilisin paikallisesta puskaradiosta fbssä. Varmasti löytyy muutama työtön/vapaalla oleva joka haluaa tienata muutaman extrakympin ajelemalla kuskaamassa tuntemattomia lakon ajan.
No jos ei taksiin ole varaa, niin miten olisi varaa maksaa jollekin työttömälle muutama kymppi kyydistä? Ihan päätöntä kommentointia. Monet myös ehdottaa pyörää, mutta jos ei ole pyörää tai se ei ole kunnossa? Tuskin kukaan yhtä lakkoa varten lähtee ostamaan pyörää, oli se sitten käytetty tai uusi.
Kyllä mullakin on vähän miettimistä miten menen maanantaina töihin, vaikka matkaa ei ole kuin 4km. Juu, aion kävellä sen, JOS ei sada jtn. shittiä taivaalta, mulla kun ei ole sellaisia sään kestäviä vaatteita, niin ei viitsisi ihan läpimärkänä töihin saapua. Kotiin päin ei olekaan väliä mikä keli on. Jos tosiaan on sadekeli, niin vissiin jään kotiin "sairaana".
Taksiin ei just nyt ole varaa, kun tilillä on 0e ja lompakossa 10e... Myötätunto lakkolaisia kohtaan on 0%. Aluksi olin lakkolaisten puolella, mutta kun sivullisten elämä hankaloituu liikaa, niin alkaa vaan v*tuttamaan yhä enemmän noiden touhu.
Käy ostamassa 2e sadeviitta. Tulee halvemmaksi kuin töiden menetys. Tai ota kuivat vaatteet mukaan muovipussissa. Ole hyvä ongelmasi ratkaisusta.
Vierailija kirjoitti:
No millä ihmeellä menen sitten töihin?
Ap
No et mene. Ala sinäkin tukilakkoon.
Esim. kimppakyyti, sukulainen, naapuri, tilaa taksi ennakkoon, laita paikkakunna puskaradioon kysely...